Ik zit in een achtbaan qua emoties en weet niet echt meer wat ik moet denken. Vorige week maandag kregen wij te horen dat het vruchtzakje leeg was. Afspraak gemaakt in ziekenhuis voor afgelopen vrijdag. Toen was er opeens wel een vruchtje te zien, maar geen hartactie. Volgens mijn eigen berekening moet ik 8 weken zijn. Omdat er verschil was, wilde ze nog niet het laten weghalen en moet ik a.s. donderdag terug komen. Nu ben ik afgelopen zondag gaan bloeden, voor ons was het toen dus wel duidelijk........dachten wij.... Vandaag belde mij verloskundige en die zij dat normaal bij een miskraam je meestal maar 1 dag bloed verliest en goede krampen moet hebben. Ik bloed nu dus nog steeds en heb geen krampen gehad. Ik bloed wel goed, niet maar een klein beetje. Er is tot op heden ook nog niet zichtbaar een vruchtzakje uitgekomen. Nu gaf de verloskundige aan dat het een miskraam kan zijn, maar vruchtje niet loskomt, en dat ik dan eventueel gecurreteerd moet worden, of dat het bloeden toch een andere reden heeft........... en hiermee geeft zij mij dus weer een heel klein sprankje hoop..... Hebben jullie lang gebloed of was het inderdaad zo over? Ik ben blij als het donderdag is, dan vertellen ze voor 99% zeker dat het over is en dan kan ik die achtbaan achter mij laten, wordt er gek van!
ik heb vorige wk zaterdag een miskraam gehad en heb gebloed tot donderdag 1dag vreselijke krampen en de rest gewoon ongesteld leek het dus 5 dagen en op de echo was mn baarmoeder wel helemaal leeg, dus het kan wel...sorry Gynacoloog zei ook dat ik het als een normale menstruatie nu moest zien
Hoi Ilse, Je zal mijn berichtjes onder de topic "leeg vruchtzakje" wel gelezen hebben. IK heb dus vorige week donderdag een miskraam gehad. Het begon in de ochtend met hele hevige krampen, 2 uur daarna kwam ook het vruchtzakje eruit. Ik ben vandaag voor een echo geweest en het blijkt dat het nog wel wat rommelig is maar dat alles er wel uit is. Ik bloed nu nog steeds, het is wel minder geworden maar ik moet zeker nog wel een maandverband dragen. De verloskundige in de praktijk zei dat na de miskraam je moet uitgaan van een normale menstruatie, dus dat zoiets wel een week kan duren. Hoe het verder zit weet ik dus ook allemaal niet, sommige berichten kunnen best tegenstrijdig zijn. Kan je alleen mijn ervaring hierin vertellen. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen! Liefs Lin
Hoi Ilse, Allereerst een dikke knuffel want zo'n emotionele achtbaan is niet niets. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt want zo is het wel heftig met die onzekerheid. Ik kan uiteraard niet voor een ander spreken, maar ik heb lang gebloed bij de miskraam. Op 29-12 de echo, toen geen hartactie, ik was zeker dat ik 11 weken zwanger moest zijn. Ik had de dagen voor de 29ste al iets oud bruin bloed verlies maar minimaal . Dit bloedverlies bouwde op (steeds iets meer, steeds roder) maar ik had slechts een beetje een zeurend gevoel in mn buik, nog minder pijn dan als ik ongesteld was. Totdat het 2 januari was want toen kreeg ik buikkrampen die steeds erger werden en me aan weeen deden denken en begon ik ook behoorlijk wat bloed te verliezen. Het deed echt zeer en heb paracetamol ingenomen op aanraden vd vk. Het verlies vh vruchtje ging bij mij samen met verlies van veel bloed en dat was volgens de vk normaal. Mijn vk zei dat als ik teveel bleef bloeden (zeg maar een kraamverband doordrenkt vol in een uur tijd) ik contact op moest nemen. Maar zo erg was het echt bij lange na niet gelukkig wat een teken was dat het redelijk normaal verliep. Het bloeden werd al snel minder en bij navraag bij de vk praktijk tot hoe lang je kon bloeden na de miskraam zei de assistente dat dat t/m 10 dagen kan en zoiets is het bij mij ook wel geweest. Na zo'n 5 dagen kon ik al wel met een inlegkruisje volstaan, zo weinig. Sorry voor het lange verhaal. Ik ben echt slecht in kort en bondig. Nogmaals een knuffel van hier en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kon me ook bijna niet voorstellen dat het maar 1 dag duurt. Ik heb helaas in september ook een curretage ondergaan en toen bloede ik de 1e week amper, maar in de 2e week behoorlijk veel meer. Maar ze zei het zo stellig, dat je dan weer gaat twijffelen. Ik moet het ook gewoon los laten, maar ik wil zo graag zwanger zijn (wie niet natuurlijk hier), dat ik nog niet kan accepteren dat het over is. Maar als donderdag het leeg is, moet ik het gewoon accepteren! Jullie ook allemaal veel sterkte met het verlies van jullie zwangerschap.
bij mijn begon het met buikpijn en en licht in me hoofd. korte en hevige bloeding! en toen vond ik me wondertje in de wc foto staat in me album! me kleine mag niet tevergeten op gaan!
