Ik vind alles leuk, alleen Yousef niet zo (te afgezaagd) en Chaalid vind ik ook wat minder. Yunes, Yusri, Imraan, Zakkaria vind ik allemaal mooi!
Younes vind ik mooi. Zakaria ook, maar dan met deze spelling en niet zoals in jouw poll. Dat vind ik weer wat te ingewikkeld.
Zakkariyah Mooie naam - Zacharias. (Jehovah heeft gevierd) " Zakaria was een Profeet die gewend was in het geheim aanbiddingen te verrichten. Hij bad in de diepte van de nacht, terwijl iedereen sliep en riep in stilte Allah aan. Hij en zijn vrouw kregen tijdens hun jonge jaren geen kinderen, maar ze gaven de hoop niet op. Zakaria bleef Allah in stilte aanroepen en zijn smeekbede werd verhoord. Op late leeftijd werden Zakaria en zijn vrouw begunstigd met een zoon, Yahya. Verder was Zakaria de voogd van Maryam, de moeder van Profeet Iesa." Feria vind ik ook nog steeds een mooie naam. Naam van een oud collega. Klinkt wat vrouwelijk, maar in combinatie met zijn achternaam vond ik het erg mooi. Misschien omdat ik het vond lijken op Freya, Hoe zou je Younes uitspreken? Ik denk dan aan Zjoene, beetje frans, maar misschien is het meer Joen-ess? Verder vind ik Yusri en Chaalid ook leuk. Chaalid met een zachte g klankt dan he, niet met de hollandse harde g.
Collega haar zoontje heet Imran (ik dacht zo geschreven) betekent Licht toch? Vind ik erg mooi en origineler dan de andere namen, hoewel ik Taufiq ook leuk vind klinken, maar ik weet niet wat de betekenis is.