Weten wanneer je met de pil gaat stoppen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sallie, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik lees op dit forum heel veel over vrouwen die zwanger proberen te worden of het al zijn.

Ik ben benieuwd of er ook meiden zijn die al weten wanneer ze met de pil willen gaan stoppen en wanneer je dan echt die keuze maakt. Mijn vriend en ik denken aan december. We hebben net een nieuw huis en ik ben nog vrij jong (22) toch is de wens er wel!

Wat zijn jullie ervaringen? Of voor degene die al wl gestopt/zwanger waren, wanneer wist je het zeker? Ik zou het nu al wel willen, maar bedenk dat steeds weer redenen. Leeftijd, werk enz.

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal!

2. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik wilde al heel jong moeder worden, maar wilde eerst alles op orde hebben:
    -vaste baan
    -stabiele relatie
    -goede woning

dat hebben we nu allemaal. afgelopen november heb ik uitgesproken dat ik wel graag (snel) een kindje wil en hoe hij erover dacht. eerst schrok hij, maar later vond hij het ook wel een heel fijn idee. toen besloten om in mei te stoppen. aangezien mijn cyclus niet op gang kwam, hebben we nu (denk ik?!?!) de eerste ronde gehad.

ik denk dat leeftijd niet altijd iets zegt. denk dat wel de situatie waarin je zit belangrijk is. niet hét belangrijkste, maar het speelt (vind ik) wel een grote rol.

succes met alles!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Klinkt wel een beetje hetzelfde als bij mij!

Ik wil in ieder geval voorkomen dat ik pas met de pil stop als ik echt zegmaar "niet meer kan wachten" en dat ik dan nog moet wachten op een regelmatige cyclus.

We hebben net een koophuis, heb een vast contract en 7 jaar een goede relatie, dus daar zal het niet aan liggen ;).

Succes Smyletje! Ben je ergens "te volgen"hier, hoe het gaat?

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Bij mij was dat een heel sterk gevoel wat niet te omzeilen was. Toen wist ik het: ik ben er aan toe. Ik wou ook al heel lang graag kinderen en bedacht ook steeds weer wat anders, een vaste baan, meer zekerheid, eerst trouwen noem maar op, maar op een gegeven moment was dat gevoel zo sterk. Toen zijn we er ook echt voor gegaan;) Succes!

5. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    bij mij was het ook ineens heel sterk. dacht er echt dag en nacht aan. toen mijn vriend eindelijk had gezegd dat hij het ook wilde en wanneer, was er veel meer rust bij mij. ik hoop nu 13 juli ongi te worden (ben het 4 maanden niet geweest), spannend! wie weet wordt ik het niet en is het in 1 keer raak haha. heb namelijk (denk ik, zie mn tempkaartje) wel mn eisprong gehad!! ein-de-lijk. als ik ongi word, spring ik ook een gat in de lucht hoor. zal eens tijd worden!

@ sallie. ik ben 'te volgen' ;) in kinderwens->zwanger worden clubs -> stoppen met de pil

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dat sterker wordende gevoel herken ik erg! We hebben nu zo ongeveer december afgesproken. De eerste week gaf dat rust, het was een soort bevestiging van de kant van mijn vriend. Maar nu begin ik te denken, jeetje das nog een half jaar!

Stom he! Aan de andere kant zoek ik weer excuses in werk, vakantie e.d...

@ Smyltje: Ik heb je even gezocht, leuk topic om te volgen!

7. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    hey sallie...ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen als je denk er allebij klaar voor te zijn, zou ik zeggen waar wacht je nog op...!
    het kan zowiezo een poosje duren voordat je echt zwanger bent, en als het eenmaal zover is heb je 9 maanden om aan het idee te wennen en er naartoe te groeien!

ik ben sinds feb gestopt met de pil, als het aan mij lag was dat al veeel eerder, maar mijn vriend wilde niet. toen hij in feb zei dat i het ook wilde heb ik gelijk de pil aan de kant gegooit, ik was en ben daar heel blij om. maar ik heb soms ook weleens mijn twijfels hoor, denk dat dat heel normaal is, het is een hele grote stap in je leven en je kan niet meer terug als het zover is, en bij dat idee vind ik het soms heel spannend, maar ik denk dat dat heel normaal is!

ga ervoor meid, hoop dat het snel mag lukken!

xxx

8. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 30 en heb heeel lang geroepen dat ik wel eigenlijk wel fijn vond zo met z'n twee. Maar het laaste jaar (zeg maar sinds zijn huwelijksaanzoek) begon het toch te kriebelen. Verbazend voor beide hahaha.

Ik wilde wel eerder stoppen maar hij nog niet gaf hij aan.
    Twee dagen na onze trouwdag vroeg hij of ik wilde stoppen met de pil. *shock*.
    Dat is nu bijna een week geleden.