Lieve Ilse, Ik hoop dat je echt snel uit deze achtbaan komt want emotioneel en geestelijk is dat echt zo ontiegelijk zwaar! Je weet niet zo goed wat te denken en te verwachten... Bij deze wil ik je ontzettend veel sterkte wensen! Ik wil graag even mijn verhaal met je delen omdat ik niet goed begrijp hoe jouw VK die informatie aan je kan geven? Ik heb namelijk ook eerder 3 miskramen gehad, hoe deze verliepen waren erg wisselend qua pijn en bloedverlies. Maar alle 3 duurden zeker geen 1 dag en ook zeker geen 1 dag maar krampen! Klinkt raar, maar was het maar zo geweest want ik heb in ieder geval echt flink wat pijn gehad voor meerdere dagen. Bij de 1e MK had ik echt ontiegelijk veel pijn, en ontzettend veel bloedverlies! Telkens als ik naar het toilet moest dan zat alles onder veel rood bloed en bloedpropjes, echt ontzettend veel! Daarnaast had ik ook echt flinke weeen (buikpijn en krampen). En dat ruim 5 tot 6 dagen. Ik kon nauwelijks werken omdat het zo'n pijn deed en had ook echt een paar paracetemolletjes nodig anders trok ik het niet! En daarnaast had ik flink last van duizelingen en een loom, slap gevoel en voelde ik me flink beroerd en moe. Het begon met flinke krampen de 1e dag 's ochtends, 's middags flinke pijn en flink veel bloedverlies. Ik moest echt mijn dikke maandverband wel zeker 7 tot 8 keer op een dag verwisselen. ALs het niet meer is geweest...? Qua pijn is het de 2e en 3e keer net zo gegaan maar qua bloedverlies zeker wel wat minder. Ik heb 1 keer getwijfeld of ik mijn vruchtje wel of niet opgevangen had, maar durfde er helaas niet mee naar de dokter te gaan,.. Spijtig, want nu heb ik er best spijt van! Meid ik ga echt flink voor je duimen voor morgen! En ik hoop dat je dan eindelijk zekerheid heb, want ik ben van mening dat dokters vaak geen rekening met je gevoel houden! Terwijl jij van binnen in de achtbaan zit, denken dokters puur en alleen maar uit medisch oogpunt helaas! Heb zelf maar 1x keer (van de 3x keer) meegemaakt dat ik na de MK een echo kreeg en dat de zuster die mij deze afnam, echt medelijden met me had en ontzettend vriendelijk was! Daarvoor niet, heel stug en het volgende antwoord: Ach meid, volgende keer beter, het vruchtje was gewoon niet levensvatbaar, dat is de natuur.. Alsof je zomaar even je gevoel uitschakelt! Verschrikkelijk. Lieverd ik wens je echt ontzettend veel sterkte toe! Liefs.
Bedankt allemaal voor de reactie. Ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb dan, wellicht bedoelde ze dat het verlies van het vruchtje, de bijhorende krampen etc. maar 1 dag mag duren. Of heel flink bloeden. Ik weet het ook niet meer, heb zoveel gehoord de afgelopen dagen..... In ieder geval is het nu bevestigd dat het fout is. Het vruchtzakje is er nog niet uit, maar ligt voor de uitgang en kan dus elk moment loskomen. Hopelijk is het allemaal snel opgelost en hebben wij allemaal snel een postieve zwangerschap!
