Druk als baby...druk als peuter of rustiger?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kitty07, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn vraag gaat over ons meisje van net een jaar maar ik plaats het toch even hier om mss wat meer herkenning te vinden. :)

Ons meisje is altijd al onzettend actief en druk geweest, vanaf de geboorte al.
    In de buik kon ze soms al zo druk zijn dat ze een enorm hoge hartslag kreeg en me echt ontzettend veel pijn deed.
    Na de geboorte kon je al meteen merken dat er behoorlijk wat pit zin zat.
    Vanaf een maand of drie kon ik haar al niet meer op schoot houden met een fles want ze worstelde zich gewoon los.
    Op schoot zitten heeft ze nooit fijn gevonden en ze is continu in beweging.
    Je hoort haar ook bijna altijd hijgen omdat ze zo druk is.
    Eten doet ze als een bouwvakker maar doordat ze zo ontzettend energiek is blijft er amper wat aanhangen...ze is dus ook best licht voor haar lengte. (8,3 kgs bij 80 cm)

En...ook in de kinderstoel tijdens het eten wordt er continu met een been gezwaaid of gefriemeld met de vingers.
    Ze is gewoon ontzettend wild en ruw in de omgang.
    Ze komt bv. wel enthousiast op je af om opgetild te worden maar zodra je haar oppakt begint ze aan je haren te trekken of in je gezicht te knijpen etc.
    En echt elke keer....vandaar dat ik mezelf er laatst op betrapte dat ik haar liever niet wilde oppakken :) want geloof me....ze is écht heel sterk en kan je flink pijn doen met die klauwtjes! ;)
    Boekjes voorlezen met slapen gaan is ook geen optie want ze trekt ze al schreeuwende uit te handen en smijt alles meteen weg.

Herkennen sommige mama's hun nu-peutertje in?
    En zijn die peutertjes dan wel iets rustiger geworden naarmate ze ouder werden? :)
    Ik zou zoooooooooo graag eens lekker met dr willen knuffelen op schoot of boekjes lezen etc maar ze heeft nergens rust voor in haar lijfje.
    Is dat hier herkenbaar voor iemand?

Slapen gaat trouwens wel prima, ze wordt eigenlijk alleen maar wakker als ze ziek is. :)
    Wel zit ze voor ze gaat slapen altijd heen en weer te wiegen/wippen op handen en knieën en later als ze ligt en bijna in slaap valt schudt ze met dr hoofd.
    Gaat hopelijk ook nog eens over....;)

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier een rustig kindje in de buik en ook als baby.
    Vanaf dat ze kon lopen werd ze veel drukker ;) Nu is het een lekkere wildebras en heel ondernemend.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Nou, dat belooft nog wat voor mij dan! :D

4. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 voorbeelden :D

Bij mijn ene dochter is het inderdaad zo dat ze druk is geboren en druk is gebleven :p bij mijn andere dochter is dat niet zo, die was als baby ontzettend rustig en tevreden en wordt nu (is anderhalf) steeds drukker, en drukker en drukker en ...... :D

Zelf denk ik wel dat dat bij mijn jongste weer in balans gaat komen op een bepaalde leeftijd alleen dat ontdekken, dat gaat nu voor.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zegt het niet zoveel.

Waren er 2/3 vrij druk in de buik (in ieder geval in vergelijking met de andere zwangerschap). Echter is een van de twee drukke baby's steeds rustiger geworden.. Zit wel heel veel pit in als ze boos is, maar qua doen is ze vrij rustig. De andere twee (eentje dus rustig in de buik en ook als baby) zijn vrij druk in vergelijking met 'de rustige'. Ze zijn heel ondernemend, kunnen slecht stil zitten etc etc.

6. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Druk in de buik, druk als baby en heerlijk druk/actief als peuter. Love it!

7. tuc

tuc Niet meer actief

Hier de oudste: mega druk in de buik, hele rustige gehoorzame baby,dreumes, peuter en nu een hele ondernemende drukke kleuter;

Jongste: heel rustig in de buik en nu een hyperactieve baby/dreumes die geen 5 seconden stil zit..ben benieuwd hoe de komende jaren gaan.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Drukke baby, drukke bijna-peuter!

