Als je het weet dan hoor ik het graag hier hetzelfde bedrag over maar dan zelf na boodschappen, dus echt over. Er gaat 600 naar spaar maar de rest?!?! Wat wij nu wel vaker doen is minder onderweg even eten en minder uit eten. Ik probeer ook niet te vaak bij winkels als action, kruidvat en blokker te komen
Sinds de kinderen er zijn ga ik veel bewuster om met geld. Kan niet meer zomaar geld uitgeven aan nodeloze dingen. Enkel op mijn verjaardag verwen ik mezelf met iets dat ik eigenlijk niet nodig heb Ik spaar in het begin van de maand ook een vast bedrag. Zie ik halverwege de maand dat ik nog veel op de rekening heb staan en niet echt iets van plan ben, stort ik nog wat bij op de spaarrekening. Zomaar de stad ingaan zonder iets te kopen kan ik ook niet altijd, dus dan vermijd ik de stad. In het weekend gaan we geregeld wandelen bij ons in de velden, of eens gaan zwemmen ofzo.
Het salaris komt hier op andere rekeningen binnen, dan de rekeningen waar we een pasje van in de portefeuille hebben. Dan schrijven we 1800 euro over naar de "gebruiksrekening" en de rest doen we niets mee. O ja, de hypotheek wordt daar van betaald, maar dat doet mijn man. Dit doen we al een jaar of vijf, alles wat er dan dus boven binnenkomt, sparen we dus. We leven van die 1800 en op is op. We gaan wel veel uit eten, leuke uitstapjes etc., maar aan kleding geven we verhoudingsgewijs erg weinig uit.