help wie kan mij helpen???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babycomp, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen. even in het kort.
    ik heb vorige week vrijdag een tp gehad, drie dagen erna kreeg ik last van mij rug en een drukkend pijnlijk gevoel van de baarmoeder.

met name als ik ga zitten, naar toilet ga of soms zelfs als ik loop.
    ik voel me wel zwanger steken in de lies, erg moe soms wat leeg/ misselijk. (ik kan me dit ook allemaal verbeelden, door het te graag te willen)

ik maak me zo'n zorgen over die pijn/ drukkend gevoel in de onderbuik.
    kan dit duiden op een buitenbaarmoederlijke zwanger schap? ik heb dit gevoel voor aan de onderkant richting de anus zeg maar:)
    niet aan 1 specifieke kant.
    ook heb ik een bloeding gehad bij de punctie, kan ik daar ook een ontsteking aan over houden?

wie herkent dit drukkend gevoel? wie kan wat ervaring delen.
    zowel positieve als negatieve verhalen.

of kan dit gevoel gewoon normaal zijn in het begin van de zwangerschap? (aangezien mijn baarmoeder ook altijd gekanteld ligt)

ik hoop echt op reactie

bedankt alvast.

2. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt.
    Goed in de gaten houden hoor, en gewoon je arts/spreekuur bellen als je het niet vertrouwd.
    Ik herken wel dat drukkende gevoel na de punctie. Zijn er veel follikels aangeprikt?

3. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Het gevoel dat je beschrijft kan passen bij een zwangerschap.
    Ik denk het gevoel te herkennen.
    Je baarmoeder kan heel druk zijn met allerlei veranderingen.

Pijn door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou, in theorie, waarschijnlijk meer links of rechts onder in de buik zitten.
    Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken.

Lastig hè, dat je het niet weet.
    Het kan ook komen door hormoongebruik of eventueel door herstel na een punctie.

Hoe oud was het embryo dat teruggeplaatst is?

Succes met afwachten!

4. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hallo

heel erg bedankt voor de reactie.

zuuske inderdaad dit gevoel heb ik ook altijd na de punctie. het gekke is dat dit na dag of twee drie weg is/was. en pas terug kwam op dag drie na de terugplaatsing. dat was dus ruim vijf dagen verder.

chybou. gelukkig eindelijk eens een positieve gedachte. het leek mij ook dat een bbz meer links of rechts in de buik was en dat is het absoluut niet.
    en zoals ik al hierboven schreef, de pijn is er inderdaad altijd na de punctie maar was al weg toen ik de tp kreeg. en het gevoel kwam pas op de derde dag.
    en we hadden een blastocyst als tp.

zijn jullie ook bezig of geweest als ik vragen mag??

5. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met terugplaatsing en zo, maar ik heb wel een 'pijnlijke' innesteling gehad. Ik voelde dit vooral ook onderin mijn rug richting bil. Dit was na een week ofzo over. Geen dramatische pijn hoor, maar wel erg goed voelbaar.

6. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik herken het wel, ik heb ook een dolend gevoel gehad, alsof je buik gespannen is en zie mijn banner , de test bij je klinkt ook goed!!!

7. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi poppetje
    ik heb jou al langere tijd gevolgd op andere onderwerpen.
    van harte gefeliciteerd. fijn zo na alles wat jullie mee hebben gemaakt. geniet ervan.

ervira bedankt voor je reactie.
    we gaan het zien en afwachten. twijfels vliegen door men hoofd.
    ja dit hoort bij zwangerschap nee ik wor toch ongesteld vandaag of morgen.

afwachten... ik hou jullie op de hoogte maar zoals ik maar tegen men man steeds zegt: reken nergens op!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Het kan ook vocht zijn in de holte van Douglas' door de hormonen kunnen je eierstokken vocht lekken. Ik heb dit ook een keer gehad, toen had ik ook daar pijn en zagen ze vrij vocht in de holte van Douglas'... Het kan ook goed nieuws zijn dat je een beetje overstimulatie hebt door de extra hormonen die je lichaam nu zelf gaat aanmaken, maar het hoeft niet, ik had het de eerste keer en toen was ik niet zwanger...
    Succes!

9. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi doortje

bedankt voor de reactie en van harte gefeliciteerd!!
    bij mij is overstimulatie ook even in gedachten geweest maar lijkt me zo raar.
    ik had 'maar' 10 eitjes en met maar bedoel ik dat ik eerdere pogingen er 36 heb gehad en zelfs toen geen overstimulatie. nu weet ik dat dat niks zegt hoor.
    maar na de punctie is dit gevoel wat ik nu heb altijd en deze keer dus ook weggegaan na 2a3 dagen. en pas terug gekomen op de derde dag na tp. dus vijf dagen later.

we zullen zien, geen idee waar het vandaan komt. wel heb ik nu ook weer last van men rug wat ik meestal ook heb als ik ongi wor.
    afwachten maar. maar hoe dan ook die pijn vind ik maar raar.

succes jij met je zwangerschap geniet ervan hoor!

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Reactie op zwangerschap, hormonen die gespoten zijn, overstimulatie; het kan veel zijn.
    Buitenbaarmoederlijk lijkt het me niet; dan heb je een tijd nergens last van en pas na je nod dan ineens hevige pijn die niet weggaat.

11. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb altijd na m'n eisprong 2/3 dagen drukkend/ pijn gevoel, precies wat je omschrijft. En helaas betekend het bij mij helemaal niks.

12. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    dames we gaan het wel zien. hier geen bloed wel een hele lichte positieve test!!!
    afwachten maar, de hoop is wel wat gestegen.
    maar bedankt voor de reacties hoor!

13. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Oh Babycomp, dat geeft moed zeg! Wat spannend!!

14. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Zo zie je maar... Positief blijven! (Haha, letterlijk én figuurlijk!)
    Super goed nieuws zeg!

Wij hebben in 2011/2012 3 IVF/ICSI rondes gehad. Mijn zwangerschappen zijn ontstaan uit eiceldonatie dus ik heb zelf nooit follikel stimulerende hormonen gespoten of een punctie gehad.
    Ik heb in 2012 een dochter gekregen en ik ben nu zwanger van een tweeling ontstaan uit een cryo TP.

Het gevoel dat je beschreef herkende ik meteen.
    In het begin van mijn zwangerschappen heb ik dit ook gehad.

Ik ga enorm voor je duimen!

15. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    chybou van harte gefeliciteerd!! leuk een tweeling!
    ja we gaan het afwachten.
    gister met een sensitest gedaan en die gaf een lichte streep. de streep is volgens mij nu iets feller maar nog geen echte dikke streep. maar ja we zitten ook nog maar op wachtdag 8 morgen nog eens proberen.
    officieel mag ik met urine test pas op 1-5 testen dus.

maar bedankt voor jullie reacties en chybou zet hem op deze zwangerschap die vast wat zwaarder is dan de vorige of valt het mee???

16. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Heb je de dipstick of die met het hartje? Die laatste gaf bij mij heel lang best een licht streepje.

17. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi evira

ik heb gister die met die hartjes gedaan en die was super licht maar wel zichtbaar zeker toen die indroogde en vanmorgen met die stick gedaan en die was iets breder en eerder te zien maar nog geen knaller. maar ik zit nog maar op dacht 8 na tp. dus morgen nog een keer.
    mag dinsdag bloed test of 1-5 een urine test officieel. ik ga dit keer voor de urine test. uitslag van bloedtest krijg toch zo laat.

18. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Spannend, ik duim voor je!!

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bij de zwangerschap van C knalden de dipstick pas tegen de 6 weken (nu natuurlijk eerder...). Wat ik er wel heel mooi aan kon zien was dat ze om de twee dagen steeds iets donkerder werden.
    Spannend allemaal, maar als ik het zo lees ben je hartstikke zwanger! :D

Ja, deze zwangerschap is wel pittiger dan die van C. Ik ben veel vermoeider, maar vooral veel misselijker. Mijn buik groeit ook een stuk harder. Maar de echte zware periode komt nog...
    Maar ik wordt goed in de gaten gehouden door het ziekenhuis.

20. MamEllen

MamEllen Actief lid

18 sep 2013
    148
    0
    0
    Wat spannend babycomp!! Ik ga hard voor je duimen! Maar heb jij pregnyl gspoten...? Dat zit nog wel zoveel dagen later in je bloed en zie je dan terug in de test? Ik heb het zelfde gevoel op het moment. Ik heb maandag de terugplaatsing gehad van een 8 cellig embryo en herken het drukkende gevoel. Laten we hopen dat het goed nieuws is!

Deel Deze Pagina