Hi, 10 maanden geleden ben ik ingeleid, en na 19 uur weeenstorm is het uiteindelijk een ks geworden ivm foetale nood. Na 6 maanden bleek ik weer zwanger, en nu heeft mijn gyn ter sprake gebracht wat ik deze keer wil. Ik mag proberen om natuurlijk te bevallen (70% kans dat dat goed gaat als we de statistieken volgen) of ik mag direct kiezen voor een keizersnede. Het liefst zou ik het natuurlijk proberen, ik zat er de vorige keer zooo dicht tegenaan, en bij de 10cm werd er spontaan voor een spoedoperatie gekozen en baalde ik stiekem toch wel. Anderzijds ben ik doodsbang voor een natuurlijke bevalling ivm het mogelijk scheuren van mijn baarmoeder. Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?
ik ben bevallen na een keizersnede van een gezonde zoon van 4800gram. 2 hechtingkjes voor de netheid en verder nergens last van deze keer hoop ik weer zo te bevallen... ookal staat er een keizersnede gepland. de 31e dit heeft niets met mijn litteken te maken maar met het feit dat ik suiker heb en de baby te groot dreigt te worden om er nog uit te passen doe mij maar een natuurlijke bevalling hoor.... het herstel was veel vlotter en als je lijf gewoon de kans krijgt om te wennen aan je weeen etc komt t vast goed!
Ik ben ook natuurlijk bevallen van mijn jongste dochter terwijl ik met mijn oudste een keizersnede heb gehad. Maar dat was pas na drie en een half jaar. is prima gegaan.
ik dacht dat je niet meer een gewone bevalling mocht na een keizersnede mijn vriendin heeft ook keizersnede gehad en die mag geen gewone bevalling meer doen ivm kans op scheuren ..
ik mag kiezen ze adviseerde me een kz ivm risico,s ook mag ik niet meer ingeleid worden en mag er geen vaccuumpomp gebruikt worden ik kies idd voor kz maar wie weet gebeurt t toch spontaan
Ik heb ook begrepen dat inleiding mogelijk niet mag, omdatde weeen dan te heftig worden, en kans op scheuren groter is. Mijn ik heb gelukkig nog even om te beslissen, maar vind het zo'n ontzettende moeilijke keus..
inleiden is idd een te grote kans op een weeenstorm , en daardoor kan je baarmoeder wel scheuren. bevallen na een keizersnede is prima te doen hoor.... als je je wond ook maar ff de tijd geeft om te helen vooraf
Vanwege de kans op scheuren groter is, aangezien ik ook binnen een jaar zwanger ben, Vorige zw schap werd ik ingeleid en het was niet nog niet half ingewerkt of ik kreeg met 6cm al gelijk persweeën 3 in 10 a 15 seconden, Liefst dus ivm de wond (die ook nog erg gevoelig is) geen inleiden
Klopt, Tenzij er er genoeg tijd tussen zit met je 1e en 2e zwangerschap Ik zie dat jou vorige zw schap oktober was, Dus ook vrij snel Ze weten gewoon niet hoe de wond van binnen is Wel is me gezegd mocht ik 2e kz krijgen dan mag ik in de toekomst als ik meer kinderen niet meer op de normale manier bevallen
Inleiden mag wel hoor, alleen niet met gel... Er moet al wel wat verweking danwel ontsluiting zijn.. Ben zelf ook bevallen van de 2de met een keizersnede en ingeleid met de 33de... Had toen al wel verweking en mocht daarom met een ballon verder ingeleid worden... Vind persoonlijk de ervaring van een natuurlijke bevalling specialer... Komt ook omdat je je baby daarna meteen op de borst krijgt en alle eerste dingen meemaakt... Na de keizersnede wordt je gehecht en naar een uitslaapkamer gebracht en zie je je baby pas weer na een uur ofzo... Vond ik een domper...
