Fontys Paramedische Hogeschool zoekt zwangere vrijwilligsters voor hun cursisten Echografie. Vrouwen die een gratis echo willen laten maken van hun ongeboren kindje kunnen zich daarvoor aanmelden bij de hogeschool aan de Fliednerstraat in Eindhoven. Iedereen die zich aanmeldt, mag maximaal twee familieleden meebrengen tijdens het onderzoek. De vrijwilligster dient tussen de 10 en 28 weken zwanger te zijn als de gratis echo gemaakt wordt. Voordat de cursisten aan de slag gaan, zal een praktijkdocent de zwangere vrouw screenen. Vervolgens maken verschillende cursisten echos. Zij krijgen meestal een opdracht en kunnen daarom geen volledig echo-onderzoek uitvoeren. De echo heeft dan ook geen diagnostische waarde en is alleen bedoeld voor scholingsdoeleinden. Wel zullen er leuke plaatjes van het ongeboren kind gemaakt worden en krijgt elke vrouw na afloop een presentje mee. Het is ook mogelijk verschillende keren als vrijwilliger te fungeren. Aanmelden voor de gratis echo kan bij Hanneke van Ballegooijen, telefoon: 0877 879 735, of e-mail: H.vanBallegooijen@fontys.nl. Zij is vanaf 21 augustus bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 16.00 uur. Fontys Paramedische Hogeschool verzorgt diverse opleidingen en cursussen voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De cursus Echografie wordt gegeven aan echoscopisten, verloskundigen en huisartsen.
hoi hoi wat een leuke actie is dit zeg jammer dat ik bijna 34 weken zwanger ben anders had ik me wel aangemeld en er zelfs voor afgereist is toch harstikke leuk groetjes nathalie
Ja, zie dit stukje: Het is ook mogelijk verschillende keren als vrijwilliger te fungeren. Ze vroeg of we 1 of 2 keer wilde...nou die keuze was niet zo moeilijk
Als je ze telefoninsch niet kan bereiken kun je het beste een mail sturen. hier reageren ze vrij snel. Mij zouden ze binnenkort terugbellen voor een afspraak. Ben benieuwd...
lijkt me heel leuk, heb dit ook gedaan bij mijn vorige zwangerschap in bilthoven. maar eindhoven is toch een behoorlijk eindje weg helaas.
HAnneke heeft mij vandaag gebeld en ik kan 1 april (het is geen grapje) voor de eerste keer terecht voor een echo. nu maar hopen dat ik een beetje een "ervaren" iemand heb en niet een meisje dat het voor de eerste keer doet en over je hele buik beweegt, en dus nog niks zie. Ik neem gezellig mijn moeder en schoonmoeder meer, dan kunnen zij hun kleinkind ook voor het eerst in het echt zien... Ben benieuwd. Liefs Sam
Ja daar ben ik ook geweest! Wij hebben een auto van de zaak en me vriend vind het niet erg om een stukje te rijden! Ik heb voicemail ingesproken dus nu maar hopen dat ze terug belt!
Als het iets dichter bij de deur had gelegen waren we zeker gegaan. Had ik lekker mijn schoonzus en zus meegenomen! Heb al wel een VK in opleiding straks extra aan mijn bed staan. Tja ze moeten het ook leren toch!
Oh leuk, das vlakbij! Dan ga ik nog rustig een paar weken afwachten en dan op weg naar eindhoven voor een echo. Wacht ook nog even met aanmelden.
Ik heb mij opgegeven en hoop er nog plaats is. Als het nog kan dan kan ik mooi mijn moeder meenemen want mijn ouders wonen in Eindhoven.