Hoi iedereen, Wij zijn er vroeg bij maar de verloskundige durfde met 95% zekerheid te zeggen dat wij een dochtertje krijgen! En ik zou hierom graag jullie advies en tips willen voor een meisjes naam! Als tweede naam willen wij graag Lilly gebruiken, dit is een combinatie van de oma's en die wij willen vernoemen. Dus hier zijn we al over uit. Maar een voornaam die erbij past vind ik erg moeilijk. We vinden namen met een O erin erg mooi, zoals Nora, Olivia en Roos maar bij allen heb ik nog niet het gevoel van ja, dat is hem! Heel anders: Bobbi vind ik ook leuk voor een meisje maar ik vind het hele Bobbi Lilly gek klinken? Zit er ook over te twijfelen om gewoon 1 naam te geven, dat we het gewoon op Lilly houden, maar voor mijn gevoel is het gek als we bij een eventuele tweede wel twee namen doen? Of vinden jullie dat dat wel kan? Ik hoor graag jullie tips!!
Lola Lilly Noa Lilly Rosa Lilly (twee bloemen!) Bobbi Lilly klinkt misschien vreemd vanwege 2x de i-klank op het eind? Ik zou wel alle kids wel of geen tweede naam geven. Misschien is het nog een optie om om te draaien? Dus Lilly als eerste naam en dan een andere tweede naam erbij
Ik zou wel 2 namen doen als je denkt dat bij een volgende ook te doen. Nora vind ik erg mooi met Lilly maar wel een wat harde naam. Roos vind ik een heel leuke naam, maar klinkt wat onhandig met Lilly, dan zou ik eerder voor Rosa gaan. Olivia vind ik niet zo mooi met Lilly maar op zich wel een mooie naam. Bobbi zou ik niet doen. Klinkt raar met Lilly maar is ook wel erg cartoonachtig of zo.. Hier nog wat ideetjes: Alexis Alisa / Aliza Amber Danee Doris Elina, Eline Elis Elize / Elise Else / Elze, Elsa Emma Enora, Elenora Eva Fenna Flore, Florine Iris Isa, Ise / Ize Isolde Iva Janne, Janna Jeske, Jeska Jiske, Jiska Jula, Julia Juliët Junia Lise / Lize Loïs Marinthe Marlou Marthe Maya / Maia Milou Mirre Mirthe / Mirte / Myrthe / Myrte Nika Nina, Nena Ninthe Riva, Reva Robin Robine Rosa Sanna Sara / Sarah Sascha Sterre Suze Tara Veerle Vera, Vere Vieve Yara Yentl Yinthe Ziva
Nora vind ik mooi en kan prima in combinatie met Lilly! (of misschien Nova?) En wat betreft een tweede: ik zou allebei wel een tweede naam doen, of allebei niet. Ikzelf heb 2 officiële voornamen en weer een andere roepnaam, mijn zus heeft 1 officiële voornaam (dus geen 2e naam), die is ook gelijk haar roepnaam. Heb dat altijd zo stom gevonden..
Bobbi Lilly vind ik een beetje gek klinken. Billy vind ik trouwens een supertoffe naam voor een meisje. Maar dat kan al helemaal niet in combinatie met Lilly Lilly zou ik zeker als eerste naam geven, echt super. Persoonlijk zou ik bij mijn kinderen wel 1 lijn willen trekken in aantal namen. Misschien kun je een andere 2e naam erbij doen? Iets van: Lilly Bobine Lilly Bodil Lilly Odilia Lilly Noé Lilly Louise Lilly Loïs Lilly Bobette Succes
Kan in plaats van Lilly, ook Lilou bijvoorbeeld. Bobbi Lilou vind ik wel mooi klinken. Of Rosa Lilly/Lilou, Nora Lilly/Lilou, Mona Lilly/Lilou, Dora Lilly/Lilou, ...++
Woow meiden! Super bedankt voor de vele reacties! helemaal super! Ja ik denk dat we toch sowieso wel voor 2 namen gaan. We willen wel echt bij de naam Lilly blijven, al vind ik Lilou wel een hele mooie naam! Alleen dat klinkt ook een beetje gek samen. Het omdraaien van de naam vind ik een goede oplossing! Het enige waar ik over twijfel is of het niet gek is dat de roepnaam dan de vernoeming is en de tweede onze eigen? Zo vinden wij Sophie ook een mooie naam maar Sophie Lilly klinkt niet zo lekker, terwijl Lilly Sophie wel weer mooi klinkt. Alleen de naam Sophie wordt dan bijna nooit gebruikt en heeft ook geen verdere betekenis. Of moet ik er niet zo moeilijk over na denken? Door de lijstjes zie ik ook dat de namen die eindigen op een a het leukst klinken met Lilly erachter! Ik ga het topic vanavond eens even aan mijn vriend laten lezen, kijken wat daar uit komt
Ik ben geloof ik de enige die vind dat een tweede kindje geen 2 namen hoeft. Als de vernoemingen op zijn vind ik het raar dat je dan maar wat doet omdat je 2 namen wil. Ik vind ook dat de roepnaam vooraan moet, anders krijg je altijd verwarring. Bobbi lilly bekt inderdaad niet zo lekker maar je gebruikt se tweede naam toch niet of wel? Anders staat het alleen op officiële stukken en kan het best vind ik. Succes