Harde buiken en bloedverlies, 20 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kinderwens87, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    al weken veel last van harde buiken, laatste week op slechte dagen 4 of 5 per uur. Afgelopen dinsdag heel veel last van harde buiken en heel licht bloedverlies. Bruin bloed en heel weinig maar wel de vk gebeld. Deze maakte zich nog geen zorgen, wel in de gaten houden dat het bloedverlies niet veel meer of helderrood werd of de harde buiken met veel regelmaat kwamen. Daarna was het bloedverlies weer een paar dagen weg en de harde buiken verschilden per dag. Sinds eergisteren continu wat licht bloedverlies, nog steeds erg weinig maar ondertussen een inlegkruisje per dag ongeveer (eergisteren alleen bij afvegen). Ik heb as donderdag controle, ik wil geen onwijze pieperd zijn, zeker aangezien ik vorige week ook al contact heb gehad hierover. Kleine voel ik sinds vorige week ook bewegen dus ik krijg in ieder geval dagelijks wel en teken van leven. Wat zouden jullie doen? Afwachten tot donderdag? Uiteraard bellen als jet bloedverlies echt meer wordt etc, maar dit kan ik wel afwachten.. toch?

2. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik zou gewoon bellen, je bent echt geen pieperd! Het gaat om jouw gezondheid en dat van je kind! Een maandverband per dag vind ik nog wel behoorlijk en zeker iets om over te contacten.

3. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Absoluut bellen, zeker aangezien het al even aanhoudt. Liever 10x voor (achteraf) niks bellen, dan 1x niet bellen terwijl het toch nodig was geweest. Het kan heel prima van een gesprongen ader zijn, of door seks bijvoorbeeld, en dat dat je baarmoeder prikkelt. Maar het kan ook iets met je baarmoederhals zijn en dan wil je er het liefst zo snel mogelijk bij zijn. Wil je niet bang maken hoor! Het kan super onschuldig zijn met zulke klachten, maar in mijn geval was dat niet zo, en zie mijn onderschrift... ik zou bellen dus :thumup:

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou ook bellen. Better safe than sorry.

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Zeker bellen! Vond je vk een beetje makkelijk. Ze zou op zijn minst je urine moeten checken op blaasontsteking. Zo vroeg in de zwangerschap hoor je nog geen hardebuiken te hebben.

Madelie vindt dit leuk.
  6. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oh sorry dat stukje heb ik niet vermeld. Ik kreeg inderdaad het advies de volgende dag urine in te leveren bij de huisarts, maar geen blaasontsteking, dus dat is het in ieder geval niet.

7. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de adviezen. Bloedverlies is sinds gisteravond gestopt, harde buiken leken gister ook wat beter, vannacht weinig last gehad. Dus ik kijk het toch nog even aan. Mocht het vandaag of morgen weer opkomen dan ga ik wel bellen. Word er vooral zo onrustig van:(

8. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Jeetje:(. Wat een verdrietige situatie:(. Had jij ook dit soort klachten?

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Hoe kom je hierbij? Mijn verloskundige zei dat dat heel normaal was rond die termijn, met name bij vrouwen bij wie dan pas de buik een beetje begint te groeien, zoals bij mij. En ik heb nog steeds veel harde buiken, ook in volledige rust. Mijn baarmoeder reageert gewoon heel sterk op prikkels, en aangezien mijn baby ongeveer non-stop salto’s aan het maken is, wil het wel. Dus het is per persoon verschillend of harde buiken normaal zijn of niet! In het geval van TS zou ik echter zeker een hotline hebben met de verloskundige.

@Kinderwens87 Is je urine ook op kweek gezet?

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Ja vergelijkbaar, maar bloedverlies wel pas later.

Ik had een aantal dagen van tevoren harde buiken en een beetje menstruatieachtig gevoel. Dat werd weer even iets minder met nog wel regelmatig harde buiken. Laatste dag had ik hele dag harde buiken en licht bloedverlies en slijm. Vk dacht ook eerst aan blaasontsteking, wat het niet was, en toen ik bij de gyn kwam en hij de boel bekeek had ik al 4 cm ontsluiting.

Nogmaals, de kans is heel veel groter dat het bij jou totaal onschuldig is, maar toch zou ik de gok niet willen nemen als je weer last begint te krijgen. En dan ben je ook gerustgesteld als ze even je baarmoederhals meten (harde buiken hebben daar soms invloed op). Bij mij was het te laat, maar als je er op tijd bij bent dan kunnen ze vaak nog van alles doen.

Maar ik hoop natuurlijk dat het nu gewoon lekker wegblijft bij jou, en je onbezorgd van je zwangerschap kunt genieten verder.

