Wat lief dat jullie meedenken en mij volgen! Dit geeft moed! Dank je! Ik laat het weten als er meer nieuws is!
Ik dacht dus ook altijd dat ik een nette cyclus had van 28-29 dagen en dus mn ei op dag 14 ongeveer. Totdat ik ging tempen... toen bleek mijn ei vaak erg laat te komen en een lf van 9-11 dagen. En dus een maand of 5 op het verkeerde tijdstip geklust Nu is mijn cyclus al een maar maanden netjes met mn ei ongeveer op cd 15-16. Zo zie je maar dat tempen veel inzicht kan geven. Succes met tempen en hopelijk is het snel raak!
Meestal krijg ik eerst een paar dagen een beetje spotting, voordat mijn menstruatie doorzet. Vandaag zijn de eerste drupjes gesignaleerd... Op 5 dpo... Wat is jullie advies? Maandje afwachten of dokter bellen?
Ik zie op je kaartje op 7 dpo spotting staan. Maar ik zou sowieso eerst nog even afwachten tot je menstruatie echt doorkomt. Als je menstruatie er is kunnen we beter zien hoelang je lf is. Misschien is het toch handig om nog 1 maandje te tempen en op de goede dagen te klussen. Dan kun je weer zien hoelang je lf is in je volgende cyclus. Maar nog fijner zou zijn als je die cyclus gewoon zwanger wordt! Het is trouwens ook niet gezegd dat je met een korte lf helemaal niet zwanger kan worden. Maar ik snap je zorgen wel hoor, al komt het vast wel goed!
FF weet niet wat hij wil.... Opnieuw is het kruis verplaatst naar dag 12. Zijn jullie nog steeds van mening dat het dag 19 was? En ik kan aan de temperatuur nu zien dat mijn menstruatie er aan zit te komen, toch? Dat vind ik dan wel weer handig!
Ja ik zie dat je temp gezakt is. Het lijkt er inderdaad op dat je menstruatie binnenkort komt. Ik ben inderdaad nog steeds van mening dat het dag 19 was. Als het dag 12 is, is het raar dat hij na 3 dagen weer 3 dagen op hetzelfde niveau zit als vóór je eisprong. 1 dag zou kunnen, maar 3 dagen is dan echt te lang. FF kijkt nu alleen naar je temp. Maar hij geeft ook een stippellijn aan, dus hij is er ook niet zeker van. Ik blijf het toch gek vinden dat je geen open bolletjes krijgt bij de dagen dat je grieperig was. Ik weet bijna zeker dat als FF dat wel doet het kruis ook verplaatst. Als je menstruatie vandaag komt heb je een lf van 10 dagen. Maar het is natuurlijk fijn als het nog iets langer duurt! En ben je er zelf al uit of je nog 1 maandje blijft tempen of dat je toch naar de dokter stapt?
Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Ik ga nog een maandje afwachten, door te tempen icm ovulatietesten. Behalve als jullie echt denken dat mijn kans op zwanger worden behoorlijk kleiner is vanwege de temperatuur of de korte lf? Dan vind ik het jammer om eerst maar door te sukkelen, en bel ik liever direct even. Maar heb ik nu geen lf van 9? Zoveel dagen zitten er tussen de ovulatie en menstruatie. Of moet de ovulatie dag meegeteld worden?
Aha dus je bent vandaag ongesteld geworden! Nou dan weten we nu hoelang je lf is deze cyclus. 10 dagen zo te zien. Bedenk wel dat het per cyclus kan verschillen, het hoeft niet elke cyclus 10 dagen te zijn dus. Om het aantal dagen van je lf uit te rekenen, moet je beginnen op de dag met de eerste verhoogde temperatuur. Dat is bij jou op dag 19. Dag 18 zou je dan je ovulatie gehad moeten hebben. De ovulatiedag tel je niet mee. Dag 19 t/m dag 28 = 10 dagen in totaal. Dag 29 kreeg je je bloeding, dus die tel je niet meer mee, dat is dan de 1e dag in je nieuwe cyclus. Ja lastig inderdaad, wat is wijsheid hé? Ik snap dat je niet onnodig wilt wachten als het zo is dat je problemen zou hebben met zwanger worden. Maar met een lf van 10 zou je op zich kans moeten hebben op een zwangerschap. Het is natuurlijk niet ontzettend lang, maar toch kan het wel. Ik weet het natuurlijk ook niet precies, maar ik denk wel dat, omdat jullie waarschijnlijk niet in je vruchtbare periode hebben geklust, dat de reden zou kunnen zijn dat je nog niet zwanger bent. Vervelend natuurlijk. Aan de andere kant, stel dat je in je nieuwe cyclus wel op de goede dagen klust en je wordt zwanger, weet je dat het daar aan gelegen heeft en niet aan een of andere complicatie in jullie vruchtbaarheid.
Bedankt dat je zo veel met me meegedacht hebt, Blauwoogje! Ik heb de ovulatietesten besteld, en ga deze maand de testen gebruiken i.c.m. temperaturen. En dan wacht ik even af wat mijn temperatuur deze maand gaat doen, nu ik (als het goed is) niet grieperig zal zijn.
Graag gedaan hoor, vind het fijn om iemand te helpen! Hartstikke goed om ovulatietesten en temperaturen te combineren. Vergeet ook niet nog even door te klussen, ook na een positieve test. Voor het geval je eitje toch later komt. Dan kun je hem tenminste niet missen. Succes hoor meid, hoop dat de dagen voor jou vlug voorbij gaan zodat je eitje snel komt!