Sinds gisteravond tot nu heb ik constant harde buiken. Gelukkig doet het geen pijn maar voelt wel erg onprettig en zeurt. Vanochtend verloskundige gebeld en urine is afgenomen. Hier kwam niks uit. Daarna nog langs geweest om te luisteren naar hartje en inwendig onderzoek gehad dat was gelukkig ook allemaal goed. Toch zit ik nu weer thuis en blijf me zorgen maken. Harde buiken blijven aanhouden terwijl ik helemaal niks doe. Weet het even niet meer... Ook net klein beetje bruinverlies maar dat zal waarschijnlijk van het inwendige onderzoek komen.. hoop ik. Wie kan mij geruststellen of herkend dit??
Ik had vanaf 17 weken veel harde buiken, zo 15 per uur terwijl ik niets deed... Geen blaasontsteking of wat dan ook. 2 x is mijn cervix gemeten maar die was 4,4 cm en dus een mooie lengte... Uiteindelijk is meneer met 39+1 geboren maar moest wel stoppen met werken vanaf 23 weken. Conclusie hier; gevoelige baarmoeder im combinatie met druk kindje... Kan ook omdat je baarmoeder nu snel groeit, sommige meiden hebben daardoor veel harde buiken. Blijf aan de bel trekken als je het niet vertrouwd
Uit de kweek van je urine is dus ook niks gekomen? Of is het niet op kweek gezet? Vaak duurt het dan namelijk een dag of langer voor je de uitslag hebt. Als je zwanger bent, is het altijd verstandig om je urine op kweek te laten zetten bij het vermoeden van een blaasontsteking.
Bedank elliepellie voor je reactie ik hoop dat het bij mij ook xo mooi zal aflopen. Be happy urine is inderdaad ook op kweek gezet dus dat moet ik nog afwachten. Ben alleen bang dat daar niks uitkomt.
Hoe gaat het verder met je ontlasting? Ik heb dus nu al (14 wk) op sommige dagen een harde buik, herken het van de vorige zwangerschap (toen heel veel gehad maar dat kwam vooral door blaasontstekingen). Maar nu merk ik doordat ik best last heb van obstipatie dat ik er last van heb... Na een keer een goede wc gang gaat het veel beter!
Herkenbaar. Bij alledrie de zwangerschappen vanaf week 14/15 conclusie van de gynaecoloog een overgevoelige baarmoeder..
Fijn om te lezen dat ik lang niet de enige ben hierin en het veelal gewoon goed afloopt. Blijf het toch wel erg eng vinden. Bij beweging lijkt de harde buik zelfs helemaal niet weg te gaan.. Roos1978, ik heb wel last gehad van obstipatie maar zie niet een link want laatste tijd gaat dat juist wat beter maar de harde buiken worden meer..