zo moe en misselijk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by makey, Oct 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Als ik smorgens een wasje gevouwen heb ben i uitgeput (heb ook nog een dreumes rondlopen) ben de hele dag misselijk en moe
    Ik slaap smiddags meestal als mn zoontje slaapt dus ook.

Wt zouden julie doen?(ik werk in de zorg vaste avonddienst kan dit niet omzetten ivm oppas zoontje)
    Ik ben op t moment eigenlijk te moe en te beroerd om te werken.
    Ziekmelden? ik zeg dan wel dat het door zwangerschap komt is wel zo eerlijk dan kunnen hun weer geld terugkrijgen.

Het zal over een paar weken misschien wel weer beter gaan (mn vorige zwangerschap was ik ook zo moe maar minder misselijk. ben toen minder gaan werken per dag. maar nu komt die misselijkheid erbij,(ik heb wel een andere baan inmiddels)

Ik vond het best bezwaarlijk om me ziek te melden, maar ik merk dat ik ik t eigenlijk even niet trek op dit moment.
    Ik ga het vanavond nog eens proberen met werken

2. kristal

kristal Lid

Jul 22, 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    hoi makey,

ik begrijp je helemaal, ik heb dat namelijk ook alleen heb ik 3 dreumes rond lopen waarbij de oudste van 15 zich ontiegelijk aanstelt de laatste tijd, en daarbij komt ook nog dat ik last heb van krampen in mn buik.... na veel piekeren hoe ik het zou aan pakken heb ik me maar ziek gemeld niet dat ik nu kan rusten hoor, maar wel niet meer te hoeven haasten...moet donderdag naar de arbo ben benieuwt wat ze zullen zeggen
    gelukkig staat mn verloskundige achter me, dus ik zou het even rustig aan doen, en je geeft al aan dat het bij de eerste ook zo was en later weer wat beter gaat... dus luister naar je lichaam want alleen jij kan dat doen .

sterkte,
    jasmine

3. Jollie78

Jollie78 Actief lid

Jun 26, 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    Ha dames,

Daar heb ik nou ook (best veel) last van.
    Alleen 1 verschilletje...ik heb er nog geen rondrennen...ben van de eerste in verwachting.
    Vooral de laatste tijd ben ik hartstikke moe. Aangezien ik inmiddels al over de helft ben (21 wk) weet ik niet of ik er vanuit kan gaan dat dat nog minder wordt. Maar ja, om je nu ziek te melden omdat je zo moe bent en niet bij kunt komen...ja, dat vind ik ook erg bezwaarlijk.

Vandaag was het te erg en heb ik dat dus wel gedaan. Aangezien ik morgen normaal gesproken maar een halve dag werk, blijf ik dan ook nog thuis en hoop ik maandag gewoon weer fit te zijn. Ik werk 36 uur en om me nu regelmatig ziek te melden om even "op te laden" zie ik toch echt niet zitten...maar ja, ik weet ook niet wat ik anders moet!

Groetjes Jollie

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hey makey,

ik heb het ook heel erg!
    Vandaag was ik vrij, ik was om 11 uur naar bed gegaan, werd om 10 uur weer wakker, (ben er vannacht wel 3 uit geweest om te plassen!) viel om 12 uur weer in slaap en net om 20 uur ook weer een een half uurtje...
    mn vriendin zei dat het bij haar na 10/11 weken veeeeeeel minder werd, dus nog even afwachten!

5. vrouw27

vrouw27 Lid

Aug 22, 2008
    55
    0
    0
    Ziek melden zeg ik, als er iets is wat ik heb geleerd van mijn misselijkheid (misselijk sinds 5e week) is dat vermoeidheid het alleen maar erger maakt. Ik heb me 1,5 week ziekgemeld waarin ik bijna 16 uur per dag sliep en ben daar flink van opgeknapt.
    Kort daarop ben ik 2 weken vrij geweest (stond al gepland) en nu loop ik weer tegen hetzelfde probleem aan. Ik ga nu werktijdverkorting aanvragen (1 a 2 uur per dag) zodat ik 's middags wat kan slapen en hopelijk hou ik het dan beter vol.

