Corendon reclame op ZP

Discussie in 'De lounge' gestart door XxPinkxX, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Regelmatig zie ik onder of boven aan de zp pagina reclame staan voor Corendon.
    Ik wil iedereen even waarschuwen door mijn vakantie verhaal te vertellen met m.n. mijn Corendon ervaring.

2 weken geleden zijn ML en ik nog een weekje op vakantie geweest met het vliegtuig. En je raad het al we vlogen met Corendon.
    Op de heenweg geen problemen behalve dat we beiden met onze knieen in onze nek zaten. Voor de allerkleinste was er niets geregeld zelf het ienimini beebje voor ons had geen hangmatje of ligbedje (wat andere maatschappijen wel hebben)

De terugweg was een ander verhaal. We hadden voor vertrek bij het reisbureau gevraagd of ik nog mocht vliegen (toen 29 weken zwanger). Zij Corendon gebeld en als ik een gezondheidsverklaring van mijn arts had was dat geen probleem. (tot week 35) Dus ik een gezondheidsverklaring geregeld.

Zo en nu de terugreis. Aangekomen op het vliegveld in de rij om in te checken. We zijn aan de beurt en er werd om mijn gezondheidsverklaring gevraagd. Dus ik overhandig de brief.
    Er werd een hoop overlegd en er werd ons medegedeeld dat ik niet mocht vliegen. Na een hoop gediscussier bleek dat de gezondheidsverklaring niet ouder mocht zijn dan 7 dagen.
    Tja ik mevrouw proberen uit te leggen dat we al 7 dagen op vakantie waren en dat het dus niet mogelijk was om een gv te hebben die jonger was dan 7 dagen. Mevrouw gaf er niets om, ik mocht nog steeds niet mee!:$

Even tussendoor, artsen mogen geen gezondheidsverklaring uitschrijven met een datum in de toekomst. Er werd geopperd dat we de gv hadden moeten laten faxen terwijl we op vakantie waren, en dat mogen artsen ook niet want ze hebben je dan niet gezien. Beide mogelijkheden zijn strafbaar.
    Dus het zou (met deze regeling) niet mogelijk zijn om langer dan 6 dagen op vliegvakantie te gaan.

Oke terug naar ons verhaal. Ik de manager van Corendon erbij gehaald. ML over de rooie en in alle staten. Mijn bloeddruk skyhigh.

Maar goed ik wilde naar huis. Ik vroeg de manager wat hij dan wilde? Moest ik 10 weken wachten tot mijn kind geboren zou zijn voordat ik terug naar Nederland mocht???
    Nee dat vond hij ook tever gaan.

Dus ik tegen de grondstewardes gezegd dat ze onze bagage met haar leven moest bewaken en dat als ik terugkwam meteen aan de beurt wilde zijn. (we stonden nl al lang in de rij)
    Ik gevraagd waar ik de dichtstbijzijnde arts kon vinden. Nou die hebben ze gelukkig op ieder vliegveld. Ik aan de arts gevraagd hoe ik aan een nieuwe gv kon komen. Hij vertelde dat ik dan medisch gekeurd moest worden. Die keuring hield in: bloeddruk opmeten (ra ra die was natuurlijk te hoog) ja vind je dat gek! (gelukkig hadden ze daar begrip voor) en het hartje luisteren van mijn beeb. Wat prima klopte. En 40 euro afrekenen en dan kreeg ik de verklaring. Volgens deze arts zou deze regel algemeen bekend moeten zijn omdat het om een internationale regel gaat. (nou mijn gyn wist echt van niets)
    Geldklopperij!

Toen terug naar de incheckbalie en toen bleek dat er 2 vliegtuigen van Corendon tegelijkertijd naar Nederland vlogen en dat ze hadden zitten goochelen met zitplaatsen. Mensen voor ons met 2 kinderen zaten verspreid door het vliegtuig en zij waren niet de enige.(kinderen dus alleen) En het andere vliegtuig had de pech een tussenlanding te moeten maken. Gelukkig had mevrouw de grondstewardes wel geregeld dat ML en ik naast elkaar zaten anders weet ik niet wat ik gedaan had. (erg lieve gedachtes zijn het niet geweest kan ik je vertellen;))

Het lijkt me duidelijk dat ik nooit maar dan ook nooit meer met Corendon vlieg! Al kreeg ik er geld bij.

En om reclame te maken op een site waar veel zwangere vrouwen lezen en schrijven (en misschien ook op vakantie gaan) leek een waarschuwing me wel op zijn plaats.

Wij houden het voorlopig op een stacaravan aan de Nederlandse kust;).

Ik hoop dat een gewaarschuwd mens voor 2 telt en als ik er 1 iemand mee geholpen heb ben ik al tevreden.
    Sorry voor het lange verhaal.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #2 Kaatje85, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
    Jeetje zeg. Groot gelijk dat je daar niet meer mee vliegt !
    Ik heb één keer gevlogen met klm, ook niet voor herhaling vatbaar aangezien wij in parijs uitkwamen en de bagage nog in Nederland stond :(

3. Rono

Rono Niet meer actief

Ik had er op ons eigen forum al ff op gereageerd :)

Maar kaatje.. met KPN vliegen kom je niet ver hoor :p

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moet zeggen dat volgens mij al die goedkope maatschappijen geen babyhangmatje of zoiets hebben?

