gewoon naar de SEH gaan hoor!! echt!!! Beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig. als je ziet dat mensen daar al voor een blauwe plek komen, bloed plassen is niet niks, en ik zou even zeggen dat ze niet moet zeggen van de huisarts..... laat ze maar gewoon alle testen overnieuw doen daar. zekere voor het onzekere nemen!! sterkte!!!! liefs Muis
volgens mij heb je twee soorten blaasontsteking: een bacteriologische en een virologische. Eentje is via de gewone testjes op te sporen en de andere niet (maar komt ook minder voor). Schoonzusje is laborant en vertelde me dit eens. zou het voor de zekerheid nog eens navragen.... Succes!
Nee ik weet nog niets, ze zou me wel op de hoogte houden.. denk dat er wel een paar uur over heen gaat hoor... Ik houd jullie wel op de hoogte als ik meer weet!
Ik ben blijkbaar de enige die dit niet spoedeisend vindt Mijn man had laatst hetzelfde met de andere ontlasting zeg maar (en geen klein beetje bloed, maar ontzettend veel) en dat was toen ook niet spoedeisend. Zolang je je verder goed voelt had ik die paar dagen wel afgewacht.
Ik zou eerst de huisartsenpost bellen, de spoedeisende hulp zou ik mee wachten. Bij de HA post kunnen ze je net zo goed nakijken, en anders alsnog doorsturen naar de spoed.
Ja als dat het is dan lig je kronkelend op de grond van de pijn hoor. Lijkt me sterk dat het dan alleen bloed plassen is. Heb het namelijk zelf gehad en kan je vertellen dat is hels!
Ik zou ook de HAP bellen ipv de spoedeisende hulp. De HAP kan ook beoordelen of dit spoed is of niet. Wel goed om een 2e arts om advies te vragen maar SEH is niet voor dit soort gevallen, dan ga je langs de HAP.
Ik heb ooit eens gelezen dat je bij bepaalde SOA's ook bloed kunt plassen. Ik weet niet of een SOA mogelijk is in haar situatie, maar ik zou sowieso toch even een testje doen denk ik.
Hi meiden, Nou ze kan tussen 9 en half 10 terrecht bij de HAP. Ben erg benieuwd. Het is wel écht bloed ja wat zij plast. En een soa lijkt mij sterk, ze heeft al 3 jaar een vaste relatie en voor zover ik weet spookt ze verder niets uit. Nog even spannend dus wat de uitslag is!
hoop dat het meevalt! Bij een snelle test op blaasontsteking testen ze vooral op aanwezigheid van bacterien en witte bloedcellen. Kan vals negatief zijn, maar je kunt nog niet gericht onder de microscoop kijken hoe of wat, daarvoor moet het eerst op kweek gezet. Váák heb je bij een niersteen ook koliekpijn, niet altijd. Bij een nierbekkenontsteking is bijna altijd koorts, pijn (rug = nierloge) en óók een afwijkende urinetest. Maar het kan snel gaan, in een paar uur kan een test wel opeens positief uitvallen. Goed dat ze naar de HAP gaat, als het daar twijfelachtig is sturen ze haar zeker door!!
Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht een giga blaasontsteking te hebben, ik had zo veel last!! Bij de huisarts testje laten doen, en ze konden het amper vinden. Ik heb wel een kuurtje gehad en was er zo van af, maar zo zie je maar, kan soms moeilijk zijn om het te zien.