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Drukke baby, drukke dreumes, en een drukke vrolijke peuter :)

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Als ik de reacties zo lees bereid ik me alvast voor op een drukke peuter/kleuter. ;)

Maar kunnen jullie nu bv. wel samen een boekje lezen ofzo?
    Of is daar ook nog altijd geen rust voor?
    Mijn meisje is namelijk ook letterlijk elke seconde weer afgeleid en ik hoop dat dat wel wat minder zal worden naarmate ze ouder wordt. :)

11. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hihihi ik lees dus bijna alleen maar drukke peuters/kleuters!

Hier is de oudste ook een drukke peuter, terwijl hij een rustige baby/dreumes was.
    De jongste was als baby heel ondernemend en dat is ze nog steeds. Ze kent geen angst. Qua persoon was (is) ze altijd vrij rustig geweest, maar ik merk nu een kanteling naar een wat drukkere dreumes. Meer gillen, schreeuwen, af en toe bijten/slaan als ze iets niet wil. Dus ook zij wordt vast een drukke peuter/kleuter hihi.

12. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Kitty: boekje lezen vinden ze allebei fantastisch!! Zou ik me dus nog niet druk om maken. Hoe druk een peuter/kleuter ook zal zijn, ook zij hebben vaak behoefte aan een moment van rust.

13. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    ook geen boekje voor het slapen gaan? mijn kindje is dan vaak wel rustiger dan overdag. verder accepteren hoe ze is... elk kindje is anders en je weet nooit wat ze meekrijgen als jij ze liever anders hebt dan ze zijn.

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Mijn oudste was heel druk als babyzijnde, echt geen schootkindje
    Alles zelf ontdekken. En heel gefrustreerd raken als iets nog niet lukte, gelukkig heeft hij daar nooit driftbuien om gehad!
    Hij is een late prater, met 2,5 jaar toen de jongste geboren werd sloeg ie om en toen ging het ook hard. Hij is hierdoor wel een stuk rustiger geworden, al blijft het wel echt een baasie die alles wil ontdekken en ondernemen.

Wat de jongste betreft hebben we nog een uitdaging, ik dacht al dat mijn oudste druk was, maar deze springveer overtreft alles!:D

15. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.050
    2.553
    113
    Limburg
    Hier druk in de buik, rustige baby, drukke ondernemende ondeugende peuter.
    Tot nu toe nog geen geduld voor boekjes lezen.

16. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Druk in de buik, actieve baby, nu kan hij heel actief zijn maar ook echt heerlijk rustig. Temperament die hij met mate gebruikt noemen wij dat maar.

Boekjes lezen kan ook nog liggen aan de leeftijd. Lino wilde er tot voor 2 maanden ook nog niks van weten. Nu gaat hij op mijn schoot zitten met een boekje en verteld er een heel verhaal bij of luistert aandachtig. (is ook veranderd doordat hij naar de opvang ging)

17. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Onze dochter was heel rustig in de buik, als baby ook, en zelfs nu ze bijna 6 is, is ze best rustig. alleen af en toe met klieren ofzo is ze een keer wat drukker, maar verder eigenlijk niet, Daarintegen heb ik nu een jongen in mijn buik die veel drukker is, dan zij was..

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mijn dochtertje was rustig in de buik, een rustige baby, dreumes, peuter en kleuter.
    Mijn zoontje was druk in de buik, druk als baby, nog drukker als dreumes en peuter. Pas nu als kleuter is hij gelukkig iets minder druk.
    Overigens zijn er een paar dingen waar hij al heel lang rustig van wordt en dat is bouwen, knutselen of dingen als een knikkerbaan of waterbaan. Boekjes lezen doen we al vanaf een maand of 11 bij hem, maar het duurde 4 maanden voor hij echt rustig werd daarvan. Nu nog steeds hoor, al vond mijn dochtertje boekjes al eerder interessant.

19. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    druk in de buik, drukke baby, en nu nog steeds druk, maar heeft wel z'n rustige momentjes met boekjes lezen een paar keer per dag ;)

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier twee verschillende kindjes.
    De oudste was/is druk in de buik, als baby, dreumes, peuter en kleuter al is ze nu een stuk rustiger. Rust om een boekje te lezen had ze pas vanaf 3 jaar. De tv (sorry) hielp wel om ze rustig te krijgen.

De jongste was rustig in de buik, als baby ( wel veel pit) en nu als peuter nog steeds redelijk rustig. Zij kan al heel aandachtig naar verhaaltjes luisteren, maar wordt nu ook wat wilder.

Deel Deze Pagina