Vind het idd wel jammer dat we eerste moeten wachten tot mijn cyclus weer op orde is.

9. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nooit de pil gebruikt, altijd condoom(door ons ook wel zeer vroegtijdige kinderopvang genoemd)....maar das ander verhaal....
    In ieder geval, toen we besloten om zonder regenjasje verder te gaan was dat vrij plotseling.....en ook weer niet.

We wilden altijd wel graag kinderen, maar er was ook altijd.
    twijfel.....kunnen wij dat wel, de situatie is nu niet ideaal.....op een bepaald moment was het genoeg met het gezeur, de situatie wordt (in ons geval) waarschijnlijk nooit ideaal en als we iets willen moeten we wel een keer actie ondernemen.
    Dat moment kwam voor ons beiden vrijwel gelijktijdig en zonder er al te veel woorden aan vuil te maken.

Dus, zo gezegd zo gedaan. Ook gedacht, dat gaat wel even duren waarschijnlijk.....maar nee, 1ste ronde raak. Ik zie ons nog steeds zitten in shock op de bedrand....
    Maar net wat Dbrgrsm al zegt, 9 maand is best lang en je groeit er naar toe.
    Inmiddels is ons meisje een jaar geweest en zitten wij in de eerste ronde voor een 2de....ook weer erg spannend, nou ja alleen maar spannend of alles goed zal gaan, zwanger worden, zwangerschap, geboorte. Alle andere onzekerheden zijn weg want er is er al 1. Dus voor de rest is het alleen bijzonder....

Hoop dus erg dat we het nog een keer mogen meemaken....

Veel succes met de beslissing en als het zover is, met zwanger worden

Verse mam

10. lautjep

lautjep Niet meer actief

wij hebben te lang gewacht denken wij nu.
    wij wouden eerst alles op orde hebben zoals een vast baan, een huis en trouwen.
    wij komen alle twee uit een gezin waar iedereen snel zwanger is en daar zijn wij ook vanuit gegaan.
    Wij zijn gestopt toen wij er helemaal klaar voor waren.
    Ik zou zeggen stop als je er klaar voor bent je hebt hoe dan ook 9 maanden om alles rond te hebben.

11. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    @t sallie ( en de rest )
    Hallo!

Ben in april gestopt met de pil.
    Misschien toch te laat want mijn cyclus is echt zo onregelmatig!
    Mijn cyclus is nu nog niet op orde en denk dat het ook nog tijd nodig heeft!
    Ook wij wilden eerst alles op orde maar ja als je het ene op orde hebt komt er wel weer wat anders tussen dus wij hebben bewust de keuze gemaakt om te stoppen en het gaat zoals het gaat, gaat best goedkomen.
    Anyway, als jullie echt graag voor een kindje willen gaan, gooi de pil in de prullebak!
    Succes!

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankjulliewel voor de reacties!

Zoals velen schrijven, toen ik stopte wilde ik het al echt, dat is waar ik bang voor ben. Dat je stopt op het moment dat je denkt, kom maar op met dat kindje! En dat het dan voor je gevoel nog erg lang duurt...

Zijn jullie na het stoppen met de pil er meteen voor gegaan? Of eerst veilig en pas na een regelmatige cyclus voor het eggie?

Zoals ik nu lees bij jullie duurt het best lang voordat alles weer op gang is gekomen. Daar ga ik zelf ook vanuit, ik ben al 7 jaar aan de pil..

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.283
    6.196
    113
    Hoi Sallie, leuk dat jullie er allebei zo voor willen gaan!
    het hoeft niet hoor, het moeilijk opgang komen van de cyclus. Ik weet niet of je voordat je aan de pil ging regelmatig was, dat scheelt wel denk ik.
    Ik was na 10 jaar pil gestopt ivm gezondheidsproblemen.
    1 maand en een gescheurd regenjasje :) later hadden we een positieve test in handen :D.. Tussen de zwangerschappen de nuvaring gebruikt en toen ik gestopt was gelijk weer een goede cyclus.
    Misschien kan je het alvast in de week leggen bij je vriend dat je wellicht wat eerder dan december ervoor wilt gaan?
    Heel veel succes gewenst in ieder geval en volg je gevoel (en uiteraard dat van je vriend)!

14. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

heej
    ik wou zelf heel jong moeder worden, maar ja moet dan ook een man hebben die dat wil...
    Toen ik mijn man leerde kennen, en we hadden een relatie begon hij over kids, hij wou het dolgraag!
    Ik dus ook dus dat zat goed...
    Ik was net 23jr toen ik bevallen was van onze zoon!

Wilde natuulijk wel iets voor elkaar hebben voor dat ik stopte met de pil!
    man vast baan
    huis helemaal in orde
    en natuulijk spaarcentjes...

