Lieve meiden, Zoals hier boven genoemde topic vroeg ik me af of jullie ouders ook oppassen op hun kleinkinderen om jou een relax dag en/of avond te gunnen? Hier is dat namelijk niet zo, wordt opgepast als de kleine niet naar de opvang gaat (op dinsdag) en met vergaderingen/cursussen ect in de avond voor werk.De maandagen en donderdagen gaat hij naar het kdv. De woendagen en vrijdagen ben ik vrij dus hij ook bij mij en natuurlijk de weekenden. De reden die mijn ouders noemen is dat ik voor een kindje heb gekozen en hun vroeger mij ook niet bij opa en oma konden zetten om ff te relaxen.( Dat mij ouders samen waren en dus de taken van elkaar konden overnemen word afgedaan als ja....jou kind en wij kunnen het niet helpen dat je het alleen moet doen zouden het liever anders voor mij zien natuurlijk). Andere mensen om op te passen heb ik niet in mijn omgeving en hem een dagje extra eens in de zoveel tijd naar het kdv te doen is financieel niet erg haalbaar. Sorry voor me lange klachten verhaal maar ben zo moe soms!
Maar vinden ze het dan ook niet gewoon léúk om hun kleinzoon een dagje, avondje, nachtje, of iets dergelijks bij zich te hebben? Dat het niet iedere week gebeurt, prima, maar zo af en toe, dat is toch niet meer dan normaal? Ik heb er in het begin zelf heel veel moeite mee gehad, om m'n moeder op te laten passen als het niet keihard nodig was, juist omdat ik het allemaal alleen moest doen. Hij had al 'geen' vader, en dan zou z'n moeder 'm ook nog bij een oppas dumpen.. Dat ging er echt niet in bij mij! Terwijl ouders die wél gewoon samen zijn dat natuurlijk ook gewoon doen. Nu heb ik er echt geen moeite meer mee, en is Damien best regelmatig bij m'n moeder als ik weg ga om iets leuks te doen, meestal naar een concert. Ben er hartstikke blij mee! Misschien moeten jouw ouders het niet als 'oppassen' zien, maar gewoon als quality time met hun kleinzoon?
Ze vinden de kleine ook geweldig en op de dinsdag is hij heel de dag daar en doet me ma leuke dingen met hem en me pa ook als hij thuiskomt van werken, maar nee zomaar oppassen is er niet bij. Begrijp me niet vekeerd ze hebben me geweldig opgevangen toen ik zwanger er alleen voor kwam te staan me ma ging ook overal mee naar toe inclu de bevalling en ook financieel stoppen ze wel telkens iets toe voel me ook dan wel schuldig dat ik zograag ff wil relaxen!
Mijn moeder eiste een oppasdag en dat is de donderdag geworden. Zij wil juist oppassen, omdat haar ouders niet op wilde passen op hun kleinkinderen en mijn andere opa en oma te ver weg woonde om op te passen. Als zij ziet dat ik helemaal op ben, neemt ze hem gewoon een weekendje mee en dan heb ik eff rust. Als mijn 2e er is, gaat ze ook op de donderdag oppassen en ik verwacht dat ze dan ook gewoon de kids meeneemt als ik uitgeput ben. Vind het heel jammer en best een beetje gemeen dat jouw ouders er zo over nadenken. JUIST omdat je alleen ben zouden ze je moeten helpen. Komt bij mij een beetje over dat ze wel zouden oppassen als je WEL bij je ex zou zijn gebleven. Probeer eens een dagje vrij te nemen als je kind bij de kdv is (doe ik ook soms) Dan kan jij toch eff relaxen en dan zit je kind op een betrouwbare plek.
Ken je iemand van het KDV met wie je eens een dagje zou willen ruilen? Dus jouw kind een dagje daar spelen en andersom. Hoe komt het dat je zo moe bent? Wat is de oorzaak en misschien is er wel een oplossing voor?