help wie weet wat dit voor plekjes zijn.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dyl, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dyl

dyl Lid

20 mrt 2015
    13
    0
    0
    Wie o wie kan ons helpen wat dit voor plekjes kunnen zijn bij baby van 5 weken oud.

(Hopelijk is foto duidelijk)

Ben bij huisarts geweest en die heeft een vasaline-lanette creme voorgeschreven dus heb deze opgehaald, maar kan het ook zijn dat zijn voeding niet goed is. Hij huilt wel lange tijd na de voeding en het duurt erg lang voor hij in slaap valt en als hij eindelijk slaapt is het behoorlijk kort.

Bijgevoegde bestanden:

2. Zijn volgens mij gewoon hormoon bultjes.. Heeft mn zoontje van 3 wk ook sinds paar dagen.. Gaan vanzelf weer over

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hormoonbultjes lijkt het op of warmtebultjes.
    Met zijn voeding niet goed bedoel je koemelkallergie?

4. dyl

dyl Lid

20 mrt 2015
    13
    0
    0
    Ja dacht misschien kunnen jullie advies geven en warmte bultjes zijn het in ieder geval niet, en met de voeding bedoel ik idd misschien koemelk

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Heeft hij het alleen op z'n gezicht?
    Onze dochter had dit ook lange tijd op de plekken waarop ze op mijn blote huid lag. Dus bij haar waren het wel warmte bultjes

6. Vind t er niet uit zien als koemelk allergie hoor. Dat is meer eczeem. Mn zoontje heeft t zelfde. Hebben heel veel baby's.. Net puistjes soms. Doen de hormonen en de vetten in de melk

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ziet er hetzelfde uit als de babyacne die ons zoontje ook had

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.678
    113
    Baby acne. Hier net 1 week weg dus kan nog even duren ;)

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is baby acne.
    Mijn jongste leek met 6 weken wel een maanlandschap maar was met een aantal weken weer verdwenen.
    Ik gaf wel BV en toen mijn menstruatie na een aantal maanden weer op gang kwam kreeg ze het weer terug.
    Maar niet zo hevig.
    Ik zou er verder niets op smeren.

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Babyacne en inderaad beter daar niets op te smeren

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind het er ook uitzien als babyacne, komt door de hormonen van de moeder die de baby nog bij zich draagt. De meeste baby's krijgen dit rond de 6 weken.
    Waarschijnlijk wordt het ook nog wel wat erger, maar het gaat vanzelf weer weg.
    Je hoeft er inderdaad niks op te smeren.
    Vind het wel vreemd dat de huisarts dit niet weet...

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Heb bij sommige huisartsen het idee dat ik nog meer weet dan hun zelf....
    maar idd niets op doen. hier is het helaas niet echt weggegaan en zie je het na 10 maanden nog steeds. beetje lastig huidje denk ik.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Gister ben ik bij de kinderarts geweest die zegt dat huiduitslag geen reactie is op koemelk allergie. Weet niet of ik het moet geloven.
    Jouw foto ziet er uit als baby acne en vooral als het alleen in zijn gezicht zit.

Zo ziet mijn zoon er uit na 1 fles kv(niet direct hoor) en dan over zijn hele lichaam

Bijgevoegde bestanden:

14. Ikdus.. Zijn dat ook geen hormoon bultjes door de vetten in de melk?

Ik vind koemelk allergie er echt anders uitzien.. Dan is t echt meer eczeem achtig. Plus dat ze dan ook echt na voeding het uitkrijsen en rare poepbroeken hebben enzo..

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Zo zag het eczeem van mijn dochter er ook uit toen ze van top tot.teen onder zat.
    Hij huilt dan ook en wilt alleen maar vast gehouden worden. En na de kv spuugt hij veel meer en veel krampen. Terwijl met de bv geeft hij normale mondjes terug en bijna geen krampjes en kan hem de hele dag weg leggen.
    Hij heeft gister geen kv gehad en die pukkels zijn nu alleen nog in zijn gezicht en veel minder.

16. Oke ja dan zou je wel denken dat t aan de voeding ligt ja! Al heb ik ook gehoord dat de overstap van bv naar kv heftig kan zijn voor ze.. Dus dan zijn ze niet zozeer allergisch maar is de overstap even teveel.

Maar als ik jou zo hoor zou ik die kv idd niet meer geven of idd gaan overleggen .. Welke kv geef je dan?

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik gaf biologisch van de AH en heb nu.een bus pepti gekocht voor als ik toch weer kv moet geven. Als ik verschil merk gaan ze hem testen
    1e dagen kv ging wel prima toen ik moest bij voeden. Dus misschien gewoon toeval

18. Mja t hoopt zich vaak op he een allergie.. Dus kan best zijn. Mooi sneu dan!

Onze dochter is toen ook getest na allerlei soorten voedingen te hebben geprobeerd, uiteindelijk bleek ze geen allergie te hebben gelukkig.

Ons zoontje heeft nu ook wel allemaal bultjes maar alleen in t gezicht en verder niet en is verder
    Ook rustig na voeding. Dus bij hem is t echt puur hormoon bultjes

19. fafa

fafa Niet meer actief

Inderdaad babyacne. Typisch voor rond de 5 weken. Op de eerste-lachjes-foto's staan mijn meiden ook allebei met zo'n pukkelkoppie ;)

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje had het ook! Ging vanzelf over na een aantal weken en hij had af en toe ook een gek droog plekje (is dat wat je laat zien op de tweede foto?). Daar kon ik idd ook een vette zalf op
    Doen maar dat hielp eigenlijk niet zo heel erg .. Puistjes zou ik helemaal niets mee doen

Deel Deze Pagina