Nu met de 2de hebben we in febr. besloten te stoppen in april is ons boefje 2jr geworden, dus dan zit het niet te veel opelkaar qwa leeftijd...

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties! Kan hier ook wel uit opmaken dat het bij niemand makkelijk is om de knoop door te hakken.

Sinds ik dit topic heb geplaatst zit het eerlijk gezegd ook erg in mijn hoofd. Begin augustus ga ik op vakantie en wie weet kan ik daarna al stoppen... Vind het alleen moeilijk om tegen mijn vriend te zeggen. Wil hem ook niet op een of andere manier afschrikken... Stom he?!

Mijn cyclus was voor de pil heel regelmatig, precies op de dag af te tellen, 28 dagen. Dat is netjes toch?!

16. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Wat leuk dat jij en je vriend zwanger willen worden!
    Het is net alsof ik mezelf hoor denken.
    Ik ben zelf 20 en mijn vriend 21 en wij willen ook in December beginnen om zwanger proberen te worden..
    Wij krijgen ook in december/januari een huisje en tot december willen we gewoon nog even lekker gaan sparen zodat we straks genoeg inkopen kunnen doen (we werken allebei nog maar een dik half jaar).

Ik ga zelf in september stoppen met de pil en tot aan december het gewoon met condoom doen. In die paar maand kan mijn cyclus weer een beetje op gang komen.

Ik zou gewoon op je gevoel af gaan en eraan beginnen als je eraan toe bent. Je leventje is zo te lezen goed stabiel en je hebt veel zekerheid.
    Leuk trouwens dat je ook zo jong aan kinderen begint!

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik wilde al lang zwanger worden. Elke keer was er een reden om niet zwanger te worden, financieel, nieuw huis, school enz. er is volgens mij ook nooit een 100% goede tijd om zwanger te worden. Ik denk dat er altijd wel iets is waarom je het misschien niet durft of kan.
    We hebben gewoon de keuze gemaakt en nu gaan we ervoor, ik was al een hele tijd niet meer aan de pil (deden het met condoom soms zonder) en we hebben toen het geluk gehad dat het de eerste maand al raak was.

Nu voor de tweede vond ik het veel enger om de keuze te maken om voor een tweede te gaan. je weet wat je te wachten staat, maar we hebben er nu echt voor gekozen om voor een tweede te gaan (gister) zo spannend!

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Persoonlijk vind ik het nog steeds erg prettig dat ik pas ben gestopt toen we ECHT voor een kindje wilde gaan.. ondanks dat mijn cyclus een ramp is en dat we dus alweer in de 8e maand zitten.. als ik een jaar geleden zwanger was geraakt, was ik daar denk ik niet vanaf het eerste moment blij mee geweest, natuurlijk achteraf wel, maar bij de positieve test.. dat denk ik niet. Nou moet ik zeggen dat wij ook geen zin hadden om het een aantal maanden "veilig" te doen, dat scheelt natuurlijk ook.
    Bovendien de meeste meiden hier hebben vrij vlot weer een normale cyclus.. dus tja, er zijn horrorverhalen, maar die moeten het moment waarop je klaar bent voor een baby niet vervroegen is mijn redenatie.
    En, ik denk dat een onregelmatige cyclus ook een ramp is als je nog "veilig" aan het vrijen bent, je gaat toch denken dat er iets mis is en dan toch maar die condooms weglaten omdat je elke kans moet grijpen.. tenminste dat zijn mijn hersenkronkels..
    Voor mij was het gevoel gewoon opeens duidelijk en ik hoop dat ook jij op een dag gewoon weet wat je moet doen, want ik denk dat je er dan echt klaar voor bent! En dan wens ik je een regelmatige, vruchtbare cyclus toe ;)

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankje voor je reactie, en inderdaad ik heb ook altijd al "jong"moeder willen worden. Ik zei altijd zo rond mijn 24e, nou daar begint het op te lijken ;). Ik begrijp dat er mensen zijn die dat jong vinden, krijg ook wel eens reacties van vriendinnen waar ik het er mee over heb. Die zeggen dan van geniet eerst, maar ik vind juist dat je ook kan genieten met kind ;).

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal mag lukken! :). Ook al ben je jong, het is toch spannend hoe en hoe snel alles zal gaan!

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat fijn voor jullie dat het de eerste maand al raak was! Wat jij zegt denk ik dus ook, je weet het nooit 100% zeker, omdat je, zeker bij een eerste, eigenlijk niet weet waar je voor kiest. Wel voor een kind maar je weet totdat het er is nooit wat de invloed op jouw leven is.

Succes met de tweede! Hoop voor jullie dat dat ook snel mag lukken! :)

Deel Deze Pagina