Bevalling dichtbij na verlies slijmprop?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LoreDW, 11 nov 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoreDW

LoreDW Lid

14 nov 2022
    48
    30
    18
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben nu 37 weken zwanger en heb sinds enkele dagen last van indalingsweeën en veel druk op mn onderbuik.

Gisteren verloor ik al een vrij grote hoeveelheid slijm bij een toiletbezoek en vandaag viel er echt een grote kwak slijm uit mij toen ik naakt in de badkamer stond.
    Zal dus waarschijnlijk mijn slijmprop zijn.

Nog steeds veel druk op mn onderbuik, met hier en daar steken in mijn vagina.
    Af en toe ook boven in mn buik enorme druk, voel de baby wel ook nog zeer goed bewegen.

Donderdag was ik langs geweest bij de gynaecoloog en hij dacht ook dat de bevalling niet meer super ver af zou zijn, zou zeker de 40 weken niet halen...

Zou dit het begin van de bevalling kunnen zijn?
    Nog mensen met deze ervaring?
    Het is ons eerste kindje dus zeer spannend en toch een klein beetje zenuwen...

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Het kan, maar het kan ook dat je lichaam de slijmprop weer aanmaakt en je regelmatig nog weer verliest.
    Indalingsweeen zeggen ook vrij weinig over een aanstaande bevalling.
    Ik heb 3 weken met een diep ingedaald baby gelopen.

Uitspraak van de gynaecoloog vind ik wel bijzonder, tenzij er andere dingen zijn waar hij/zij het op baseert.

Sado vindt dit leuk.
  3. LoreDW

LoreDW Lid

14 nov 2022
    48
    30
    18
    Vrouw
    De baby zit ook al meer dan een week voor op schema en hij merkte zelf ook dat mijn baarmoederhals al wat verweekt was, vandaar zijn uitspraak...

WWJD vindt dit leuk.
  4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Bij mij verloor ik de slijmprop de dag voor de bevalling maar ik weet inderdaad dat het ook gerust weer opnieuw aangemaakt kan worden. Dus ik denk dat je er niet zoveel over kan zeggen. Wel heel spannend!

5. LoreDW

LoreDW Lid

14 nov 2022
    48
    30
    18
    Vrouw
    En had je voor het verlies van je slijmprop al aanwijzingen of niet? Hoeveel weken was je al zwanger toen?

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Kan, hier begon ik een week voor de bevalling slijm te verliezen, werd steeds meer, toen een hele dag hele lage pijn en drukkend gevoel onderin mijn buik gehad en slijmverlies met donkerbruin en steeds meer rood verlies, de volgende dag braken mijn vliezen spontaan en de dag daarna werd onze dochter geboren.

7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier verloor ik hem tot 3x toe rond de 40 weken, maar ze bleven alle 3 tot ruim 41 weken zitten. Dus voor mij zegt het niks!

Heel veel succes met de laatste loodjes!

8. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik was toen 40+3 en kind kwam dus op 40+4. Ik had wel wat onrustige buik maar geen weeën ofzo. De volgende nacht wel

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Het kan. Maar hoeft niet. Hij heeft dus getoucheerd? Daar kan ook best wel iets door beginnen te rommelen hoor. Hopelijk blijft de baby nog even een weekje zitten :)

10. Lylytje86

Lylytje86 Actief lid

22 jul 2023
    301
    264
    63
    Vrouw
    België
    Toen ik mijn slijmprop verloor ook rond de 36 weken dan ben ik paar dagen erna bevallen.

11. LoreDW

LoreDW Lid

14 nov 2022
    48
    30
    18
    Vrouw
    Vandaag toch even naar de materniteit geweest voor de zekerheid omdat ik regelmatig harde buiken had en ook het gevoel dat ik vocht verloor.

Ze hebben mij dan aan de monitor gelegd en zagen daar toch 5 sterk harde buiken in een halfuur, wat toch al vrij veel is.
    Ze hebben dan gevoeld als ik opening had en er was nog geen opening maar wel was mijn baarmoederhals al bijna volledig verstreken dus waarschijnlijk zal het dus niet meer zo heel lang duren...

Terug thuis en nu ook al de hele avond harde buiken, spannend!

12. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.376
    2.264
    113
    Vrouw
    Hier een week, toen had ik al ontsluiting en verstreken cervix.

Deel Deze Pagina