Hallo allemaal, ik denk dat mijn vraag het beste in deze categorie past! Ik ben morgen 21 weken zwanger, en het gaat fantastisch alleen heb ik vooral als ik aan het werk ben....veel last van ik denk bandenpijn, ook mijn rug, laag en helemaal onderin bij mijn stuitje doet het zeer, en het steekt erg in de navel... ik heb ook nog eens fibromyalgie (weke delen reuma dus het gaat dubbelop) Was ik van de week bij de verloskundige en die stelde mij gerust dat het geen kwaad kon maar dat je er wel naar moet luisteren door rustig aan te doen, en een band zou goed kunnen helpen, zij adviseerde mij de belly band van Anita, hebben jullie ook nog andere tips? want ik wil wel graag een goeie aanschaffen zodat ik de rest van de zwangerschap vooruit kan! en andere tips zijn ook welkom! Alvast bedankt
Bij de Prenatal heb je van die stevige banden die je kunt kopen. (genaamd: Buikband micro). Het kost iets van 35,- maar zijn wel heel goed. Het geeft goede stevigheid. Succes..
Ik heb voor me zwangerschap al heupklachten en draag nu als ik lang loop een band van Serola, zijn niet de goedkoopste (2e hands wel) maar geven meer ondersteuning dan de banden van prenetal.
Ik zou wel een speciale halen... de gewone geven dan te weinig steun. Waar je ook op moet letten: hou je buikspieren in. Als je die teveel laat hangen, overbelast je je onderrug en je banden al heel snel... Desnoods af en toe even iets voorovergebogen gaan staan, dan ontlast je de boel ook, (liefst natuurlijk gewoon even goed zitten, maar als zitten neiet kan, is dit een goed alternatief).
Hi... Zelf zou ik eerst laten checken of het geen BI iss... Fysio? of HA... Ik dacht vorige zwangerschap namelijk ook dat ik bandenpijn had en had dezelfde klachten als die jij beschrijft... pijn onderin rug en stuitje.... (daar begon mijn BI mee) ik had dus zelf een band gekocht.... toen ik het aan mijn vk vertelde ze: zei ze dat het wel een bi kon zijn en dat ik het beter kon laten controleren.... Zo'n band namelijk die je in een winkel kan kopen, is niet een zelfde band als die je door een Fysio aangemeten krijgt.... Dus voordat je een band aan gaat schaffen zou ik even laten checken of het geen BI is... en HA of Fysio hebben dat zo gezien... Als dat uitgesloten is, kun je voor zo, andere band gaan kijken... ik heb deze toen in een babyzaak gekocht... xxmona
Hoi! Ik heb heel veel baat gehad bij de "maternity belt" van Emma-Jane, o.a. te koop (online) bij de Geboortewinkel in Amsterdam. Deze band kost 28 euro en zit veel steviger dan de "Anita" band. Ik heb er nog steeds veel plezier van en draag hem nu nog bij wat langere stukken lopen en vooral tijdens mijn werk. Thuis deed ik hem af. Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar deze is niet zo heel duur en goed te verbergen onder je kleding. Ik zou het wel even bespreken met je VK, ik heb met de fysiotherapie overlegt en deze vond het een goede keus. Succes!