Nieuwe baan en proeftijd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door littlesunshine, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlesunshine

3 jan 2016
    57
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe baan. Ze weten natuurlijk niet dat ik zwanger ben. Wel heb ik een proeftijd van 2 maanden. Daarna heb ik een kans op een half jaar contract. Tegen die tijd zal ik 16 weken zijn. Zou ik het verborgen kunnen houden tot na mijn proeftijd zodat ik het contract niet misloop of zal ik dan al een echt zichtbare buik hebben?! Of is dat per persoon verschillend?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Twee maanden proeftijd voor een half jaar contract mag helemaal niet volgens mij (wettelijk)

En over het algemeen kun je dat, zeker bij een eerste, nog prima verborgen houden dan :) of je dat ook wil kun je af laten hangen van wat de sfeer is hierover in het bedrijf

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    https://www.juridischloket.nl/werk/arbeidscontract/proeftijd

Idd, bij een contract van 6 mnd of korter mag geen proeftijd overeengekomen worden tenzij anders is bepaald in de cao.

Ik kon het met 12 weken niet meer verbergen. Sterk afhankelijk per persoon. Als werkgever zou ik niet overigens niet blij zijn met deze aanpak, maar dat is natuurlijk helemaal aan jou.

4. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Je bent niet verplicht het te vertellen. Maar zelf zou ik me daar niet prettig bij voelen..

5. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lekker voor jezelf houden zolang jij wilt. Idd bij contract van 6 maanden is 2 maanden proeftijd niet toegestaan. Betekent dat als je in de eerste maanden je ontslagen wordt, jij mag zeggen dat dit niet is toegestaan omdat er geen proeftijd is. Mocht het zover komen kan je goed contact opnemen met je rechtsbijstand of evt uwv telefoon.

Deel Deze Pagina