zwemmen in een meer

Discussion in 'Zwangerschap' started by mie, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Dag dames

Een vraagje, wie van jullie zou wel zwemmen in een meer? Beter gezegd, een zijarm van een rivier, dus geen stilstaand water.
    In dit weer zou wat afkoeling wel handig zijn. Elke zomer ga ik normaal meerdere keren zwemmen daar alleen reageerden sommige mensen uit mijn omgeving nu onmiddellijk: wat jammer voor jou dat je nu niet mee kan zwemmen. Ik heb er maar niet op gereageerd maar vraag me af als het wel verstandig is om daar te gaan zwemmen. Waarom zou het eventueel niet veilig zijn?

Alvast bedankt!

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik zou eigenlijk vooral controleren of je er überhaupt wel mag zwemmen. Voor je zwangerschap maakt het niet veel uit. Behalve als je al gebroken vliezen hebt maar dan mag je toch niet zwemmen.
    Zwem ze!

3. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    volgens mij kan het geen kwaad, je moet alleen oppassen met blauw alg, maar volgens mij groeit dat alleen in meren

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik dacht dat het wegens infectiegevaar afgeraden werd om in open (geen zwembad) water te gaan zwemmen. Zwembaden worden ontsmet met bijv. chloor of broom o.d.

5. Ellennn

Ellennn Lid

Jun 1, 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn verloskundige dit ook gevraagd omdat ik graag in een meer wilde gaan zwemmen maar er niet zeker van was of het mocht.

Als je vliezen gebroken zijn mag dit absoluut niet! Dus het is ook aan te raden kleine stukjes te zwemmen dat je er meteen uit kan als je vliezen breken in het water tijdens het zwemmen. En je moet echt oppassen dat je geen water binnen krijgt! Verder kan het dus geen kwaad om gewoon even verkoeling te zoeken in het water!

Blauw alg is voor niemand goed dus al helemaal niet tijdens zwangerschap.. :)

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Nou zou gewoon gaan zwemmen. Vind ook erg vreemde reactie. Natuurlijk mag je gewoon zwemmen. Met blauwalg niet nee, maar dat doe ik ook niet zonder zwangerschap. Vind dit echt weer zo een overtrokken reactie van deze tijd... te voorzichtig.

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het lijkt me inderdaad te voorzichtig. Sowieso niet zwemmen in water waar dit niet mag, vanwege bijvoorbeeld scheepvaart, onderstromingen of blauwalg. Maar dat staat los van de zwangerschap. En ook niet zwemmen met gebroken vliezen, dat is duidelijk. Ik zou ook geen sloten water drinken, maar ik neem aan dat je dat ook sowieso al niet doet.

Geniet er lekker van!

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Je mag toch gewoon zwemmen lijkt mij, zolang het water niet stinkt of blauwalg bevat.
    Ik ben dinsdag nog naar het strand geweest en ben het merendeel in de zee geweest om af te koelen:) Ik ben van plan om zondag weer te gaan als het zo benauwd is!

9. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Bedankt voor de reacties dames, stelt me toch weer gerust.
    Sommige mensen kunnen idd te bezorgd reageren en dan laat ik me vaak al snel ompraten.
    Ik ga dus lekker zwemmen morgen :D

10. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Ik heb vorig weekend in een grindgat gezwommen, heerlijk!
    Kan echt geen kwaad hoor

Sommige mensen willen een zwangere vrouw in een kooitje plaatsen. Ze mogen schijnbaar niets meer

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Zolang het geen stilstaand water is (waar blauwalg ontwikkelt) dan kan je er gewoon zwemmen. Ik vind zwembaden net zo goor door de chloor en duizenden kids die erin pissen bleh.
    Ik doe het zelf liever niet vanwege me nieren, mocht vroeger al liever niet in open water dus ben nu extra voorzichtig i.v.m me nieren.

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Gewoon lekker zwemmen,tnzij er borden langs de kant staan dat zwemmen word afgeraden.
    Enne,wie zou er nou nog gaan zwemmen met gebroken vliezen?

Share This Page