Hoi hoi, Ik zie hier altijd heel veel topics voorbij komen waarbij een van de (schoon)ouders iets niet goed doen. (wat natuurlijk kan) Daarom wilde ik eens een topic openen voor degene die juist heel veel aan zijn vader en/of moeder heeft (gehad). Ik zal starten. Ik heb namelijk geweldige ouders! Ze staan altijd voor mij en mijn 2 zussen klaar. Ik heb zelf reuma, al vanaf mijn 12e en mijn ouders hebben mijn studies betaald, omdat ik daarnaast geen bijbaan kon hebben. Als ik nieuwe kleren nodig had, dan ging mijn moeder mee winkelen en wilde ik een keertje stappen, dan haalden zij me midden in de nacht op, omdat op de fiets te zwaar was. Nu ik zwanger ben van onze 2e komt mijn moeder me heel vaak onverwachts helpen. Dan belt ze op de avond ervoor of ik nog hulp kan gebruiken! Ook als het financieel wat minder gaat (wat gelukkig niet vaak voorkomt) dan verrassen ze ons weer met het één of ander... Of een tas boodschappen, of ze koopt veel kleertjes voor onze zoon...Ik kan ze niet vaak genoeg bedanken, want ik waardeer het zo!!! En zo zijn er nog heel veel dingen... Ik kan niet goed in woorden uitdrukken hoeveel ze voor mij betekenen en hoe blij ik met ze ben! Wie heeft ook van die speciale ouders?! Liefs
leuk topic Hulde aan mijn memmie Zij heeft in haar eentje 6 kinderen opgevoed en een full-time baan gehad en gezorgd voor haar zieke moeder (nadat die eerst zo gezond als een vis bij ons heeft ingewoond.. dus ook hulde aan beppe)
mijn ouders staan ook altijd voor me klaar. zelf hebben ze t financieel niet zo heel breed maar toch kopen ze voor mij en mn kleintje dingen. hebben veel geld in mn nieuwe huisje gestopt. kan altijd bellen als er wat is. in t begin was t voor mn vader even wennen dat ik zwanger was. nu is hij er helemaal happy mee en komt onverwachts nog dingen klussen die gedaan moeten worden. met mn moeder kan ik ook alles bespreken. mn moedr en ik zijn echt 4 handen op 1 buik. ik wil ook als t straks financieel met mij beter gaat heel graag mn moeder mee nemen voor high tea en haar lekker verwennen. ik mag zo in mn handen knijpen met zulke lieve bezorgde meelevende ouders.
Hulde aan mijn moeder. Omdat ze er heel lang alleen voor heeft gestaan en mij en mijn broertje toch heel goed heeft opgevoed! En dat ze nu eindelijk al 8 jaar gelukkig is met haar huidige man die tevens een vader voor mij is. En dat mijn moeder/stiefvader er altijd voor me zijn wat er ook is! Ben heel blij dat ze mijn moeder is En hou dan ook super veel van haar
Hulde aan allebei mijn ouders, omdat ze me opgevoed hebben tot de persoon die ik nu ben. En volgens mij ben ik best een aardig en leuk persoon. Ze staan/stonden altijd voor ons klaar, ik kan ze altijd bellen, al is het midden in de nacht. Die voor mijn schoonouders mag mijn man zelf doen.
Sorry, moet huilen om dit topic ... Mijn moeder is een paar maanden terug overleden, maar toch hulde aan mijn mama. Ze was er gewoon altijd voor ons. Ze heeft mij en de kinderen de liefde voor boeken bijgebracht en ik ben trots op haar dat ze ondanks die K ziekte tot het laatst optimistisch is geweest. Niet dat ze de illusie had het te overleven (ze was opgegeven) maar wel dat ze zo lang mogelijk bij ons wilde blijven en binnen haar mogelijkheden nog deed wat ze kon. Tot op het laatst bleef ze aan anderen denken. Op haar sterfbed sprak ze me nog in dat ik vooral aan een vriendin met een dochtertje van nu bijna 2 met leukemie moest zeggen dat ze niet moesten opgegeven. En toen ze al gesedeerd werd, werd ze toch nog even wakker omdat ze mij nog iets wilde zeggen. Mijn moeder was sterk tot het laatst aan toe. En ik ben trots op mijn papa, dat hij altijd zoveel met en voor ons deed. En dat hij de hele uitvaart zelf heeft geleid en 2 maanden later weer toen hij zijn moeder en mijn oma moest afgeven. En hij heeft het nu ontzettend moeilijk maar blijft wel in het leven staan. En op beide omdat ze zo fijn voorbeeld waren van een goed huwelijk.
