Ja allemaal goed en wel, er zullen vast wel een aantal mensen zijn die inderdaad een chronische aandoening hebben en er dus profijt bij hebben, maar vooralsnog wordt er verdiend aan de aanvullende verzekeringen. Gros van de mensen heeft dus deze verzekering voor niets. @ vlekje: 1000 euro is nog altijd minder dan wat mijn man heeft uitgespaard. Dus vooralsnog ben je goedkoper uit zonder aanvullende verzekeringen als je eenmalig iets hebt. Het is inderdaad een overweging die je moet maken of je maandelijks een extra bedrag wilt betalen of dit in 1 keer van je spaarrekening af moet halen. Maar daarom zei ik ook: zet het bespaarde bedrag op je spaarrekening! Wij hebben in ieder geval genoeg buffer voor dit soort dingen dus ik ben het met mijn man eens dat hij er beter aan doet om op deze manier verzekerd te blijven. Het heeft hem tenslotte al ruimschoots zijn winst opgeleverd.
Daar gaat het niet om. Hoeveel vergoed je verzekering nou je bril? Dat is echt zo'n laag bedrag, daar hoef je je verzekering niet voor te nemen hoor. Het gaat om die ene keer dat je er gebruik van maakt, daar haal je het er echt niet mee uit. Tenzij je dus chronisch een aandoening hebt die wel de moeite waard is (want vooralsnog stelt de eventuele verzekering van mijn bril/lenzenkosten geen ruk voor en dat is tenslotte ook chronisch).
Je doet meerdere jaren met een bril en hier is het zo dat onze glazen goedkoper zijn dan het montuur dat niet vergoed wordt door mijn aanvullende verzekering. Ik zou er iig geen duurder pakket voor nemen. Op Independer.nl kan je heel mooi zorgverzekeringen vergelijken en ook invullen wat je voor dekking wenst. Stel je wilt 100% fysio of homeopathie of kraamzorg vergoed hebben, dan kan je dat gewoon aangeven.
Ik ben nog geen 10 weken zwanger en heb al bekkenklachten.. Ga dus ook de nodige fisio tegemoet. De tandarts zit er ook bij in die ik ook zeker veel nodig heb. Dus ja, ik weet zeker dat ik goedkoper uitben met de aanvulllende verzekering.
Wow, er wordt nou wel op alles afgerekend. Het gaat niet om die ene bril, alleen de eigen bijdrage van de kraamzorg, poliklinische bevalling, enz.. Sommige mensen hebben gewoon veeeeeeel dingen nodig die uit de aanvullende verzekering komen. Ik ben er 1 van. En ik heb ook wel eens een jaartje dat ik weinig kosten maak (afgelopen jaar bijna geen kosten gemaakt) maar bij mij weet je het maar nooit. En sorry voor degene die het hier niet mee eens zijn, ik neem dan liever het zekere voor het onzekere en laat mij goed verzekeren. Ik betaal liever elke maand iets meer dan dat ik voor verrassingen kom te staan. Met mijn lichaam weet ik het maar nooit. Voor iedereen waarbij dit niet geldt: Daar gaat het onderwerp niet over, dus bemoei je er even niet mee als anderen wel goed verzekerd willen zijn. sorry hoor maar er is door een aantal mensen duidelijk gemaakt dat ze wel behoefte hebben aan een goede verzekering en nog krijgen ze commentaar! Vind ik een beetje onnodig.
De tandartsvergoeding in het Gezin&Zeker pakket is erg mager: Reguliere behandelingen: 100%, max. EUR 500,- p.jr. (m.u.v. C90) - Vullingen: 100%, max. EUR 500,- p.jr. - Inlays, kronen en bruggen: 80%, max. EUR 500,- p.jr. Controle en verdoven en vullen wordt gedekt, maar dat zijn de kosten niet (controle kost 20 euro)! Als je een keer een goede kroon nodig hebt, kan je alsnog gaan bijbetalen!
Tot je 22ste zit de tandartsverzekering toch gewoon in het basispakket!? Of ben ik nou helemaal gek? Anders moet ik dat nog ff snel afsluiten!
Jeetjemina, ik probeer alleen maar mee te helpen en je te behoeden voor een te dure aanvullende verzekering! 't Was goed bedoeld, maar laat maar.
Dames als jullie bij VGZ willen kun je via UnitesConsumers iedere maand 10% korting krijgen op je basisverzekering! Wij hebben dit ook gedaan (ofja vriendlief want ik zit al bij vgz gezin en zeker pakket) en omdat mijn vriend bij mij in pakket wilt krijgen wij p.p. per maand 10% korting. Alleen pas vanaf 2010 omdat wij de Nintendo Wii wilden hebben
Ik heb ook alles aanvullend. Vorig jaar lag ik bijna vaker ergens in een ziekenhuis dan thuis. eerst een soort epileptische aanvallen: 5 mnd opname, toen opname buikklachten, toen moest ik met een reddingsheli vd berg worden gevlogen na een verkeerde landing over een schans met snowboarden: vlucht van 3000 euro, bekkenbreuk en opname. Ook veel fysiotherapie. Toen was ik zwanger, raakte uitgedroogd: opname. bekkenproblemen:fysio. Vroegtijdige weeen met 27 wk: opname. weer veel fysio... nou en toen nog de bevalling... Ik heb ALTIJD wat.. dus neem liever aanvullend.. Ik ben net over van IZZ (kloteverzekeraar) naar Unive. IZZ raad ik echt af, randdebielen wbt communicatie.
ik ben zojuist overgestapt van unive naar zc bij cz betaal ik nu 118,25 en alles wordt vergoed ik heb geen eigen bijdrage meer voor bevalling in het ziekenhuis zonder medice noodzaak en ok me kraamzorg wordt helemaal vergoed... ik weet alleen niet op hoeveel uren ik recht heb ik ga borstvoeding geven weet iemand dit?
Ik zit bij AGIS en ben daar collelectief verzekerd met mijn man. ik heb de basisverzekering en een aanvullende verzekering waarbij ook bijna alles wordt vergoedt. Ben 5 maanden geleden met 15 weken bevallen in het ziekenhuis en die is zelfs vergoedt dus mij hoor je niet klagen. Vind Agis erg goed dus wij stappen niet over! O, ja wij betalen per maand voor 2 personen 210 euro
Ik blijf bij zilveren kruis achmea omdat mijn mijn via het werk goedkoper verzekerd kan zijn en ik dus ook (we zijn getrouwd). En omdat de dekking voor ons goed.
48 uur verdeeld over 8 dagen is mij verteld. Als je aanvullend verzekerd bent en het blijkt nodig kan je nog een 9e of 10e dag krijgen.
ja ik las wel dat ik de afgesproken uren over 4 extra dagen kan verdelen dus in totaal 12 dagen lijkt me wel lekker want ik maak me nu al zorgen over de borstvoeding :S
ik ben vanochtend een vgz winkel binnengelopen en heb mijn jongerenverzekering ook omgezet naar het gezin en zeker pakket. bekkeninstabiliteit hebben alle vrouwen in mijn familie gehad dus dat krijg ik misschien ook, en dan is veel fysio wel fijn. En het pakket was maar 2 euro pm duurder dan de minst luxe aanvullende verzekering.