Beste Ilse, Wat spijtig om te horen dat je vermoedens klopten. Ik hoop dat moeder natuur snel haar werk mag gaan doen en dat alles zo "prettig" mogelijk (voor zover dat kan) mag verlopen. Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet zeggen. In ieder geval sterkte om dit te verwerken en ik hoop dat je met de volgende zwangerschap een prachtig mooi kindje mag gaan verwekken. Heel veel sterkte! Liefs Lin
Lieve meid, Vind het ontzettend naar voor je! Soms vertelt je lichaam aan bepaalde signalen al dat het niet goed zit, heel raar en naar, maar tog hoop je dat het niet zo is! Misschien 1 klein pluspuntje: de VK heeft een keer tegen me gezegd dat je na een MK dubbele kansen hebt om zwanger te worden omdat je dan vruchtbaarder dan normaal schijnt te zijn. Lieverd ik ga voor je duimen! Voor nu ontzettend veel sterkte en geef jezelf de tijd om het te verwerken wat de mensen om je heen ook tegen je zeggen! Sterkte.
bij mij begon het ook met heel erg buikpijn nog erger dan bij een menstruatie! de volgende ochtend bloedverlies bij elke keer dat ik naar het toilet ging! s middags is het vructje er uit gekomen buikpijn was toen eigenlijk ook gelijk weg! wel heb ik nog ongeveer 2 a 3 dagen gebloed! toen was het echt over! dit was voor mij korter dan een gewone menstruatie! heel veel sterkte en hoop dat je snel duidelijk heid hebt!
Nou er is niets veranderd hier. Bloed nog steeds, maar geen vruchtzakje gezien en ook geen kramp gehad.....dus ga morgen maar die medicijnen toe dienen, maar zie er echt enorm tegenop! Hopelijk is het morgen avond allemaal achter de rug.
Heel veel sterkte Ilse...ik leef met je mee...bah echt naar dit Dikke knuffels en zorg goed voor jezelf.
Hoi, Gisteren heb ik zelf een miskraam gehad. Bij mij was het hevige steken in buik, daarna veel bloed met meteen het vruchtje en toen was het meteen over. Mijn vk vertelde dat dat als het vruchtje eruit is het bloeden meestal meteen stopt. Is dit niet het geval dan blijft het bloeden doorgaan, netzolang alles uit je baarmoeder is. Ik moet vrijdag voor een echo om te ijken of alles weg is, en of er lichamelijk niet iets ana de hand is. Het verhaal dat je meer vruchtbaar bent na een miskraam heb ik ook gehoord. Dat geeft me wel een beetje houvast, maar ja...moeder natuur daar kun je soms niet tegenop..
Ilse, die tabletten zijn niet fijn, maar het is best te doen. Zorg gewoon dat je paracetamol in huis hebt. Liefst 2 tabletten van 500 MG tegelijk nemen of 1 zetpil 1000 mg. ( voor als je misselijk ervan wordt) Ben niet bang om deze te gebruiken, je zal ze nodig hebben. Verder is een kruik ook fijn op je buik. Bij mij werkte de tabletten na 4 uur al. Dus zorg dat je verder niks gepland hebt die dag. Heel veel sterkte. Het is moelijk en zwaar, maar kan me voorstellen dat het gevoel dat het blijft zitten en niet vanzelf los komt er frustrerend is. Liefs Hope
Ik heb mezelf inderdaad vrij gegeven (heb eigen bedrijf), dus ben er helemaal klaar voor. Mijn zoontje zit op het kdv, dus die hoeft mij ook niet pijn te zien lijden. Op aanraden van de arts heb ik ibuprofen in huis, dus ook die ligt klaar. Ik hoop dat het bij mij ook om 4 uur komt, ik ga er alleen nog even over nadenken wat ik met het vruchtzakje ga doen. Vorige keer ben ik gecurreteerd dus toen had ik geen keus.
Hey Ilse, Even ter info, waarschijnlijk staat je er hoofd er niet naar maar wilde het wel even meedelen aan jouw en de andere meiden: Ik heb een keer op internet gelezen dat je zelfs bij een curretage, kunt vragen om het vruchtje... Dit wordt niet vaak verteld maar zoals de informatie aangaf kun je er wel degelijk om vragen alleen gebeurd het niet vaak (omdat het dus niet wordt aangegeven). Ik wist dit ook niet en was eigenlijk behoorlijk boos en verdrietig dat dit niet verteld werd! Ik wens je ontzettend veel sterkte Ilse en ik hoop echt dat de pijn meevalt voor je want het is al verschrikkelijk genoeg emotioneel gezien! Sterkte meid! Liefs.
Ik hoop het niet nogmaals mee te maken een miskraam, maar bedankt voor de tip. Ik heb het vruchtje wel verloren, maar heb niet als zodanig herkent dus het ligt helaas in de wc pot. Ik heb totaal geen pijn gehad, dus dat was erg prettig. Maar toch zou ik (hopelijk nooit) voor een curretage gaan. Het heeft nu veel te lang geduurd allemaal en nog bloed ik heftig. Ben nu al ruim 1,5 week flink aan het bloeden.