luier allergie!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Do1980, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan! Ik ben er wel uit. Mijn jongste, nu 12 weken, heeft de eerste weken van haar geboorte pampers gebruikt. Ze had dan luieruitslag, waarvan ik gewoon dacht: dat hoort er bij. Insmeren dus met billenzalf. Die pukkeltjes, dat zullen wel hormoonpukkeltjes zijn. Dat had mijn oudste ook toen. Vervolgens heb ik een keer kruidvat luiers gekocht, zaten net wat beter onder die dysmature billetjes dus ben er op door gegaan (plus goedkoper, ook wel fijn). Nu had ze geen last van luieruitslag en de pukkeltjes verdwenen. Had de link niet gelegd met de luiers, maar ik kocht van de week weer eens pampers en deed gisteravond voor het eerst weer een pamper om. Nou, je raadt het: onder de pukkeltjes en vuurrode billen. Afgezien daarvan stinkt die smerige parfum die ze er in stoppen en heeft mijn dochter het, ondanks dat de luier niet zo vol zat, niet droog gehouden (en ze lekt NOOIT door, nou ja, bijna nooit dan).

Mijn oudste draagt ook kruidvat luiers, maar die heeft veel langer pampers gedragen. Had ook heel veel last van luieruitslag en ik vraag me dus af of die pukkeltjes die zij had ook geen allergische reactie waren.

Kortom, moest ff mijn ei kwijt, maar eigenlijk suf dat luiers van zo'n gerenommeerd merk als Pampers zulk een heftige reactie kunnen veroorzaken bij kinderen.

2. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    En dat ook ieder kindje er anders op reageert!
    Hier ben ik gestart met pampers en heb laatst een paar daen kruidvat luiers geprobeert omdat iedereen er altijd zo enthousiast over is, na 3 dagen dus weer terug gegaan naar pampers, kleine meid had allemaal soort van blaren op haar billen. Dat heeft ze van de pampers nooit gehad....
    Zo zie je maar weer dat elk kindje er anders op reageert...
    Vond maat 1 van kruidvat trouwens wel heel erg hard, maat 3 was al weer heel anders en kan me ook voorstellen dat die bij sommige kindjes beter zitten!

3. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    klopt. Mijn nichtje is wat forser gebouwd en die had echt striemen van Kruidvat luiers. Mijn meiden zijn beide echter vrij smal dus dan zitten die kruidvat luiers prima. Wel frappant dat er zo verschillend gereageerd wordt op verschillende luiers, want ik hoor ook over doorlekken met verschillende luiers zulke tegenstrijdige berichten

Deel Deze Pagina