Hallo Dames Volgende week vrijdag 14-02 word onze dochter 5 jaar oud. ze heeft 2 weken geleden haar 1e onderste tandje eruit . en nu gaat bijna de 2e eruit .naast die er nu uit is . hoe oud waren jullie kinderen met wisselen ? is onze dochter nou echt vlot ermee .? ik hoor van moeders in de klas dat onze dochter vlot ermee is . andere kinderen uit haar klas zijn 5 a 6 jaar oud . onze dochter vind het alleen maar prachtig . tandenfee is al langs geweest hwaaaaa. en het doet geen zeer zeg ze zelf ze wil er maar mee te spellen. wiebbelen. met de 1e tandje pakte ze gewoon een pincet liefs Citta
Kindje van m'n vriendin was ook zo vlot! Nog net geen 5 en al aan het wisselen. In de klas zie ik het vooral bij de oudste, oudste kleuters zeg maar. Dus veelal de 6 jarigen. Bij mijn dochter zit ook nog alles stevig vast
ook in de klas kinderen die met nog net 4 al wisselen en dat vindt dochter heel erg. Zij is al 6 en alles zit nog helemaal vast.
Mijn dochter is 4,5. En bij een controle bij de tandarts bleken haar ondertandjes ook al los te gaan zitten. Dus zij is ook erg vroeg.
Mijn dochter is bijna 5 en de 4e kies komt nu door. Vaak komen deze kiezen eerst voordat de tanden gaan wisselen. Volgens de tandarts was dat vroeg. Maar 2 van de 3 kiezen die ze nu heeft zijn zwak (kaaskiezen). Het glazuur is niet hard genoeg. Dit schijnt vaker voor te komen als ze vroeg zijn met wisselen/kiezen.
Dat is inderdaad vroeg, al zou je dat niet zeggen als je de reacties hier leest. Mijn dochter moet nog vijf worden en zij heeft ook al 2 tanden (onder) gewisseld. Ze was ongeveer 4,5 jaar toen de eerste eruit ging. Er zitten ook al twee nieuwe tanden; ze heeft niet lang met 'gaten' gelopen. Onder zijn al ook twee grote kiezen aan het doorkomen. Goed poetsen met fluoride tandpasta en een halfjaarlijkse controle bij de tandarts is nu wel slim (als je dat laatste niet al deed).
Ja, dat is best vroeg. Toevallig afgelopen week aan de tandarts gevraagd. Mijn dochter is nu 6 1/2 en heeft de 2 onderste tanden gewisseld en 1 tand boven zit nu aardig los. Ook zijn er nu 4 kiezen door. Netjes op schema, zei de tandarts.
Mijn zoon is 5,5 en hij heeft sinds een week een wiebeltand. Maar bij hem in de klas zijn vrij veel 5- en 6-jarigen die al aan het wisselen zijn.
Onze dochter wordt in april 7 jaar en ze heeft net de onderste tand er uit Ze is trouwens laat ( zegt men)
Ok, dochter heeft haar onderste 2 tanden al gewisseld toen ze nog geen/net 5 was, en haar laatste kies is nu aan het doorkomen.
Prima, kan Maar het schijnt de 'normale' volgorde te zijn dat eerst de kiezen doorkomen (die vaak niet worden opgemerkt), voor het wisselen begint.
Hmm hier ook een teleurgestelde dochter omdat IEDEREEN al wisselde en zij niet. (Inmiddels sinds 2 weken zijn er 2 tandjes uit) Maar met 6j4m is dus eigenlijk heel normaal? Volgens mij is later wisselen niet heel erg... Waren de kinderen die vroeg wisselen sowieso ook vroeger met tandjes krijgen misschien?
Bij mijn zoontje is zijn boventand eruit gegaan vorige week maar dat is gekomen omdat hij daar een keer op gevallen is dus deze is los gaan zitten. De rest zit nog allemaal vast. Mijn zoon is bijna 5.5 en denk dat de rest nog wel even duurt maar door die val is die tand dus losgekomen.
Dat is zeker normaal, Saskia. Sterker nog: ik baal zelfs dat mijn dochter zo vroeg is. Ik ben juist bang dat ze sneller gaatjes krijgt en als ze valt enzo. Mijn dochter was inderdaad ook vroeg met haar eerste tandjes. Ze was ongeveer 4,5 maand toen ze haar eerste tandjes kreeg en haar kindergebit was ook vrij snel compleet (met kiezen en al).
Is inderdaad vroeg maar ik ken genoeg kinderen die voor hun vijfde verjaardag gingen wisselen. Hier begon de oudste net iets voor zijn zesde verjaardag en oudste dochter rond 6,5 jaar. Mijn buurmeisje van 7,5 jaar heeft nog helemaal geen tanden gewisseld dus het varieert nogal.