@napoleon, wat erg dat je je moeder moet missen . Nog veel sterkte, en probeer vast te houden aan de mooie en fijne herinneringen. Die neemt niemand je ooit meer af! Hier ook hulde aan mijn ouders! Ondanks dat mijn moeder al haal hele leven psychisch ziek is, toch altijd voor ons klaarstaat op haar manier! Ze maakt kleertjes voor de pop van mn dochter, af en toe wat voor de meiden zelf en wandelt graag met de kinderen. Mijn vader is echt een man uit duizenden... Hij heeft mij en mijn broer groot gebracht, mijn moeder verzorgd, gewerkt, het huishouden gedaan, overgewerkt om aan de shopwaanzin van mn moeder te kunnen voldoen en om ons alles te kunnen geven.. Nu nog kan ik hem midden in de nacht bellen. Hij heeft ons halve huis verbouwd, en ook afgelopen zaterdag zijn ze geweest. Hij heeft samen met mij de hele zolder opgeruimd, alle zooi weggebracht en ook nog eens mijn HELE huis gestofzuigd! Financieel hebben zij het niet heel breed, maar ze hebben altijd wel een extraatje voor ons, ookal hebben wij dat echt niet nodig.. Ik moet het aannemen, doe ik dat niet kwets ik hem tot op het bot (zijn eigen woorden). Mijn vader is echt een voorbeeld voor me! Hij is zoon lieve zorgzame man! Als ik eraan denk dat er een tijd komt dat hij er niet meer is... houd ik het niet meer droog. Dus bij deze: HULDE AAN MIJN OUDERS DIE ER ALTIJD VOOR ONS ZIJN, IN LEUKE EN MINDER LEUKE TIJDEN! Pa & Ma BEDANKT!
Hulde aan mijn ouders! Mijn moeder is 2 keer vreselijk ziek geweest, borstkanker... de eerste keer was ik 5 en ik kan me er weinig van herinneren, dit is wmb een goed teken: ze hebben het zo weten te regelen dat mijn leventje zo normaal mogelijk bleef gaan en ik dus geen "trauma" heb van die tijd! Toen ik 18 was kreeg ze het weer en ondanks dat ze me (voor we wisten dat het terug was) vertelde dat ze nooit meer zoveel kracht zou kunnen krijgen om er weer doorheen te gaan, is ze er wéér doorgekomen! Wat een groot kado! Mijn liefste mams mocht gewoon 2 keer winnen van die rotziekte... Met alles wat we nodig hadden waren ze er voor ons, financiele problemen roken ze haast op afstand want dan kwam er weer een overlevingspakket, of een pak luiers, zonder enige reden... gewoon omdat ze dat zo fijn vonden om te doen en omdat zij het konden! Ook toen we een andere auto nodig hadden waren ze er voor ons en mochten we bij ze aankloppen voor een lening (ze zeiden altijd: liever bij ons een lening dan bij de bank!) Nu is in september geheel onverwacht mijn vader overleden aan een hartstilstand... ongelovelijk wat een klap... Hij was gek op zijn kids en kleinkids en liet dit duidelijk blijken aan iedereen zei vaak tegen ons dat hij van ons hield (dat deed hij niet toen we klein waren, niet omdat hij niet van ons hield maar omdat je dat gewoon niet zei in die tijd... of tenminste... zo was hem dat nooit geleerd... hij is daarmee begonnen toen mn zus het wel veel deed bij haar kids en hij zag daardoor dat dat heel belangrijk was!) Mijn moeder is supersterk, pakt haar leventje zo goed en zo kwaad als het kan weer op en blijft denken om anderen... ik ben zo ongelovelijk trots op haar!!! (en dan heb ik het nog niet eens over mn schoonouders gehad, dat zijn net zulke lieverds... staan altijd voor ons klaar, hebben 2 avonden achter elkaar opgepast en hun agenda omgegooit toen wij naar mijn mams moesten in de eerste dagen na het overlijden van paps. Ook zij gaven ons een lening voor de auto, en zo kan ik nog wel doorgaan... ook zeker hulde voor hen!!!!!!!!!!!) Prachtig topic! Dit mag ook wel eens gezegt worden! (en bij deze: sterkte voor allen die niet zo'n fijne band met ouders kunnen hebben... het lijkt mij zó vreselijk moeilijk....)