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zou ook bellen.
    Ik had bij de zwangerschap van mijn zoon vanaf 20 weken harde buiken. Soms een dag minder, maar ze bleven terugkomen.
    Met 26 weken kreeg ik er bloedverlies bij. Tijdens de controle bleek mijn baarmoedermond verstreken te zijn, en had ik ontsluiting. Ook de CTG gaf toen weeën aan.

Wil je dus absoluut niet bang maken, maar laat het ajb toch even checken. Sterkte!

12. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Mn buik is een stuk rustiger vandaag, gelukkig. In de ochtend pas 2 harde buiken gehad, en bloedverlies lijkt toch echt gestopt te zijn nu. Wat een ellende zo zeg:(. Harde buiken ken ik ondertussen wel, die had ik bij de jongens ook wel veel, maar toch maakt het onzeker nu. Donderdag de vk ook maar duidelijk maken dat het me echt niet lekker zit zo

13. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Jemig:(.

14. EliQue15

EliQue15 Actief lid

5 jan 2018
    176
    148
    43
    Wat vervelend zeg! Hopelijk is het nu weer wat rustiger bij je. Vandaag op controle geweest?

Helaas herken ik je verhaal. Dit is mijn 2e zwangerschap en helaas al vanaf 19 weken heftige harde buiken. De ene dag beter te doen dan de andere dag.
    Vanaf 23 weken heb ik er ook bloedverlies bij. Dit is heel wisselend aanwezig. Soms een tijdje niet en uit het niets ineens wel weer een aantal dagen en dan ook echt wel meer dan 1 inlegkruisje per dag.
    Inmiddels 36 weken zwanger en de baby zit nog steeds. Maar ik begrijp je onzekerheid dus totaal!
    Ik kan alleen maar zeggen; Trek aan de bel! Bel zo vaak als jij vindt dat het nodig is, hoe moeilijk dat ook is soms..

15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik werd meteen helemaal doorgelicht door de verlos en de gyn. Meteen een cervix meting gehad en na 14 dgn nog 1, moest ook direct rust houden. Nu is mijn bm nogal toegetakeld het afgelopen jaar en mijn gyns duimen harder dan ik bijna :) Maar die nemen echt geen risico hoor. We zijn nu 6 wkn verder en mijn cervix is mooi bijna 4cm, bm poort 1 staat nog steeds open, maar zo lang poort 2 dicht blijft, zijn ze tevreden.

Paar weken iedere week naar de verlos en nu om de week, gewoon mijn verhaal doen, bm groei in de gaten houden en zo. Voelt heel veilig :) En mijn harde buiken zijn er nu 5 op een dag ipv een hele ochtend.

16. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ja 20 weken echo en vervolgens controle gehad vandaag. 20 weken echo zag er goed uit dus dat was al heel fijn, even ons kleintje en het hartje zien.
    Bij controle mijn spanning geuit, ze snapte mijn angst maar gaf aan dat het positief is dat het oud bloed is. Twijfelde om me door te sturen, voor mijn eigen gemoedsrust, maar ze was bang dat er op een echo ook niets te zien zou zijn en het me ook niet echt rust zou geven. Krijg wel een extra controle (over 2 i.p.v. 5 weken) en moet echt bellen als het me niet lekker zit.

qwerty123 vindt dit leuk.
  17. Lotusbloempje

Lotusbloempje Actief lid

2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het ondertussen?
    Ik had bij mijn vorige zw al harde buiken vanaf 15weken. Ik had de grote echo rond 22 weken en alles was in orde. Wel extreem veel rugpijn en een drukkend gevoel onderaan. Maar wou niet flauw overkomen. Week nadien ook bloedverlies en harde buiken. Dag nadien s nachts naar spoed want ik had er echt geen goed gevoel bij. Voelde ons klein mannetje nog vrolijk bewegen en ook de echo was goed. Ze namen mij wel heel serieus en gyn van wacht was er snel... had volledige ontsluiting... en ben dus bevallen. Wil je niet bang maken maar al moet je 100x bellen, neem het serieus als je het niet vertrouwt. En laat het even inwendig controleren. Want toen ik lag te wachten op de gyn was de echo in orde hoor.. hopelijk is het bij jou gewoon onschuldig!

18. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Het is hier nog onveranderd. Dagelijks bruin verlies, ene moment meer dan het andere, soms bijna 24 uur niks. Harde buiken nog steeds wel wat rustiger gelukkig.

19. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Pfff week geen bloed meer gezien, gister onwijs veel harde buiken en ja hoor het bloeden is weer begonnen:confused:. Straks gelukkig controle vk

20. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    He meid wat vervelend allemaal zeg!! Ligt je placenta toevallig voor/dichtbij de uitgang?

Deel Deze Pagina