Help! Wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Racegirl, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racegirl

    Racegirl Niet meer actief

    Hoi meiden, wie herkent dit: mijn zoontje is nu 7 maanden en altijd een goede slaper geweest. Rond 19.00 uur krijgt hij z'n laatste fles en gaat dan rond half 8 naar bed. Meestal slaapt hij binnen 10 minuten. Echter sinds een week of 4 dus toen hij 6 maanden was is er iets gaande. Als hij rond half 8 op bed ligt kan ik de klok er op gelijk zetten dat hij rond 22 uur gaat huilen. Vanuit het niets begint hij dan kei hard te huilen, als ik bij hem kom ligt hij met z'n oogjes dicht te huilen en lijkt biet wakker te zijn. Ik laat hem in bed liggen en troost hem door over z'n bolletje te aaien. Zou hij dromen op zulke momenten??? Zijn er meer moeders die dit herkennen....? Hij krijgt ook tandjes dus dat werkt misschien ook niet mee. Vind het zo sneu hij is echt verdrietig, vorige week is m'n man zelfs met hem naar beneden gegaan en een flesje gemaakt omdat hij niet te troosten was. Wie oh wie herkent dit? Greetz
     
  2. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hebben dit ook gehad inderdaad. Soms lijken ze echt ontroostbaar te zijn de kleintjes. Hier huilde ze ook wel eens 10 minuten en niets leek te helpen. Ik denk inderdaad dat het dromen zijn, ze krijgen zoveel te verwerken en dat moet allemaal een plaatsje krijgen.
     
  3. Racegirl

    Racegirl Niet meer actief

    Bedankt voor je snelle reactie, fijn om te horen dat het ook voor andere herkenbaar is. Dankje!
     
  4. Lola86

    Lola86 Fanatiek lid

    12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Klinkt als dromen inderdaad, troosten in bed door een liedje zingen en praten helpt dan het best.
    Optillen geeft vaak niet het gewenste effect.
    Het lijkt heel naar als ze zo zomaar gaan huilen in de slaap.
     
  5. AngelaV

    AngelaV Fanatiek lid

    22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hier precies (!) Hetzelfde. Ook qua leeftijd. Ik denk ook aan dromen, al is vandaag wel zn tweede tandje doorgekomen. Overdags slaapt ie trouwens wel prima..
     
  6. Racegirl

    Racegirl Niet meer actief

    Ja mijn zoontje slaapt overdag ook prima, misschien omdat ze s' nachts echt in die diepe slaap komen... Heeft iemand enig idee hoe lang zoiets aan houdt?
     
  7. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Hier ook, overdag niets aan de hand maar savonds/snachts......
    Heel veel huilen en wakker zijn. Soms zit ie midden in de nacht rechtop in bed te spelen met zn knuffels.....

    Heeft denk ik te maken met de ontwikkelingen die ze verwerken moeten...

    wel erg vermoeiend, ik hoop dat het binnekort weer over is!
     
  8. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier begint ze af en toe ineens HEEL hard te huilen in haar slaap maar ik ga niet naar haar toe en met 2 minuten ofzo slaapt ze ook weer.
    Denk inderdaad dromen, het lijkt nu wel steeds vaker voor te komen

    mijn moeder zei dat het groeipijn zou kunnen zijn ;)
    want ' dat had jij vroeger ook ' uhhh nja ik hou het maar op dromen :D
     
  9. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ook wel herkenbaar, en het klinkt zo zielig! Mijn dochtertje doet dat af en toe, sinds ze 4 maanden is en ook alleen 's nachts. Ik ga altijd naar haar toe, soms is ze te troosten als ik haar handje vasthoud en tegen haar praat, soms wil ze echt drinken. Ze drinkt dan met haar ogen dicht en slaapt direct weer verder.
     
  10. yossie

    yossie Fanatiek lid

    4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik weet niet of het hetzelfde is, maar de kleine hier (wel wat ouder) huilt ook wel eens in de avond en nacht, op sommige dagen. Hij wordt heel even wakker, lijkt of hij zijn draai niet kan vinden en huilt even. Maar vaak zo kort (1 krijsje tot 5 min huilen eerst hard, en dan steeds zachter met veel lange pauzes) dat ik niet ga kijken omdat ik weet dat ik het daarmee vaak erger maak ipv beter. Maar zielig vind ik het wel, voel me ook wel eens schuldig dat ik niet ga kijken:)
     
  11. moi78

    moi78 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Herkenbaar... Eerst ging ik elke keer eruit, maar nu weet ik het huiltje uit elkaar te halen, en blijf ik liggen...
     
  12. Racegirl

    Racegirl Niet meer actief

    Gelukkig dat het herkenbaar is, ik ga ook eens proberen om er niet direct heen te gaan, kijken of het idd na een paar minuten weer over is. De eerste paar keer trok ik gelijk een sprint naar boven, het klinkt zo zielig omdat tie echt heel erg hard huilt. Inmiddels ga ik al iets rustiger naar boven. Bedankt voor jullie reacties meiden!!!
     
  13. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Hoi!

    Idd herkenbaar maar ga er niet heen als ze niet wakker wordt. En zeker niet tegen haar praten/zingen want dan maak ik der juist wakker en dan is het lekker gezellig!
    9 van de 10 keer doe ik niks
     
  14. Kevertje83

    Kevertje83 Actief lid

    6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, wij hebben precies hetzelfde gehad. Wij konden de klok op 3 uur 's nachts gelijk zetten. Hard huilen, maar toch lijken te slapen. Ik weet ook niet precies wat het is geweest. Inmiddels is onze kleine 9 maanden en sinds een week of 2 is het weer voorbij. Ik moet wel zeggen dat er ook twee ondertandjes door zijn gekomen. Dus of ze dromen, of dat ze misschien pijnscheuten hebben van doorkomende tandjes.... Lastig, ik weet het niet.... Bij ons duurde het wel een maand of drie, maar nu is het dus weer voorbij.
     
  15. Mamaloe26

    Mamaloe26 Fanatiek lid

    26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Herkenbaar. Ik troostte hem wel altijd direct. Meestal door mijn hand op zijn rug of buik te leggen en sshh te zeggen. Nu slaapt hij bij ons in bed dus het scheelt dat ik er niet uit hoef :D
     

Deel Deze Pagina