Zwanger, blij, maar teleurgestelde baas... HELP!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Haarlem03, 31 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haarlem03

Haarlem03 Lid

19 okt 2008
    20
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben zwanger en erg blij!
    Het gaat allemaal nog voorspoedig en voel me erg goed. Alleen nu het einde van het jaar nadert, en de beoordelingsgesprekken er aan komen... ben ik bang dat ik straks mn baas moet gaan teleurstellen.

Hij is echt super blij met mij en het gaat gewoon ook hartstikke goed! Ik heb een vast contract, werk er nu bijna 1,5 jaar. Hij heeft in het begin vaak gezegd, je mag nog lang niet zwanger worden hoor! Dat kunnen we niet gebruiken hier. Hij zei het wel altijd met een lach, maar ik ben er toch onzeker door geworden. En nu het zover is, zal ik het over een aantal weken toch moeten vertellen. Ik ben bang om hem dus teleur te stellen.
    Hoe ga ik dit aanpakken? En zal ik het voor of na mijn beoordeling vertellen? Hij zal me er toch niet op afrekenen? Ik wil voorlopig gewoon 40 uur blijven werken, tot zo lang ik dat volhou... Ik voel me gewoon schuldig, hoe slecht is dat!

Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit moet aanpakken?

2. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken. Het feit dat je baas zulke opmerkingen maakt betekent dus dat hij er allang rekening mee houdt dat je binnenkort zwanger zult raken! Hoogstwaarschijnlijk zal het dus niet als een grote verrassing voor hem komen.

Als je je beoordelingsgesprek over niet al te lange tijd hebt, dan zou ik gewoon nog even wachten met vertellen tot na het gesprek. Je bent nog zo kort zwanger! Het is heel normaal om te wachten tot ongeveer 12 weken. Maar als je je er erg rot bij voelt kan je het natuurlijk ook wel eerder vertellen. Vaak waarderen werkgevers dat ook wel weer. Het siert je dat je je druk maakt over de reactie van je baas!

Succes... enne geniet van je zwangerschap! :D

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gefeliciteerd meid met je zwangerschap enne sorry maarre hallo mensen worden zwanger hoor dat weet iedere baas... zou me daar dus ook zeer zeker niet druk over maken.... slechte baas als hij teleurgesteld is... maar misschien ben je beetje bang door zijn grapje/ opmerking terwijl hij dacht lollig te zijn

4. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik had precies hetzelfde, was bezig met managementcursussen.
    heb het ook al bij 8 weken gezegd tegen hem, maar wel met knikkende knieen haha
    toen ik het vertelde zei hij ook echt oh nu al dacht dat je nog even wilde wachten, maar hij was wel super blij voor me hoor en ik zei gelijk maak je geen zorgen het werk zal er niet onder gaan leiden en mijn plannen voor de toekomst zijn nnog steeds hetzelfde.

ik ga wel 4 dagen werken want ik ga mijn ouderschapsverlof gebruiken.

heel veel succes en geniet van je zwangerschap

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ook al vindt jouw baas het niet leuk, dat is dan mooi zijn probleem. Je hebt ook nog eens een vast contract, dus kan hij je ook niks maken. Als jullie er maar blij mee zijn! :D

Succes met vertellen!

groetjes Setje

6. Haarlem03

Haarlem03 Lid

19 okt 2008
    20
    0
    0
    Haarlem
    Thanks allemaal!

Ik volg jullie advies op. Ik ga het voorlopig nog niet vertellen.. Ik denk dat ik dat na de feestdagen gaan doen, in januari.

Er kan inderdaad van nog van alles misgaan.. Voel me wel echt super goed!
    Ik vind mn werk gewoon zo leuk! Nou ja, het gaat vast goed komen allemaal..

Hoe zit dat met ouderschapsverlof dan? Ik ken het niet... Vanaf wanneer enzo, en hoe werkt het precies?

Groetjes!

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik kan me wel voorstellen dat je je een beetje druk maakt over je baas, hoor... Ik heb dat tot nu toe ook elke keer gehad. Mara het is elke keer meegevallen...

Kijk even op deze site, daar staan alle do's en dont's met betrekking tot je zwangerschap....

http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... _maand.htm

Heel veel geluk met je zwangerschap en geniet ervan!

Deel Deze Pagina