Hmm, bedenk me nu wel dat je na het maken van een echo wel vrij precies de datum van de bevruchting kunt herleiden. Baby's groeien namelijk de eerst weken allemaal even snel. Misschien kun je dat de dokter vragen? Gemiddeld blijft de eicel geloof ik 1 dag leven en spermacellen zo'n 3 dagen (maar kan veel langer). Na wat logisch denkwerk kun je zo misschien een voorzichtige opmaak maken? Laat je dokter in ieder geval meedenken.
Je bent nu 4 dagen overtijd? Dan was je nod dus 24 september... Als je net als ik een cyclus hebt van 28 dagen met een eisprong op dag 16 en een lf van 12 dagen dan is het nr. 2 die de vader is. Je eisprong was dan op 12 september (dag 16) en je nod op 24 september en nu 4 dageb overtijd. Als nr 1 de vader is dan zou je een eisprong rond dag 6 hebben en een lf van 22 dagen en dat lijkt me onwaarschijnlijk... Ik weet voor bijna 100% zeker (gezien de berekeningen van je data) dat nr 2 de vader is.
Je luteale fase kan tussen de 10 en 18 dagen zijn. Het kan per keer verschillen. Het is niet standaard 14 dagen, dus daar kun je niet mee rekenen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, maar het komt ook voor dat ze een week halen. In mijn ogen kunnen beide de vader zijn en is het gewoon niet na te gaan, anders dan een DNA-test uit te voeren. Ook met een echo kun je nooit de precieze bevruchtingsdatum te weten komen. Soms staat de groei van een vruchtje eventjes stil, heeft het een groeispurt, het hangt af van het moment van de innesteling. Er kan misschien grofweg een indicatie gegeven worden, maar geen exacte datum. Het zou inderdaad wel netjes zijn als de topic-openster ook nog even komt reageren. Iedereen denkt mee, dus een reactie zou wel op zijn plek zijn.
Wow wat een verhaal ! Sterkte zeg ! Sja ik denk niet dat wij je echt kunnen helpen want het kan van beide mannen zijn, alle berekeningen zijn al gemaakt in vorige berichten .. Ik kan je ook geen goed advies geven eerlijk gezegd .. De opties zijn ook al genoemd , het is alleen aan jezelf om te kiezen wat je daarmee doet .
Ik kan je niet zeggen wie de vader is, maar alle kindjes groeien de eerste 12 weken even hard. Vaak kunnen ze rond de 10 weken vrij precies zeggen hoeveel dagen je zwanger bent en kun je misschien zo terug rekenen.
Wat ik nog mis is meer informatie over de seks. Want als de ene man in je is klaargekomen en de ander niet verandert dat de kansen ook natuurlijk. Is zeker niet waterdicht, maar dat is geen enkele theorie die er nu in dit topic staat. Het blijven allemaal kansberekeningen.
Je weet toch sowieso de toestand van het sperma niet? Voor het zingen de kerk uit doet het net zo goed hoor
Nou meiden, ik heb nu net een afspraak met mijn gyn. Wacht in de wachtkamer, ben zo zenuwachtig!! Man #2 (beste vriend) is met me mee gekomen. Ik hou jullie op de hoogte van de nieuwste up date. Pfff zenuwslopend!
Sorry dah ik even een tijdje niet reageerde maar zat een beejje met mezelf en de situatie.. Bedankt voor al jullie reacties! Ik waardeer het echt
He meid, succes en wat fijn om te lezen dat je beste vriend met je mee is! Dat wil wel zeggen dat die er voor je is ondanks alles. Ik vind je iig nu al een hele sterkte vrouw! Ik hoop dat je eruit komt met de mannen.
niet om te veroordelen, maar was je met nr1 bezig om zwanger te worden? omdat je je nod wist en niet aan de pil.spiraal of iets dergelijks was? En ik ben wel benieuwd naar waarom nr2 mee was naar de gyn en nr1 niet? Weet je man het al inmiddels?
Ik speculeer even hoor. Maar man #2 zal als beste vriend waarschijnlijk wel weten dat ze een relatie heeft met #1. Qua vertellen aan man #1, ik zeg hoe dan ook doen. Ik ken de omstandigheden niet en zal er absoluut geen oordeel over vellen. Maar ook al zouden jullie ten tijde van #2 uit elkaar geweest zijn, eerlijkheid duurt het langst. Dus ook als blijkt dat het wel van #1 is, of je besluit je zwangerschap af te breken, of wegens een complicatie loopt deze verdrietig af, als je met #1 verder wil is mijn mening dat eerlijkheid het langst duurt en dat hij dit moet weten. Ik ben namelijk van mening dat een affaire/slippertje/foutje, hoe je het ook noemen wil, altijd gedeeld moet worden als je samen een toekomst wilt hebben. Verder ben ik heel erg benieuwd hoe je afspraak is verlopen, en of je mogelijk al meer duidelijkheid hebt. Je hebt nou eenmaal gepost op een forum met betrokken lezeressen, die graag veel updates lezen Ik duim mee voor een uitkomst waar alle betrokkenen vrede mee hebben.
@Dana: man #2 die met je meeging weet dat het eventueel van hem kan zijn terwijl hij ook weet dat je met man #1 een relatie hebt? En je man#1 zit thuis op de bank en weet van niks? Niet om je te veroordelen, maar van het een opmerkelijke gang van zaken. Heb je al meer duidelijkheid inmiddels?