Help! Wie is de vader????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dana, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.613
    165
    63
    Ja of je wacht de eerste groeiecho af....dan weet je hoe oud de foetus is. Voor betere schatting

2. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    als j emenstruatie op 27 augustus begon en j ecyclus 28 dagen is ga ik uit van als het gemiddelde heb je op dag 14 een eisprong dat zou dan op 9/10 september kunne zijn geweest. in extreme gevallen kunen zaadjes tot 7 dagen overleven maar gem. is tussen 2-4 dagen. je eicel overleeft 12-24 uur dus tja in principe is het voor beide eigenlijk onmogelijk. stel 10 september was eisprong was 13 september gewoonweg te laat! was het 9 september en heeft dus 2 september een hele kans dat dat hem is geweest, maar dan heeft diegene wel echt superzaadjes. het ligt echt volledig aan wanneer precies de eisprong plaats heft gevonden.....

3. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Gezien geen van beide mannen het weet dat je zwanger bent, zou ik in jouw geval ofwel:
    1) kiezen voor abortus, geen gedoe achteraf en geen onzekerheid wie de vader is.
    2) Als je dit emotioneel niet aankunt, zou ik het eerst opbiechten aan je wederhelft en hem de keuze laten of hij al dan niet met je verder wil. Ingeval hij dit wel wilt, kun je dan samen beslissen of je die DNA test na geboorte laat doen, en ingeval hij dit niet wilt, kun je voor jezelf uitmaken of je liever een BAM-mama bent of dat je de 2e mogelijke bio-vader op de hoogte brengt.

Ingeval je wederhelft, wetende dat het kind (mogelijk) niet van hem is, met jou en je kind verder wil, dan zou ik de 2e mogelijke vader totaal niet vertellen dat je mog. van hem zwanger bent, ook niet als een evt. DNA test dit zou uitwijzen.
    Ik zou wel, als het kind de leeftijd heeft om het te begrijpen en je weet wie de bio-papa is, tegen je kind eerlijk zijn over wie zijn bio-papa is, maar er dan ook meteen bij uitleggen dat de "sociale papa" voor hem gekozen heeft en heel veel van hem houdt.

4. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #24 Mompelientje, 27 sep 2013
    Laatst bewerkt: 27 sep 2013
    Hmm hier mijn berekeningen:

CD 28 is je NOD

22 september was je NOD, je bent nu NOD+5? En het is positief.

Op 13 september heb je met #2 seks gehad.

Op 2 september heb je met #1 seks gehad.

Een eisprong valt tussen CD10 en CD21 (ik reken een week af van de 28CD).

Jouw vorige NOD was 25 augustus.

Seks met #1 was CD9

Seks met #2 was CD20

Ik denk dat je zwanger bent van #1. :)

Zaad kan hoogstens 5 dagen leven.

Bij een normale cyclus hebben vrouwen meestal een eisprong in CD 12-16.

Zwanger worden op CD20 is niet onwaarschijnlijk, maar niet veel voorkomend, hoewel ze zeggen dat onveilige seks op de 3e week van je cyclus, dat je ook zwanger kan worden. Ik hoop dat je met deze post wat gerust bent. Stress moet je vooral nu niet hebben lieverd, wat er ook gebeurd, het is jouw kindje <3 En ga vooral genieten van je zwangerschap.

Liefs, Mompelientje

PS: Mocht je kiendje houden. Zou ik momenteel NIET vertellen. Klinkt misschien stom wat ik zeg. Maar de stress met wie is de vader :( kan je nu niet hebben. Je kan beiden verliezen, maar wat je niet verliest is je lieve babietje. Denk even aan jezelf wat je diep in je hart wilt. Je wilt bij #1 blijven. Dus ik zou zeggen. Als hij ook daadwerkelijk van je houdt, kan hij je vergeven. En probeer samen een oplossing te vinden.

5. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    mooi gezecht mompelioentje ! , volledig mee eens!

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Tja, heel lastig... Ik denk dat je zwanger bent van nr.2 maar zeker zal je pas zijn na een dna test.
    Als je 't vertelt aan nr.1, is de kans reëel dat hij je laat vallen. Ik ben het in dat geval absoluut niet eens met 'liefde overwint alles'.
    Als ik gewoon even voor mezelf mag denken, dan zou ik abortus overwegen, het vruchtje stelt nu nog niet veel voor. Ik zou persoonlijk onmogelijk een rustige zwangerschap kunnen hebben in een situatie waar 2 mannen de vader kunnen zijn.
    Bovendien kan ik me niet inbeelden dat je met nr.1 een passionele of fantastische relatie hebt, anders zou je niet vreemdgaan, dat is mijn mening :)
    Veel succes met je beslissing!

7. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik denk niet dat #1 haar dumpt, hij houdt veel van haar. Er is een kans dat hij haar dumpt, als hij NIET de vader is.

Stel je voor dat het WEL zijn kind is. En ik denk dat het de kind is van #1.

Ik heb het gevoel dat de TS graag haar baby wilt houden, dus moedig haar niet om abortus te doen alleen door een fout dat kan hersteld worden. We leven in Europa waar we genoeg steun krijgen van iedereen.

8. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel heel erg egoïstisch om de 2e mogelijke vader totaal niet te vertellen dat je zwanger bent, zelfs niet als een DNA test dit zou uitwijzen.
    Hoezo zou hij niet mogen weten dat hij een kind heeft? En ook niet de kans ervoor krijgen om voor zijn eigen kind te zorgen? Ik vind niet dat je dat kan maken tegenover hem en eigenlijk ook niet tegenover je kind.
    Zoals je zelf al zegt ga je het je kind op een bepaalde leeftijd vertellen en de conclusie wordt dan: Er is geen vader - kind relatie opgebouwd, omdat mama haar eigen geluk belangrijker vond?

9. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik zou de termijnecho even afwachten, hier kunnen ze (tenminste bij mij) tot op de dag precies vertellen wanneer je bevrucht bent... Dan kan je vanuit daar weer zelf verder bepalen of je het wel of niet gaat vertellen....

10. Mompelientje

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Dat is een goed idee. Termijn echo kan tussen 7 en 10 weken.

Maar moet wel zeggen. Bij 7 weken is de baby nog een boontje, maar bij 10 weken heeft de baby al een menselijk lichaam.

Bij mijn 7 weken echo konden ze nog niet berekenen. Maar bij m'n 10 weken echo wel! Ik werd van 12 februari, is mijn due date 7 febrauri geworden!
    De 7 weken echo werd gedaan in het ziekenhuis, daar moeten ze alles nauwkeurig doen en kunnen ze je niet zo snel de due date vertellen. Bij mijn 10 weken werd het gedaan in een prive kliniek. Daar hadden ze ook betere apparatuur. Dus ik zou zeggen. maak een afspraak met een prive kliniek. Dan kunnen ze misschien zien hoeveel weken je baby is en dan kan je erop rekenen wie de vader is! Succes! We denken aan je.

11. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Bij mij was het inderdaad bij 10 week dat ze het precies kon vertellen gewoon bij vk. Die keer daarvoor is het een schatting...

12. mama1803

mama1803 Actief lid

14 sep 2013
    401
    0
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    Zou het wel fijn vinden als ze zelf ook reageerd. Ben wel benieuwd hoe het met hart is. . Laat even iets weten

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik gok op nummer twee. Voor de rest ga ik op m'n handen zitten, succes.

14. SorP

SorP Lid

26 apr 2013
    52
    0
    0
    Wat een lastge situatie :( ik vrees toch ook dat het nr 2 is... Of je eisprong moest een pak vroeger geweest zijn maar dat lijkt mij niet reël.
    Sterkte hier mee!

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Allereerst wil ik graag zeggen dat iedereen wel heel respectvol met de vraag van ts omgaat! Echt goed dat het ook een keer zo kan gaan! Ik had verwacht dat er nu allemaal veroordelingen zouden komen...

Om op de vraag van ts terug te komen. Tja, het kan beiden.
    De ene op dag 7 en de andere op dag 18. Je zou eigenlijk moeten weten wanneer normaal je ei is, maar dat weet je niet. Na je ei zwamger worden kan in ieder geval niet. Maar je ei op dag 18 kan prima. En in uitzonderlijke gevallen leeft zaad 7 dagen, dus nummer 1 zou ook kunnen.

16. Sassyt

Sassyt Lid

16 dec 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een bloedonderzoek laat uitvoeren kunnen ze aan de hand van de hgc waarde het aantal weken zwangerschap bepalen. Tussen nummer 1 en 2 zaten bijna twee weken, dus dan zou het duidelijk moeten zijn.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Hier ben ik het volkomen mee eens! Eindelijk wordt er eens normaal gereageerd zonder TS dingen te verwijten applaus dames! :D

Over eitjes,zaadcellen,cyclussen enzovoort heb ik geen verstand van :p

18. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Misschien (doordat je zelf wist dat je onveilig vree en er dan kans is op zwangerschap) heb je iets opgemerkt van slijmerige, doorzichtige/eiwit achtige afscheiding(=vruchtbare periode)? Buikpijn (/ei pijn) (= groeiende eicellen of eisprong)? Misschien helpt je dat een stukje in de richting?
    Ik ken vrouwen met een ei op dag 10 en dan kan het prima je #1 geweest zijn. Zelf heb ik een hele late eisprong en een hele korte Lutale Fase (periode na ei) dus in mijn geval zou #2 weer meer kans gemaakt hebben ;).

Hoe dan ook, heel veel succes met deze enorm lastige situatie....

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Sassyt Je kunt aan de hand van de hoogte van het HCG nooit exact inschatten hoe lang je zwanger bent. De een maakt eerder HCG aan dan de ander, een innesteling kan eerder of later zijn, de groei kan even stil staan of een groeispurt hebben, bij een tweeling kan de HCG-waarde ook hoger zijn. Dus helemaal niks van te zeggen. De marge waarin de waarde moet vallen in een bepaalde zwangerschapsweek is heel erg groot. Dus je kunt hier geen duidelijke conclusies aan verbinden, zeker niet wat deze vraag betreft.

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Zoals de anderen al zeggen, het is allemaal wat gokwerk.
    Ik ben zelf zwanger geworden heel kort na mijn menstruatie en had ook een cyclus van (vaak) 28 dagen. Dat is mijn hoop nu natuurlijk ook voor jou, maar man twee kan (helaas) ook echt.
    Je kunt een vroege of late eisprong hebben, dus beide mannen is mogelijk.

Mijn vraag aan jou:
    Als je even heel goed nadenkt, kun je je dan ook iets herinneren van kwaaltjes zo rond de eisprong? Lees er maar eens wat over op internet. Sommige vrouwen voelen echt de eisprong, bij mij voelde ik me de periode voor en na de eisprong ook net wat anders.

Deel Deze Pagina