Ik kan altijd bij mn ouders terrecht! Mn moeder gaat graag met/voor me shoppen en mijn vader staat altijd klaar om taxi te spelen. ook hebben ze een tijdje op mn dieren gepast en zijn de hondjes er altijd welkom als wij weg moeten. Ze helpen waar ze kunnen en zijn gewoon TOP
Mijn ouders kan ik hier ook plaatsen! Ik heb echte top ouders! Staan altijd voor mij klaar. Sinds ik alleenstaande moeder ben geworden staan ze dag en nacht voor mij klaar. eerst kon ik 9 maanden met mijn zoon bij hun inwonen, nu heb ik een huis sinds 2 jaar maar kan elke avond na mijn werk bij hun aanschuiven aan tafel als ik thuis kom zodat ik niet meer hoef te koken. Ze brengen vaak mijn zoon naar de creche als ik vroeg weg moet, en 1 dag in de week passen ze op mijn zoon. Ook met problemen kan ik altijd bij ze aankloppen. Mijn vader komt me altijd helpen met de lastige klusjes in huis en als hij tijd over heeft maakt hij mijn tuin netjes en als ik dan thuis kom ligt de tuin er keurig bij grasmaaien doen we altijd samen. Het zijn echt top ouders en een Top Opa en Oma voor mijn zoon!
Hulde aan mijn moeder! Mijn moeder is iemand die alleen maar voor andere zorgt en haarzelf daarbij vaak vergeet. Het begon toen mijn oma ziek werd 20 jaar geleden. Zij heeft voor haar gezorgd tijdens haar ziektebed. Vervolgens kwam mijn opa er dus alleen voor te staan. Mijn moeder ging dus voor hem zorgen. Zij heeft 16 jaar lang voor hem gezorgd en ook tijdens zijn vreselijke ziektebed stond zij dag en nacht voor hem klaar. Vervolgens krijgt mijn vader Alzheimer en nu 3 jaar nadat het geconstateerd is, is hij gedwongen opgenomen omdat mijn moeder eigenlijk TE lang voor hem heeft gezorgd. Hij werd agressief etc. en was dus thuis niet meer te houden. Nu is ze vrij. Ze kan na jaren weer doen wat ze wil! Het is echt een super moeder!!! Ook is ze een geweldige moeder voor ons! Ik kan met alles bij haar terecht en ze is een geweldige oma!
Ik mis hier ook een respect knop oid... (of kijk ik er zo kippig overheen) Wat een mooie verhalen... antwoorden of quoten is natuurlijk niet te doen, maar even een respect voor alle ouders die hier genoemd zijn... wauw! Wat heerlijk om te lezen, ontroerend ook!!
mijn moeder. absolute hulde!!! ben zo enorm trots op haar en blij met haar. mijn ouders hadden vroeger geen cent te makken en nooit hebben we daar onder geleden. Nu staat mijn moeder dag en nacht voor me klaar, in praktische zin. Als er iets is, bel ik ook meteen mijn mama. Na mijn 2e bevalling ging het helemaal niet goed met me. Maar mijn lieve moeder is elke dag geweest en wilde alles wel doen. Helaas is ze zelf ziek, ms, en kan dus niet altijd goed vooruit. maar ze geeft liever haar laatste beetje energie aan ons, dan dat ze er zelf van geniet. Altijd. Ik heb nog 2 broers en een zus en voor iedereen staat ze klaar. Ze past altijd op als ik doordeweeks werk en mijn kinderen zijn dol op haar. Die staan te springen als we naar oma gaan. Zo genieten. Vorig jaar lag ik hoogzwanger opgenomen in het ziekenhuis en ze zegt zomaar alles af zodat ze op onze dochter kon passen, kwam op de fiets (!! en dat is bijzonder genoeg ivm haar ziekte) elke dag 1-2 keer langs met isab. zoveel bijzondere dingen.. *brul* ze wordt dit jaar 65 en als het aan mij ligt wordt ze 163!!! Mijn vader is 7 jaar geleden overleden en nooit zal ik kunnen zeggen hoeveel ik hem mis. Meestal is het op de achtergrond, maar soms viert het hoogtij. En mis ik hem zo, ook praktisch, maar ook voor mijn moeder. ze hadden nu samen moeten genieten!!! *huiltje*
Hulde aan mijn fantastische ouders!! Ze staan ALTIJD voor ons klaar. Ze hebben ons financieel ontzettend geholpen toen ik onverwachts zwanger bleek van A. en we er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren. Dankzij hen hebben we het allemaal prima gered. Ze zijn er altijd voor me, luisteren naar me, nemen ons mee op vakantie of dagjes uit en mn moeder past elke dinsdag op ondanks dat ze eigenlijk zelf nog volledig werkt. Bovendien zijn ze de meest geweldige opa en oma die je maar kunt bedenken. Ook toen Mich zo ontzettend ziek was zijn ze er heel veel voor mij en de meiden geweest. Zijn beide weken niet naar hun werk geweest en regelden alles zodat ik me volledig op de meiden en Mich kon concentreren. Echt...ik zou niet eens weten hoe ik ze zou kunnen bedanken. Het is echt ongelooflijk en kan echt niet zonder ze. Ze wonen op 5 minuten afstand en zou niet eens verder van ze vandaag willen leven. Ik hou ontzettend veel van ze.
