Help welke zorgverzekeraar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wil graag overstappen van zorgverzekeraar.
    Ik betaal 138 euro als ik alles vergoed wil hebben.
    Dan krijg ik geen vergoeding voor eventuele curssusen ofzo.
    Wel met goede tandartsverzekering.

Welke hebben jullie en waarom?

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ga van groene land overstappen naar DSW. Puur omdat ik na de bevalling (en er nog even voor) de fysio erg nodig zal hebben en zij alles vergoeden voor mij....

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik betaal 128 euro. Heb een tandartsverzekering die een dekking geeft van 500 euro op jaarbasis. De fysio en mensendieck wordt volledig vergoed.

4. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik ben overgestapt naar FBTO, betaal samen met me partner 215 euro. daar zit 1 keer tandartsvergoeding tot 1000 euro(voor me vriend,ik ben nog geen 22), gezinsplanning, alternatieve geneeswijzen en fysio enzo in.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Ik heb VGZ met de aanvulling Gezin & zeker. Ik betaal ietsvan 120 euro per maand!

6. Niet meer actief

Ok, ik heb even rondgekeken.

CZ is ook goedkoop.
    Met de gezinnenpolis dan.

alleen dan krijg ik maar 325 euro aan fisio therapie vergoed per jaar.
    Ik krijg nu al bekkenklachten, dus misschien is dat een beetje weinig he.

Wel wil ik in het ziekenhuis bevallen en dus ook als het zonder medische indicatie is. Dat wordt bij hun weer 100 % vergoed zonder maximum.

hmmm... moeilijk.
    Ga ook nog even bij FBTO en VGZ kijken.
    DSW vergoed maar een bedrag van een poliklinische bevalling zonder medische indicatie.

7. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Bij Fbto heb je mits je de aanvullende module gezinsuitbreiding heb een eigen risico van 170 euro volgens mij!

8. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    ben zelf jarenlang bij CZ verzekerd geweest en moet zeggen dat ik het een fijne maatschappij vond. Geen gezeik met aanbiedingen iedere week, geen gedoe over recepten enzo...
    Ze hadden bvb bij mij in de buurt geen afspraken met huisartsen en apotheken, dus ik moest eerst de rekening betalen en kreeg het pas later terug. Ik gebeld, want dat was soms best lastig. Adres en telefoonnummer van arts en apotheken doorgegeven (mijn eigen en die ene die 24/7 open was) en binnen een week kreeg ik een telefoontje dat ze alles in het bestand opgenomen hadden en dat ik van CZ wel een rekening zou krijgen als bepaalde bedragen niet onder de verzekering vielen.
    Die ene keer dat dat voorkwam kreeg ik zelfs voor die 45 euro nog een regeling van 2 of 3 maanden aangeboden!

Dus: CZ = niet duur, veel service en vriendelijke mensen! (= mijn PERSOONLIJKE ervaring)

9. Niet meer actief

Ik heb mij inmiddels ingeschreven bij VGZ!
    Na alles op hun site gelezen te hebben is dat de perfecte polis voor mij!

Gezin en zeker, vergoed 600 euro fisio, 500 euro tandarts en natuurlijk alle bevallingsdingen enzo 100%.
    Ben helemaal happy nou, ga gelijk mijn oude opzeggen.

JippiiiiiE!

Bedankt dames ;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

die ga ik ook afsluiten, zit al 10 jaar bij VGZ en ben er ontzettend tevreden over!

11. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de agis comfortpolis en krijg ook gewoon alles vergoed hoor.. ook de mensendieck.. En wettelijke eigen bijdrage bij kraamzorg is verplicht bij elke verzekeraar toch?

12. Niet meer actief

Nee bij veel zorgverzekeraars worden die vergoed bij de duurste polis.
    Maar bij sommige al bij goedkopere polis zoals de gezin en zeker polis van VGZ.
    Ook dingen als poliklinische bevalling zonder medische indicatie wordt niet zomaar vergoed. Wel altijd in de duurste polis.
    Zijn voor mij toch dingen om goed over na te denken.
    Aangezien ik zeker in het ziekenhuis wil bevallen.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zit bij zilveren kruis achmea en betaal ongeveer 83 euro per maand voor de basisverzekering. Waarom zijn jullie allemaal zo uitgebreid verzekerd? Als ik mijn tandartsverzekering er even bij pak... Ik ben ieder jaar max 100 euro kwijt aan de controles. Terwijl de goedkoopste verzekering al meer dan dat kost. En hetzelfde geldt voor de meeste zaken. Een financieel adviseur zal dan ook zeggen dat je het geld beter op je spaarrekening kunt zetten dan dat je zo belachelijk veel betaalt aan je zorgverzekering. De ECHT dure zaken (als wanneer je bijvoorbeeld kanker zou krijgen) zitten altijd in je basisverzekering. Aanvullende verzekeringen zijn er ALTIJD voor de meer onbenulligheden als fysiotherapie, brilvergoedingen ed.

