Gezelschapsspellen worden leuk op deze leeftijd: - Tiptoi dierenrijk - heeft meerdere niveaus van gemakkelijk naar moeilijk. Dieren, geluiden en eigenschappen herkennen hier vanaf 4 jaar al een grote hit - 999 games: Halli galli junior, speed cups - knibbel knabbel knuisje - kinderversie mens erger je niet (huisje boompje beestje) - Toren van pisa - Elektro - mini loco - Smart games - kwartet En verder misschien strijkkralen? Of hot wheels? Supersand? Voorleesboek?
Ik zou met hem naar een winkel gaan en laten aangeven wat hij leuk vindt, en daar dan iets van kopen. Wat vindt hij van knuffels? Mijn jongste heeft er heel veel maar nooit genoeg Verder: cd speler met cd's, gezelschapsspellen, fototoestel voor kinderen, voorleesboeken, miniloco, strijkkralen. Maar wat heeft hij voor zijn leeftijd trouwens belachelijk veel speelgoed! Hoe kan dat dan? Sorry klinkt misschien verwijtend maar ben vooral heel verbaasd
nogal logisch dat je niks weet je kind heeft echt bijna alles en is nog niet eens 4....maar goed ik zou vragen wat ie zelf graag wilt hebben
Mijn zoon speelde eindeloos met zijn cars racebaan..Double Decker speedway. Hij liet de auto's steeds tegen elkaar racen. Op YouTube staan er ook verschillende filmpjes van wat hem enorm aanspoorde ermee te spelen! Ook de playdoh filmpjes kon hij eindeloos bekijken. Zo hebben we voor hem de snoepjesfabriek/ lopende band weten te kopen. Was moeilijk aan te komen maar hij vind het nogsteeds geweldig en word al bijna 7! Ook de junior Lego vond hij erg leuk op deze leeftijd. Met in elkaar zetten moest ik nog wel wat helpen, maar hij kreeg het heel snel door!
Kapla is super, gezelschapsspellen, lego trein, tja ik zou niet teveel kleine prut doen want dan heb je nog meer spullen.
Een kindertablet/camera of misschien een leuk setje kleding voor school of nieuwe schoenen die hij zelf mag uitzoeken voor school? Vtech Kidigo
Wij geven een tablet, een fiets (hij heeft nu alleen een loopfiets en een inmiddels te klein fietsje) en playmobil voor zijn 4e verjaardag.
Een schommel voor in de tuin, klei spullen (hele leuke playdough sets), voetbalgoaltje voor in de tuin, gepersonaliseerd voorleesboek.
Probleem is dat kinderen veel te veel krijgen tegenwoordig... Wij maken ons daar ook schuldig aan hoor, daar niet van. Ik vind het soms ook te gek hoe kinderen met kerst en verjaardag overspoeld worden met cadeau's, dat ze nog niet eens kijken naar wat ze gekregen hebben en zijn ze het volgende al open aan het maken. Dit vind ik niet oké, dus heb ik tegen iedereen gezegd dat ik dit niet meer wil hebben. Daarom vraag ik tegenwoordig vooral bonnen van bijvoorbeeld speelgoedwinkels, om dan uiteindelijk iets groots te kunnen kopen bijvoorbeeld een trampoline voor in de tuin of een tablet. Om toch iets te geven kan een kleinigheidje gekocht worden, bijvoorbeeld klein doosje lego of playmobil of klei of weet ik wat. De kiddizoom lijkt me ook leuk, maar toen ik hem zag in de winkel vond ik mijn zoon (toen dik 3 jaar oud) nog veel te klein voor. Misschien vanaf vier jaar wel goed te doen. Het leek me wel echt leuk!