naaimachine

Discussie in 'De lounge' gestart door bluma, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    Hoi!

Ik ben op zoek naar een naaimachine. Maar nou heb ik helemaal niet zoveel verstand van naaimachines.

Ik wil kleren, tassen, boxkleed, kruikzak etc kunnen maken. En borduren heb ik nog nooit gedaan maar dat lijkt me erg leuk (bijv. Naam op handdoek) heb je daar een speciale naaimachine voor nodig?

voor welke prijs heb je een goede naaimachine?

Welke merken zijn goed? Ik zag op internet veel van Toyota...

Volgens mij zitten er op dit forum veel vrouwen met verstand van naaien dus ik dacht vraag het hier even!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou naar een dealer gaan en je laten adviseren voor een goede tweedehandse. Die zijn meestal beter dan nieuwe machines in dezelfde prijsklasse.
    Voor borduren heb je een borduurmachine nodig, maar die zijn volgens mij erg duur!

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Idd naar een goede dealer gaan en je daar laten adviseren. Deze kan dan precies adviseren welke machine bij je past. Ze zijn er in verschillende merken, prijsklasses etc.
    Je kunt evt op een gewone naaimachine borduren, dat is dan met de vrije hand (staan heel wat filmpjes op youtube over). Je laat het transport zakken en kunt dan aan de slag zeg maar (borduurring etc zijn wel nodig om je stof strak/gespannen) te houden. Is even oefenen, maar kunt er mooie dingen mee krijgen.
    Als je echt fijne details wilt, dan heb je een borduurmachine nodig idd. Paar klikken en dat ding gaat.
    Veel plezier met shoppen!

4. bluma

bluma Actief lid

6 jul 2012
    157
    1
    18
    Ok, even langs de dealer dus.. bedankt voor jullie uitleg!

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik zou als je een degelijke machine wil voor Pfaff, Bernina of Husqvarna gaan.

Succes ik ben heel tevreden over mijn Pfaff naaimachine en lockmachine

Deel Deze Pagina