Hallo, ik heb 10 jaar geleden "besloten" om mijn zwangerschap af te breken met 10 weken. Ik heb geen miskraam gehad oid, het was een intacte zwangerschap maar moest het noodgedwongen afbreken.ik ben toen gecuretteerd. nu vroeg ik mij af, kan dit gevolgen hebben voor mijn zwangerschap die ik nu heb? Ik ben nu 8 weken zwanger. Maakt mijn lichaam nu geen antistoffen aan tegen het nieuwe embryo? Iets van rhesus d antistoffen, heb ik ergens gelezen, maar dat is volgens mij alleen bij een natuurlihnanatuurlijke miskraam. Denken jullie dat mijn curettage nadelige gevolgen kan hebben voor mijn zwangerschap nu?
Nee volgens mij kan dat niet.. De rhesus factor waar je het over hebt is iets heel anders en heeft te maken met bloedgroepen..
Nee ik denk niet dat het enige gevolgen heeft voor je zwangerschap. Rhesus D ; Beleid bij bloedgroep Rhesus (D)-negatief - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Volgens mij inderdaad alleen bij een natuurlijke miskraam, dan moet je met een negatieve bloedgroep een prik