Grote hulde aan mijn allerliefste moeder. Zij staat altijd voor ons klaar, letterlijk dag en nacht. Er gaat geen dag voorbij dat ik haar niet spreek of zie. Boodschappen doen we altijd samen en ook savonds eet ik vaak bij haar. Ze is de allerliefste oma voor mijn neefje en nichtje en ik weet nu al dat ze dit voor ons kindje ook zal zijn. Ze heeft het alles behalve breed maar zou nog liever zelf niet eten om een ander te helpen. Ik kan me dan ook niemand beter wensen dan een moeder die zo sterk en liefdevol is als haar.
Hier ook hulde aan mijn ouders. Ze staan dag en nacht voor mij (ons) klaar en ik ben ze heel erg dankbaar!!
@ Napoleon: heel veel sterkte meis, ik herken het maar al te goed. Ik snap ook niet dat sommige mensen bij de onbenulligste meningsverschillen/ruzietjes het contact verbreken met hun ouders. Het is niet vanzelfsprekend dat je ze je leven lang bij je hebt Wees zuinig op ze, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Hulde aan mijn ouders! Wij zijn alle drie al jaren het huis uit,Dus zouden ze eigenlijk samen kunnen gaan genieten....Maar niets is minder waar, Mijn jongste broer en zijn ex mankeren allebij vanalles en toen er een kindje kwam konden ze beide niet voor mijn neefje zorgen. Mijn ouders zorgen nu al 4 jaar voor hem en vind dat zo geweldig van ze want ze zijn nu helemaal opnieuw begonnen terwijl ze beide ook niet helemaal fit zijn.Mijn moeder heeft een hernia en mijn vader heeft ook veel lichamelijke klachten maar ondanks dat doen ze het geweldig! Ze staan voor ons ook altijd klaar en wij voor hun maar wil dus niet alleen hulde aan mijn ouders maar ook hulde aan opa en oma! Ben zo trots op ze want ze hebben veel moeten doorstaan met mijn broer en ex schoonzus.
Hulde aan mijn ouders, ze staan altijd voor mij (mijn man en zoontje) en mijn broertje (en zijn vriendin) klaar!!! En mijn broertje woont voor 3 jaar in Canada en daar hadden ze het heel moeilijk mee, nu we er van de zomer geweest zijn weten ze dat het goed zit. Veel respect voor ze, zij moesten vroeger alles zelf doen terwijl wij altijd op ze terug kunnen vallen!!! Ik hou verschrikkelijk veel van ze en zou niet zonder ze kunnen....
Hulde aan mijn ouders!!! Mijn ouders zijn super mensen. Toen ik onverwachts zwanger was stonden ze meteen voor me klaar. Dag en nacht waren ze er voor me. Ook al hadden ze niet altijd veel te makken me zusje en ik hebben nooit te klagen gehad!! Zonder hun zou ik niet de persoon zijn die ik nu ben. Ze staan altijd voor iedereen klaar, wat er ook is, wie het ook is, ze zijn er voor iedereen. Ik ben super trots op me ouders!!