Maar goed, dat is mijn mening :p Mijn man is al helemaal extreem: hij is helemaal niet aanvullend verzekerd EN heeft een vrijwillige eigen risico van 500 euro per jaar. Maar zijn verzekering kost dan ook maar 65 euro per maand en dat is dus 65 euro goedkoper (per maand) dan een aantal van jullie hier. Dat betekent dus dat hij er ongeveer 800 euro per jaar mee verdient. En hij heeft nog nooit iets gehad in zijn leven (ook niet aan zijn tanden) en hij is 32 jaar dus reken maar na hoeveel hem dat heeft opgeleverd ;) Al zou hij nu bijvoorbeeld fysiotherapie nodig heb, no way dat hem dat meer gaat kosten dan dat het hem heeft opgeleverd.

Een verzekeraar verdient aan de aanvullende verzekeringen :) Dat kan ook niet anders als je hier logisch over nadenkt...

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik weet pas sinds gisteren dat ik zwanger ben...
    Ik heb bij Unive een basisverzekering van afgerond 85 euro in de maand..

Wat moet ik hier allemaal bij toevoegen? Alleen kraamzorg?

Dank je wel..

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Dat dacht ik ook altijd!
    28 jaar lang niks met mn gebit gehad. Was altijd alleen basis verzekerd.
    Tot ik paradontitis kreeg en ff 1000 euro in 1 klap neer kon tellen. Was maar voor tandarts tot 250 verzekerd, omdat ik dit nooit nodig had.
    Dan betaal ik liever een 10tje in de maand extra.

Ik zit nu overigens bij delta lloyd. Heb aanvullend compleet pakket en krijg echt heel veel vergoed.
    De nekplooimeting (leeftijd 29), mn zwangerschapsyoga, kraamzorg 100%
    Die paar euro in de maand merk ik niet zo heel veel, maar wel als ik onverwachts een rekening binnen krijg van 1500 euro. Krijg bij hun zoveel vergoed, dat als ik dat niet zou doen en het op een spaarrekening zet, dat ik dan bij lange na niet aan dat bedrag kom.
    Ff simpel reken sommetje....basis 100 euro, extra 35 euro.
    35x 12 euro op de spaarrekening is 420 ;) dat zou voor mij niet uitkunnen.
    Vind trouwens wel dat de premies associaal veel omhoog gegaan is de laatste jaren :x ....7 jaar geleden betaalde ik nog 50 gulden :confused:

16. Niet meer actief

Misschien omdat sommige niet zo gelukkig zijn dat ze nooit ergens last van hebben..
    En als ik naar de tandarts ofzo ga dan ben ik wel even iets meer kwijt dan alleen de controle.

En dan ook nog eens alle eigen bijdrages mbt bevalling en kraamzorg wordt ook een dikke pot hoor!
    En fisio uit de zak betalen voor mijn bekken... hmm.... gaat hem echt niet worden.

17. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens. Ik heb ieder jaar een nieuwe kroon nodig, heb net mijn been gebroken en aanvullende fysio kwam mij goed van pas.
    dus ik ben aanvullend verzekerd. Niet iedereen heeft genoeg aan de basisverzekering!

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het VGZ Gezin & Zeker pakket is niet duur tov andere verzekeraars, MAAR je betaalt er wel 34 euro p/m meer voor dan de basisverzekering. Dat is dus 408 euro per jaar. Reken maar eens na of je niet goedkoper uit bent als je een eigen bijdrage van 3,60 euro p/u voor kraamzorg moet betalen en een deel van een poliklinische bevalling zonder medische indicatie. :)

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb ook een aavullende verzekering bij het zilveren kruis, heb ik ook echt nodig, ben chronisch ziek, gelukkig krijg ik collectiviteitskorting via mijn werkgever :)

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    eigenlijk precies hetzelfde verhaal ik heb voor minimaal 600-800 euro tandarts kosten per jaar (deels) vanwege vroeger medicijngebruik, ik heb een afwijking aan mijn urineweg systeem, ik heb ME/CVS en aangezien dat een vage ziekte is kom je dus vaak terrecht in het homeopatische en alternatieve circuit, krijg alles vergoed, van nekplooi tot ziekenhuisbevalling compleet.

je kan het onbenulligheden noemen maar als bv osteopathie je leven een beetje kan verlichten bij een chronische ziekte is het zeer welkom..

En goede bril vind ik ook niet onbenullig en een flinke kostenpost!

fysiotherapie kan ook heel erg nodig zijn, ik noem maar je bekken of je rug op in je zwangerschap of als je zoals mij je rug bezeerd heb (scheur in een wervel door auto ongeluk)

Dus wat jij onbenullig noemt is voor een andere een noodzaak om normaal te kunnen leven , gelukkig voor jou heb je het nog nooit echt nodig gehad (kan je alleen maar blij mee wezen en gun ik je van harte natuurlijk) maar helaas heeft niet iedereen zo'n perfect lichaam gekregen en die dingen juist hard nodig en die kosten van extra aanvulling wegen dan niet op tegen de kosten die je uitgeeft als je het uit moet geven eraan.

Deel Deze Pagina