Help, wie weet wat dit is????

Discussion in 'De lounge' started by MissT, Aug 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

En......weet je al wat meer??

2. Waggel

Waggel Lid

Aug 13, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Zou ook geen week wachten. Maar bij een ontsteking heb je koorts, heeft ze dat niet?

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Goed dat ze is gegaan.
    En super van jou dat je er even achteraan bent gegaan!
    Hoe is het nu? Hebben ze al een idee van wat het is?

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

nou dan ga je helemaal kapot vd pijn hoor, heb ik ook gehad.

5. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

hoeft niet altijd heb nu ook een ontsteking in mn lijf (alleen de vraag is waar) maar heb ook geen koorts...de acute ontstekingswaardes zijn bij mij weer verhoogd dus ik moet ook een paar dagen afwachten om te kijken of het nog verder oploopt. en bij blaasontsteking heb ik ook nooit koorts dus dat hoeft niet altijd!

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    vraag me ookal af..of ze iets meer weet inmiddels?

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    veel bloed in de ontlasting niet spoedeisend? Lijkt mij dat iemand dat zelf wel bepaald.

Zat mensen die met hun kind met hoofdpijn en koorts naar huis zijn gestuurd door een huisarts onder het mom van een griepje en een week later overleden aan een hersenvliesontsteking. Hoevaak is dat al niet in t nieuws geweest?

Lijkt mij dat je zelf wel weet wat je spoedeisend vind of niet.

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    HELEMAAL MEE EENS!!!!

Vlak na de bevalling van Batuhan had hij een te lage spierspanning, was blauw rondom neus en mond, werd haast niet wakker en had een te lage temp. We werden met apgarscores van 10!!! Naar huis gestuurd met; hij moet bijkomen van de stortbevalling (erg snel langs het geboortekanaal) warm houden en verder niks aan de hand! (is ons eerste kind dus wij dachtendat het allemaal wel goed was) thuis aangekomen heeft hij bolgens mij niet 1 keer gehuild en werd niet wakker! Ook niet voor de borst. De kraamverzorgster zei ach de kinderarts heeft hem toch na de bevalling nagekeken het is wel goed! Hij moet bijkomen!

Uiteindelijk bleek hij tijdens de bevalling en hersenbloeding gehad te hebben! En daar zijn ze dus dankzij het enorme geelzien achtergekomen. 3 dagen te laat. En euhh mevrouw, meneer hou er maar rekening mee dat hij het 90% niet zal redden :(

ik denk dat je wel kan begrijpen dat ik nu zelfs naar de spoedeisende hulp ga als er bij wijze van een scheetje dwars zit! Beter 1000000x teveel dan 1 keer te laat.

9. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wat erg. Dan heb je er inderdaad niet zo heel veel vertrouwen meer in. Ik vind ook dat je zelf bepaald of het spoed is of niet.

10. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Heb het zelf ook gehad, alleen niet iedereen ervaart hetzelfde.

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36

... krijg hier gewoon kippenvel van. Verschrikkelijk zeg.

Ontopic. Lijkt mij ook dat als je bloed plast of poept dat je toch even aan t belletje moet trekken hoor.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Dus omdat jij 1 ervaring hebt met iets wat er niet eens mee te maken heeft vind jij het niet spoedeisend? Rare redenatie. ;)
    Poep en plas zijn 2 hele verschillende dingen en komt uit 2 hele verschillende gaatjes. En als daar een hoop bloed bij zit kan het hele verschillende dingen betekenen! Het is in ieder geval absoluut niet met elkaar te vergelijken. Het ene kan met je nieren te maken hebben en het ander met je darmen.

13. MissT

MissT Niet meer actief

Ha meiden,

Sorry voor de late reactie.
    Ze is gisteravond naar de HAP geweest en daar hebben zij haar urine op kweek gezet.
    Ze moest vandaag bellen voor de uitslag;
    Postief; zou zijn dat ze een onsteking had bij haar urineleiders.
    Negatief; terugkomen voor verder onderzoek.

Vanmiddag dus gebeld en de uitslag is negatief.. geen onsteking te vinden..
    Ze moet precies over 24 uur terugbellen (vind ik al gek) en dan gaan ze kijken hoe en wat nu verder.
    Die assistente had gezegd dat de uitslag misschien nog kon veranderen, maar waarschijnlijk zou het wel hetzelfde blijven maar ze moest maar over 24 uur terugbellen.

Vinden jullie het ook niet vaag?! Ik wel! Ze zit hartstikke in onzekerheid nu, kan alleen maar huilen.. vind het zo zielig voor haar.
    Nu maar wéér afwachten dus... :(

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Tja ik begrijp wel dat ze haar nu niet verder kunnen helpen.
    Er moet natuurlijk ook overlegd worden hoe en wat.

15. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

zou het echt niet mogelijk zijn dat het een SOA is?

Ik heb zelfs vorig jaar Chlamydia gehad terwijl ik al jaren een vast relatie had ( nu getrouwd ). We hebben geen van beiden wat gedaan en kregen toen ook van de arts te horen dat het jaren in je lichaam kan sluimeren voor het naar boven komt. Het kon dus zelfs in ons geval nog van een ex komen. We waren toen 3 jaar bij elkaar.

Veel succes ermee in ieder geval.

Liefs

16. jannoah

jannoah Lid

Aug 13, 2010
    17
    0
    0
    Zorgcoordinatrice
    Assen
    Na het hele topic te hebben gelezen ben ik erg benieuwd hoe het allemaal is afgelopen.
    Mis nog in het verhaal of ze ook zwanger is of ik heb erover heen gelezen.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

#57 Yukl, Aug 14, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 14, 2010
    Ik trok de vergelijking dat bloed niet hoeft te betekenen dat het dan ook maar spoed is. Huisartsen zullen vast wel weten wanneer ze iemand direct door moeten sturen en wanneer niet. Bovendien, waarom zou het minder ernstig zijn als het met de darmen heeft te maken ipv de nieren? Beide huisartsen gaven in beide gevallen hetzelfde advies.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Uhm, net zoals ik gaven mensen hier hun mening op basis van hun eigen inzicht. Uiteindelijk moet de persoon zelf inderdaad bepalen of het spoedeisend is of niet, maar op basis van mijn inzicht en vanwege het feit dat de huisarts (en later de HAP) het niet spoedeisend vond EN omdat de persoon in kwestie geen pijn heeft, vind IK het inderdaad niet spoedeisend.

19. MissT

MissT Niet meer actief

Hi meiden.

Ze is vandaag met spoed opgenomen! Heeft al binnenwaarts onderzoek gehad,longfoto,echo en ligt aan infuus. Ze heeft er nu ook koorts bij gekregen :(

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    prima advies gekregen van de huisarts dus weer ;)

Share This Page