Zwaar tillen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Saarrr, 30 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saarrr

Saarrr Lid

26 dec 2015
    43
    0
    6
    Hallo allemaal,

Ik werk in een distributiebedrijf en moet er soms producten tillen van +- 15kg. Ben nog maar net zwanger en wil nog even wachten met het te vertellen op het werk. Nu vroeg ik me af of dit schadelijk is voor de zwangerschap?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Als je goed tilt moet het geen kwaad kunnen.
    Goed de regels hoe je sltijd al moet tillen in achtnemen en je onderbuik aanspannen voordat je een beweging maakt.
    Maar als je het kunt laten staan laat een ander tillen...

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Welnee meid, zeker nu nog niet :) op een gegeven moment wordt het gewoon echt vervelend (als je een buikje krijgt), want dan kun je niet goed meer tillen

4. Saarrr

Saarrr Lid

26 dec 2015
    43
    0
    6
    Bedankt voor jullie reacties! Stelt me toch een beetje gerust :)

5. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, dat kan geen kwaad. Ik heb tot vrij ver in mijnzwangerschap nog kratjes bier getild (we hebbeneen cafe). En dat ging prima. De mensen eromheen hebben er op een gegeven moment meer moeite mee is mijn ervaring :)

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Herkenbaar! Heb ook tot de laatste weken gewoon alles kunnen tillen, met vaak vreemde blikken ;) vooral bij boodschappen doen ofzo haha

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee dat is niet zo schadelijk. Moeders met een tweede kind moeten immers ook nog hun peuter tillen. Ik ontkom er niet aan om een paar keer per dag met mijn peuter te zeulen (helaas). Hij weegt ongeveer 16/17 kilo.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Er zijn wel wettelijke regels voor maar weet niet vanaf hoeveel weken. Google maar eens.
    Hier ook de ervaring dat andere mensen er meer moeite mee hebben :x
    Werk bij de aldi en daar moeten we ook zelf inpakken. Als je gewoon voorzichtig en goed tilt kan het geen kwaad.Gewoon naar je eigen lichaam luisteren. Maar wat een gezeur van klanten zeg als ze zien dat je een buikje hebt pfffff......

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik had een peuter van ruim 20 kilo.. Die heb ik tot het eind toe getild (achterop de fiets bijv).. Ging prima ;)

Alleen soms dan trok er een spiertje of kreeg ik een hard buik, dan deed ik wel voorzichtiger. Dus in het begin tilde ik mijn zoontje van de grond naar zijn fietszitje. Aan het eind liet ik hem op een bankje staan, zodat ik niet zo heel ver en omhoog hoefde te tillen. Dus goed naar je lijf luisteren..

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Die peuter van mij hang ik af en toe op mijn heup :D Minder comfortabel voor hem, maar ach; wees blij dat je opgetild wordt. Ik ben momenteel de trap aan het verven (om en om) en nu ik van die grote stappen moet zetten op de trap, hangt hij helemaal raar om mijn middel heen.

Deel Deze Pagina