help what to do?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mounia777, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    ik ben 6 weken en paar dagen zwanger!!
    mijn marokaanse vriend en ik zijn uit elkaar,hij geef mijn de keuse houden of weghalen:(, maar hij kijkt er niet naar om en zijn familie al helemaal niet omdat we niet getrouwd zijn, ik werk 40 uur in de week en hij niet,ik heb geen rijbewijs, ik heb schulden,hoe ga ik dit redden?
    heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe ben je eruit gekomen?

groetjes

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoi Mounia,

Het allerbelangrijkste is eerst wat jij wilt: wil je je kindje laten komen of niet?
    Financieel: er zijn allerlei toeslagen etc waar je als alleenstaande moeder recht op hebt wanneer je je kindje laat komen.
    Mbtje schulden: ik weet niet of je bijvoorbeeld budgetbeheer hebt oid, dan zou ik ook daar navraag gaan doen. Je weekgeld kan dan worden verhoogd zodra je kindje er is en er wordt ook maandelijks een reservering gedaan voor onvoorziene uitgaven, zoals bijv baby-uitzet in jouw geval.
    Heb je familie die je kan bijstaan?

Sterkte met het maken van je keuze.

3. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik vraag me altijd af wat de afkomst er toe doet, maar goed inhoudelijk.

Allereerst gefeliciteerd.

Probeer met je ex-vriend te praten en hem te vragen wat hij doet als je het kind houdt. Wil hij dan co-ouderschap, betaalt hij alimentatie, etc etc.

Als hij nu aangeeft dat hij niks met het kind te maken wil hebben zal je moeten kijken of jij een kind kan betalen en er ruimte voor hebt.

Je moet ook met je omgeving bespreken of zij je eventueel kunnen helpen met oppas en dergelijke. Want als je er alleen voor komt te staan, heb je hun hulp hard nodig.

Betreffende je schulden: Kijk of je in aanmerking komt voor schuldhulp verlening bij je gemeente en eventueel ook budgetbeheer.

Je moet ook niet vergeten dat als jij het kidn houdt, jij de rest van je leven vast zit aan deze man. Of hij nou wel of geen deel uitmaakt van het leven van het kind.

Zet alle voor en nadelen naast elkaar en maak aan de hand daarvan je keuze.

Succes.

Deel Deze Pagina