waar is toch de kwaliteit van vroeger?

Discussion in 'De lounge' started by DutchDiamond, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

Net de hele slaapkamer ondersteboven gehad en eens een goed poetsbeurtje gegeven jeetje dat was nodig

Nou hebben wij sinds een jaar een boxspring met leer dus dacht er eens aan om ook het leer maar in te vetten
    Zie ik tot mijn grote verbazing dat het boxspring in het midden(2losse delen 1hele topper) nu al aan het doorzakken is
    Wat naar mijn idee wel erg snel is dus dat word de winkel maar weer eens bellen
    De topper is naar mijn idee nog wel goed

Ik heb echt het idee dat de kwaliteit van spullen vroeger veel beter was
    Geen poespas gewoon wat je nodig had en dat was het

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je hebt helemaal gelijk! Toevallig heb ik het van de week nog met een vriendin hierover gehad, maar dan over de spelletjes van de kinderen.

Vroeger zat het goed in elkaar, was het plastic stevig en kon het over het algemeen een stootje hebben. Nu is het plastic wiebelig, valt het uit elkaar als je er naar kijkt en slijten dobbelstenen en toebehoren zo snel dat je haast verplicht bent om elk jaar een nieuwe versie te kopen...

Sommige dingen waren vroeger toch beter... ;)

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Vroeger was de kwaliteit beter en de fabrikant dommer. Nu maken ze het voor het zelfde geld minder goed maar we kopen het wel opnieuw..
    En daar verdienen ze dus bakken aan.. (Helaas)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    tsja idd vroeger ging een wasmachine 25 jaar mee... nu 10 jaar en dan mag je een feestje geven als ie dat al haalt...;)

maar misschien komt het ook omdat we nu materalistischer (goed geschreven??) ingesteld zijn als vroeger...
    alles maakt geluid, beweegt zoals speelgoed.

vroeger had je met geluk 1 auto en 1 tv in huis en dat was t... en nu?

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Dat, maar vergeet ook niet dat er sterk verzwaarde milieu-eisen aan heel veel producten hangen, waardoor bepaalde dingen gewoon niet meer gebruikt mogen worden (denk aan chemische vernis waar de dood bij neerviel door er alleen maar aan te denken, maar die een product wel jarenlang kon beschermen).

6. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Lekker oudbollig opa en oma-topic :D

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113

pepermuntje erbij?

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,796
    9,314
    113
    Gelderland
    Dit valt mij ook enorm op! Zo ook met kleding en schoenen. Alles pilt snel of er vallen gaten in.. En dan heb ik het ook over merkkleding waar je een gigantisch bedrag voor neer mag leggen. Vind het soms weke erg balen als er snel weer iets kapot gaat en dan buiten het garantie termijn.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Yep mn moeder heeft haar losse koelkast al 37 jaar en er is 1 keer nieuw water (oid) ingekomen. Zo sterk als ijzer ;)

10. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    in verhouding betalen we er ook gewoon minder voor, en hebben liever kwantiteit dan kwaliteit. Zie het echt veel in de winkel waar ik werk dat mensen voor de goedkoopste of iets duurdere variant gaan. Maar eigenlijk nooit voor de toplijn op een enkeling na.

11. DutchDiamond

Nou 1700 voor een boxspring vind ik nou niet het goedkoopste
    En mag toch aannemen dat het dan langer als 1 jaar mee mag gaan

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Daar heb je absoluut gelijk in.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Misschien zijn jullie te zwaar voor het bed? :D

Prijs zegt trouwens niet altijd iets over de kwaliteit.... helaas

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Sinds alles voor twee kwartjes in China geproduceerd wordt gaat er inderdaad heel veel aan kwaliteit verloren. Om gek van te worden soms. Voorbeeld: Ik probeer al een tijdje een niet-draadloze telefoon te kopen. Éen in de winkel gekocht, en éen online. beiden geen goedkope toestellen (verschillende merken maar wel beide made in China) maar allebei al defectief direct na aankoop. (In beide gevallen overduidelijk door goedkope materialen/onzorgvuldige productie).

Ik betaal liever wat meer voor een kwaliteitproduct, maar helaas is zoiets steeds moeilijker te vinden...

15. DutchDiamond

:D 72 en 80 kg
    Owh en een chihuahua van 1.5kg aan het voeteneind

16. DutchDiamond

Een goed werkend product is bijna niet meer te vinden er mankeert bijna overal wel wat aan
    Mede daardoor ben ik maar gaan ebay-en
    Of ik het nu rechtstreeks laat komen of via een winkel het komt allemaal uit China

17. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit nog steeds... Maar volgens mij zijn we idd één van de weinige met maar 1 tv en 1 auto!

Maar het is wel waar, onze tv hadden we 10 jaar, en was eigenlijk nog goed. Maar ml wilde met de tijd mee, dus hebben we nu sinds een week een flatscreen.
    Mn zus heeft in 6 of 7 jaar tijd alweer de 3e flatscreen...

Vroeger had je natuurlijk wel veel minder keuze. Nu kan je kiezen tussen kwaliteit of niet. Vroeger had je maar 3 merken wasmachines, nu 100. Je hebt zelf de keuze om voor kwaliteit te gaan of niet. Al betaal je hier meestal wel fors meer voor (en dit houdt niet in dat alle dure spullen kwalitatief goed zijn, kijk maar naar Gstar, hier vallen na 1 seizoen de gaten in).

18. marygirl

marygirl Actief lid

Dec 25, 2010
    377
    0
    0
    Wat leuk, de vaste telefoons in ons huis zitten ook nog gewoon aan een draadje. Misschien een tip, we hebben ze bij de kringloop gekocht voor 2 a 3 euro per stuk en ze doen het al jaaaaaren :D Toch die kwaliteit van vroeger :p

19. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Toevallig met kerst hier ook over gehad met mijn ouders en familie.
    Mijn moeder heeft jaren met haar wasmachine gedaan, onbreekbaar was dat ding, niet stuk te krijgen.
    Ik ben 20 jaar uit huis, ben inmiddels aan mijn derde wasmachine bezig!!
    Volgens mij worden dingen tegenwoordig zo gemaakt dat het geld moet opleveren: garanties, reparaties en tegenwoordig veel meer elektronica. Als een Ipad het niet meer doet vanwege het touchscreen, moet alles eronder vervangen worden: kassa! Dus dan maar een nieuwe. Mobieltjes idem dito.

Kleding idem, heb nog niet zo lang een nieuwe trui. 1x dragen en hup: pillen….

Share This Page