heb het idee dat ik sinds ik zwanger ben, op mijn werk niets meer goed uit mijn handen komt, moet alles 2 of 3 keer controleren of het echt wel goed is, en zelfs als ik dat gedaan heb (en ik bijna zeker weet dat het goed is) gaat het nog mis. Ben ik de enige? Baal hier heel erg van, want ben heel erg perfectionistisch en moet op mijn werk erg accuraat zijn. Tis dan niet zo dat ik mijn gedachten bij het gefladder in mijn buik heb, maar ik zie bepaalde fouten gewoon niet meer die ik eerst direct zag. liefs, vrouwtje 80
Je bent zeker niet de enige, het is echt een bekende kwaal. Mijn concentratievermogen verslechtert echt met de dag en ik snap dingen ineens niet meer. Ook doe ik ondoordachte dingen, ben spullen kwijt en ben gewoon warrig! Helaas blijft dit nog wel een tijdje zo. Bij de eerste voelde ik me na een jaar pas weer echt helemaal "bij"..
hier hetzelfde, ook in gesprekken gaat soms alles langs me heen.. in mn hoofd is het soms een grote warboel. Heel raar.
gelukkig ben ik niet de enige, voel ik me weer iets beter, maare dit kan nog tot een jaar na de zwangerschap duren? pff
Dat KAN, maar hoeft niet. Ik hoop het niet voor je want het is wel lastig! Ook wel eens grappig als ik weer eens speelgoed van mijn dochter in de koelkast leg of een stuk leverworst in een lade terugvind..
Heb gelezen dat rond de 15, 16e week er een ander hormoon vrijkomt, waardoor je je slechter kunt concentreren. Dat komt dus daardoor. Ik heb er nog geen last van gelukkig want ik moet eind volgende week een rooster maken voor 60 man, dat kan ik dan echt niet gebruiken!
haha een voordeel van ME/CVS hebben daar had ik allang last van dus niet echt veel erger geworden haha (waar je al niet voordeel mee kan hebben) ik had er toen ook veel moeite mee vooral omdat ik wist dat het niet echt tijdelijk is (wat met een zwangerschap natuurlijk wel is) probeer je niet te druk te maken (want dan word het juist erger, hoe harder je vecht des te minder er goed gaat) probeer goed je hoofd leeg te maken, maak lijstjes werk 1 voor 1 af (ipv allemaal tegelijk) dat werkt al een beetje...
haha ik hoorde wel mensen zeggen dat het 9 maanden ontzwangeren is en dat dat ook daarvoor geld (niet dat je dat wilt horen haha)
Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik heb er ook nog steeds last van. Ik noem ook altijd alles 'dinges'. Helaas begrijpt niet iedereen wat ik daarmee bedoel. Soms voel ik me ook dom hoor als ik weer eens niet op de simpelste woorden kan komen (namen zijn trouwens helemaal een ramp)
ik heb de fout gemaakt om redelijk snel na de eerste bevalling de nationale iqtest te doen. Werd er niet vrolijk van. Had nog wel een "redelijke" uitslag maar niet wat ik normaal heb. Pas nu (5 mnd na 2e bevalling) begin ik me weer wat meer mezelf te voelen en niet zo dom.
Waar ik sosm heel gefrustreerd/verdrietig van kan worden is als ik iets probeer uit te leggen aan iemand en het LUKT gewoon niet. Ik kan gewoon niet meer op een duidelijke, heldere manier iets overbrengen. Het komt er onduidelijk en verward uit en als ik dat merk van mezelf begin ik ook nog eens te stotteren zodat mensen me helemaal niet meer begrijpen. dat vind ik echt vreselijk!
whahaha @vlnderbloem... dat herken ik heel goed.... articuleren wordt moeilijk en volledige zinnen en ook nog in de goede volgorde is ook een probleem... nu spreek ik op mn werk de hele dag nederlands, engels, frans en duits door elkaar... en dat wordt met de dag ingewikkelder, en helemaal als je er op gaat letten.. ik vraag me af of onze clientele me nog begrijpen... vanmorgen noemde ik een klant van ons Jeanine, terwijl ze Christina heet.... de andere is van een ander bedrijf... en ik kwam er echt pas 15 minuten later achter, waarom deze dame zo stil was toen ik haar verkeerd noemde *lol* moest er toch nog terugbellen, en ze moest heeeeeel hard lachen, dus dat doe ik ook dan maar..... *lol* *proest*
Wat herkenbaar gelukkig! Ik kan me ook supermoeilijk concentreren en stel de hele dag dingen uit met als gevolg dat je niks gedaan krijgt. Ook als collega's dingen vragen denk ik vaak; los het lekker zelf op... heb het al druk zat... heel onaardig, maar goed... Heb eigenlijk gewoon het meeste zin om de hele dag uit het raam te staren... of hier lekker te beppen