En eind april zat ik in eerste instantie (vlogen met Transavia) ook alleen met mijn dochter ergens voorin en zou mijn man met kind op schoot ergens achterin het vliegtuig moeten zitten. Gelukkig waren er aardige mensen die wilde ruilen.

En die reclame verschijnt omdat jij waarschijnlijk zelf op corendon hebt gegoogled of die site hebt bezocht want die reclame is bij iedereen anders ;)

5. Dana

Dana Niet meer actief

het is al een wonder dat ze in Parijs terecht is gekomen :D

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

komt vrij veel voor hoor dat je een gezondheid verklaring moet hebben van maximaal 7 dagen oud. klm en transavia sowieso

7. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

WHAHAHAHA tranen rollen hier over mn wangen hahaha :D Waarschijnlijk bedoeld ze KLM whaha ik had overigens uitstekende service bij de KLM!! Echt dikke pluim!! We kregen voorrang en voor de kleine meid waren er koekjes en kinder limonade, kleurpotloden en een boekje! dikke grote pluim en volgende keer gewoon weer KLM!!

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hangmatjes heb je idd niet bij alle maatschappijen... Zeker de low budget maatschappijen niet.

Ik heb regelmatig met Corendon gevlogen maar nooit problemen met ze gehad.

9. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0

Aha kijk dat wist ik niet. Ben ook een computer analfabeet:).
    Nou dan slaat mijn bericht (titel) ook nergens meer op.
    Dan hoop ik dat ik toch iemand kan helpen met mijn ervaringen.

10. Maia

Maia Niet meer actief

hangmatjes e.d. heb je zeker niet bij alle maatschappijen en al helemaal niet heel veel op deze korte vluchten.

verder zijn volgens mij de grondstewardessen van corendon in Turkije niet van corendon zelf, die huren ze in dacht ik.

wel vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt gehad maar denk niet dat het alleen aan corendon ligt.

11. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0

Ze dragen wel Corendon kleding (en de manager was zeker van Corendon), maar het klopt dat Corendon jan en alleman inhuurt. Op de heenweg alleen maar Russen en op de terugweg Turken.
    Ik denk dat het gewoon mijn eigen schuld is om een goedkopere maatschappij te kiezen. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan slechte informatie moeten verstrekken en zaken moeten eisen die niet mogelijk zijn. En ja vervelend was het maar we zijn gelukkig weer op Nederlandse bodem:D.

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Vervelend ind maar ik denk dat iedereen wel eens problemen heeft met een vliegmaatschappij.

Ik heb verder nog nooit iets vervelends over hun gehoord.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedoel natuurlijk KLM :D Zwanger he ( altijd een goed excuus ;) )

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmmw ik heb enkel turks personeel gehad in Corendon vliegtuigen. :)

Ik heb zelf echt alleen goede ervaringen met low budget maatschappijen. Slechte ervaring met Martinair en KLM gehad... juist die 2 waar ik meer voor betaald heb hihi...

15. mamatje

mamatje Actief lid

14 aug 2007
    417
    0
    0
    heb zelf ook nooit geen hangmatjes e.d. gezien?? heb nooit geen problemen gehad. En tjaa als je vanuit Turkije terug vliegt zal je zeker met een heleboel turkse mensen in de vliegtuig zitten??

16. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0

Klopt helemaal maar, wel eens problemen, vind ik iets anders dan mensen stress aanjagen door te zeggen dat ze niet naar huis mogen en vervolgens niet met een oplossing komen.

17. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben ook zeer slechte ervaringn met corendon! De heenreis ging wel al werd de vertrektijd meerdere keren veranderd.
    De terugreis was echt afschuwelijk!!!! We kregen de avond voor vertrek om 12 uur 's nachts te horen dat we de volgende dag om half 8 's morgens moesten vertrekken. We wisten tot dat moment de vertrektijd niet!
    Uiteindelijk hoorden we in de bus naar het vliegveld dat we door omstandigheden naar PARIJS!!!! vlogen. Daar aangekomen moesten we met de bus naar een vliegveld in Belgie! En daar stonden we dan... geen vervoer naar Nederland! We hadden een ticket tot Amsterdam! Uiteindelijk met de trein naar Antwerpen gegaan! Daar aangekomen reden er geen treinen meer want het was inmiddels avond!!! Toen heeft mijn zwager ons in antwerpen gehaald! We waren uiteindelijk half 3 's nachts thuis uit Turkije!!

Pfff... het was ook nog eens onze huwelijksreis! Nooit meer Corendon!

Trouwens... in red mijn vakantie komt ook heeeeel vaak corendon voorbij!

18. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0

Deze snap ik even niet? Het personeel was Turks, de passagiers allemaal Nederlandse gezinnen met kinderen.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik begreep je topic ook al niet, omdat de reclame inderdaad ontstaat uit je eigen internetgedrag. Maargoed, dat was inmiddels al duidelijk begrijp ik ;)

20. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0

Klopt Elmo, ik had geen idee dat dat zo werkt haha. Hoe krijg ik die reclame nu weer veranderd? Want ik word telkens weer boos als ik het zie.;)

Deel Deze Pagina