Ik ben ook na een (geplande) keizersnede natuurlijk bevallen. Daar zat wel 2 jaar tussen. Tegen mij was gezegd dat als ik binnen een jaar na de keizersnee zwanger zou raken, het weer een keizersnee zou worden. Ik heb overigens nu helemaal geen keuze gehad. De gyn ging er vanuit dat ik het natuurlijk zou proberen. Ik werd heel goed in de gaten gehouden. Alles moet ook volgens "het boekje" gaan; normale ontsluiting, niet te lang persen etc anders grijpen ze alsnog in. In mijn geval duurde het persen te lang en om nog meer druk op het litteken (van de baarmoeder) te voorkomen, is ons zoontje dmv een knip en met de pomp gehaald. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hersel van de keizersnede sneller vond gaan. Vooral wat bekkenbodem betreft. Maar de natuurlijke bevalling was wel heel speciaal. Succes met kiezen! Laat je goed voorlichten. Als jouw gyn het oke vindt om het natuurlijk te proberen, en jij geeft daar ook de voorkeur aan, probeer het gewoon! Hou er alleen rekening mee dat als het risico te groot wordt, je alsnog een keizersnede krijgt.
Yup zo snel vd 3 cm zat ik in no time op 6 en binnen half uur ruim 8.5 cm ze hadden het zelf ook niet zo snel verwacht .. Wonder boven wonder vond ik het niet pijnlijk alleen vermoeiend en vervelend
Ik heb een spoedkeizersnede gehad met de eerste. Nu is het zo dat ik een geplande 'natuurlijke' keizersnede ga krijgen bij de tweede. Maar mocht het zo zijn dat ik WEL spontaan weeën krijg voordat de keizersnede gepland staat dan kijk ik wel op het moment zelf of ik DURF te proberen. Ik ben heel erg bang op scheuring van de baarmoeder want ik ben 8 maanden erna zwanger geraakt. bij mij is volgens de statistieken 64% kans dat een natuurlijke bevalling mogelijk is. Maar mocht sowieso niet weer worden ingeleid. Als ik weeën krijg en ik wil proberen dan doe ik dat maar bij 1 gynaecoloog. als deze geen dienst heeft dan gaat het sowieso niet gebeuren. Bij mijn eerste ERG veel fouten gemaakt wat betreft de bevalling. Ik vertrouw dus niemand. Bij de eerste gewoon 10 cm gehad. 2x vacuüm + inleiden. Ruggenprik 4x mislukt en hartje viel al meteen vanaf s'morgens vroeg weg. Ze hebben me te lang laten 'proberen'. En veel pijn gehad voor niks. Als ze 10 minuten later waren geweest had mijn zoontje een hersenbeschadiging gehad. Trouwens heb ik altijd al aangegeven dat ik dacht dat het niet zou passen (altijd pijnklachten bij de seks, is erg nauw) en hier werd toen alleen maar op gezegd dat ik met een seksuoloog moest praten. Had dus uiteindelijk wel gelijk. Ohja hij had trouwens ook nog in het vruchtwater gepoept.. en toen ik thuis kwam kwam ik erachter dat de medicatie die ik slikte helemaal niet mocht met borstvoeding! Slecht slecht slecht. Mijn herstel was pijnlijk en was erg getraumatiseerd van het hele gebeuren.
@mich18 woww, en ik dacht dat ik het zwaar heb gehad, wat erg de gyn die ik heel erg vertrouwde en bij mij gelijk heeft ingegrepen toen het fout ging, is niet meer in dienst, dus ik twijfel ook. Een natuurlijke bevalling lijkt me heel mooi, maar ik ken zat vrouwen die beide hebben gehad en zweren bij een keizersnede. Tis ook onmogelijk in te schatten hoe het gaat. De vorige keer had ik er een weeenstorm van 19u op zitten en was ik volledig uitgeput. Vervolgens ook veel bloed verloren dus het herstel ging langzaam! Zou er een verschil zitten tussen een 'rustige' geplande keizersnede en eeen spoedkeizersnede?
jaaaaaaa zeker! Jij had er al bijna een hele bevalling op zitten! Ik meldde me om 10 uur in het ziekenhuis, uitgerust en wel, spulletjes bij me en 1,5 uur later was zoonlief er! Ik had bijna geen bloed verloren, er zijn veel foto's gemaakt en ik kon rustig een beetje bijkomen in het ziekenhuis.