Het schijnt dat na week 16 de vermoeidheid voorbij is! :D
    Tot die tijd aanpassen maar en je werkgever heeft er niks aan als je als een zombie rondloopt; dan kan je die uren beter ziekgemeld worden want dat krijgen ze vergoed :D

Succes ermee,

6. Jollie78

Jollie78 Actief lid

Jun 26, 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    Hé vrouw,

Laat je ff weten hoe dat afloopt, met het aanvragen van het minder uren werken?
    Ik weet nl. nog steeds niet goed wat ik moet. Ben nu anderhalve week ziek geweest (ook echt ziek, griep) maar ben nog steeds erg moe.

Ik ga het donderdag nog maar eens met de verloskundige bespreken, maar de vorige keer was het commentaar gewoon dat het erbij hoort...

Ik vrees alleen niet dat ik dit nog zo heel lang ga volhouden.
    Vandaag is m´n eerste werkdag weer sinds 1 1/2 week. Heb er nu een halve dag op zitten...maar m´n ogen worden al weer zwaar.

Succes er mee!
    Jollie

7. vrouw27

vrouw27 Lid

Aug 22, 2008
    55
    0
    0
    Hoi Jollie,

Ik verbaas me erover dat jouw verloskundige zo stug reageerd, zij was bij mij juist de 1e die aangaf dat ik zo niet door moest ploeteren en van m'n zus heb ik vervolgens gehoord hoe zij het geregeld had op haar werk.
    Als je voor je verlof 'zwangerschapsgerelateerd' ziek wordt gemeld worden die uren vergoed door het UWV, kost je baas dus niks en is beter voor het bedrijf als dat je daar niet-productief zit. Klinkt een goede regeling dus maar het organiseren had nog heel wat voeten in de aarde:
    -ik heb het eerst aan m'n leidinggevende gevraagd en die zei allemaal niet te weten hoe dat werkte en dat het wel geld zou kosten dus ik moest het maar met HRM (=P&O) uitzoeken;
    -HRM gaf aan dat het wel kon, geen probeem moest alleen de verloskundige een aantekening maken op de zwangerschapsverklaring;
    -Verloskundige is het helemaal met me eens maar zegt dat ze geen verkorte uren kan voorschrijven, dat kan alleen de bedrijfsarts, ze kan wel gebeld worden voor advies;
    -Bedrijfsarts kost ook geld dus daar zit bij ons weer een gezondheidsmanager tussen die ik maar ben gaan stalken totdat ik haar te pakken had om te horen dat het allemaal zo kan zonder briefje door alleen maar afspraken te maken met m'n leidinggevende en die meld me dan ziek bij HRM.......

o.k. dat werd m'n hormonen dus iets te veel na 4 weken doorploeteren dus heb even stevig zitten janken :cry: achter m'n bureau en waarempel: dat werkt dus. Ik kon bijna gelijk voor een gesprek terecht en hij wilde nou niet gelijk heel veel toegeven maar na de middag naar huis en even slapen en dan eventueel thuis nog wat doen zijn we 7,5 tot 10 uur per week minder overeengekomen met tweewekelijks evalueren.
    Het is een begin.
    Nu is thuiswerken voor jou waarschijnlijk geen optie omdat je dan de drukte van huis hebt maar je kan ook rusturen op je werkplek krijgen, je baas is verplicht daar een ruimte voor ter beschikking te stellen net als een kolfruimte, rookruimte e.d. verplicht is.
    Mijn advies is dus: meld je baas, afdeling P&O/HRM dat je het zo niet ziet zitten krijg je weinig respons ga dan direct naar je bedrijfsarts en mochten de hormonen de overhand krijgen... :cry: (hoe genant ook, ik hou er helemaal niet van!) gewoon tentoonspreiden dus want blijkbaar is dat de manier om de ogen te openen!
    Mijn baas vond me nu ineens lijken op iemand die overspannen gaat raken en daar hebben ze wel ervaring mee en willen ze voorkomen dus...

Heel veel succes, ik hoop dat het je snel lukt wat rust in te bouwen! :D

groetjes, vrouw 27

8. Jollie78

Jollie78 Actief lid

Jun 26, 2008
    488
    0
    0
    Limburg
    Ha Vrouw,

Wat een verhaal...maar dat lijkt inderdaad te werken!
    Ik ga donderdag eerst naar de Verloskundige en het daar nog eens bespreken...eens kijken wat die zegt en dan zien we wel weer verder.

In elk geval bedankt voor je reactie. Met zo'n 7 à 8 uur per week minder, zou ik ook al heel gelukkig zijn. Kan ik gewoon eerder naar huis en nog ff een dutje doen.

Wordt dus vervolgd...

Liefs Jollie

Share This Page