Ik werk bij iemand die onlangs in Marokko is geweest. Ze had al een tijd buikklachten en nu is er een onderzoek geweest. Ze draagt een bacterie in de darm, waar niet veel over bekend is, ze kennen t alleen uit de boeken. Het is niet besmettelijk, maar kan alleen worden overgedragen via voedsel, wat zij dus heeft. Zij kan niet een ander besmetten want dan zouden ze haar ontlasting moeten eten bij wijze van. Toch zit het me niet zo lekker...ze wil ook niet dat ik haar toilet schoonmaak omdat ze zo erg aan de dunne is steeds en ook meerdere malen per dag, de bacterie vermenigvuldigd zichzelf. Ze heeft nu een kuur, ze hopen dat ie aanslaat. Als ie via een wondje het lichaam verder in dringt in de bloedbaan, is haar lever kapot en zal ze hieraan overlijden, vertelde ze (dit is verteld in t zh). Ik weet niet de naam van t beestje maar t is toch eng.
Klopt het is niet besmettelijk. Ik had een bacterie uit Egypte (wat later een parasiet bleek te zijn). Mijn man had wel een bacterie in Egypte opgelopen, na een kuur was hij er vanaf. Ik heb nog een tijd last gehad van mijn darmen en een 2e kuur gehad voor de parasiet. Dat van het overlijden heb ik nog nooit gehoord...
Okee, het hoeft dus niet dodelijk te zijn. Ik hoef vanuit mn werk niet te vrezen? Vind t altijd zo eng.
Als het de bloedbaan binnendringt ben je ook niet meteen dood hoor, dan heb je nog allerlei medicijnen voor. Ik zou wel voorzichtig zijn en dus idd geen toilet oid doen, je weet maar nooit.
Ik heb hetzelfde gehad als Renaat. Ook parasieten. Was er vreselijk ziek van, maar dodelijk hebben ze me nooit verteld hoor! Was vrij simpel op te lossen met een kuur. Duurde wel even voor ze hadden gevonden wat het was.
Nee dodelijk heeft de dokter nooit tegen mij gezegd. Ik zou niet vrezen op je werk. Mijn collega's of familie hebben het nooit gekregen. Alleen mijn man maar hij heeft hetzelfde gegeten als mij in Egypte. Maar om je gerust te stellen kan je misschien de GGD bellen voor informatie.
Maar sorry hoor, hoe weten jullie nu dat je het over dezelfde bacterie hebt? Naar mijn weten komt er daar nogal wat voor, dus het kan toch iets heel anders zijn, of zeg ik nu wat doms?