Dames, Hallo! Ik heb een vraagje.. Levi (bijna 21 maand) geeft al een hele tijd aan "Bah" als hij geplast en gepoept heeft. Of eigenlijk.. Als hij daar mee bezig is! Nu waren we vanmorgen bij de Prenatal en zag er potjes staan. Ik weet dat het vroeg is, hoor! Maar dacht ook, misschien kunnen we hem er spelenderwijs mee kennis laten maken? Toen we terugkwamen een broodje gegeten en wat melk gedronken en daarna zonder luier rond laten lopen. Hij vond het potje maar wat interessant! Hij wilde er op zitten, maar deed niks. Dus zei ik na 10 minuutjes: "Kom er maar af, dan doe ik je luier om en ga je naar bed." Maar dit wilde hij niet! Hij moest "bah" doen, zei hij. En waarempel, hij ging weer zitten en had een mooie plas gedaan. Wij helemaal trots (hijzelf nog het meest) en wilden hem vervolgens dus naar bed brengen. Maar nee, hij moest "bah" doen.. Okeeee..... Hem nog even laten zitten dus. En ja hoor, een drolletje! Hahaha! (waar kun je blij mee zijn?!) Nou, daarna mocht de luier wel om en heeft hij geslapen. Werd hij net wakker, gewoon de luier om gedaan, naar beneden, was hij net rustig aan het spelen, komt hij bij me: "Mama, bah!" Dus ik vroeg of hij geplast had, maar nee. Gevraagd of hij moest plassen, ja dus. Broek uit, luier af.. Gaat 'ie dus inderdaad plassen op het potje! Hihi! Maar nu!! Wat moet ik er nu mee doen? Doorzetten juist? Het potje gewoon in zicht houden en het hem laten aangeven? Moet ik hem er bepaalde momenten juist zelf opzetten? Ik heb totaal geen flauw idee!
Wow wat goed van je zoontje! Best vroeg al of niet? Zo te lezen kan hij het heel goed aangeven, dus mijn ingeving zou zijn: lekker doorgaan met het potje zolang hij aangeeft daarop te willen. Wel schattig hoor, hoe blij je dan kan zijn met zo'n plasje of een drolletje
Romy Ja, had dus al even wat info gezocht op internet, volgens mij is dit best vroeg. Maar ja, omdat hij het zelf steeds aangeeft wanneer hij plast of poept... Ik denk dat ik het potje in ieder geval vandaag en morgen laat staan. Kijken of hij het straks ook nog aangeeft? Misschien was dit wel 'geluk'. Hihi! Van mij hoeft het nog niet, dus maakt me niks uit. Maar inderdaad, waar kun je al niet blij mee zijn?! Haha!
Knap hoor van hem. Gewoon zo laten. Als hij het leuk vindt, prima toch? Je merkt vanzelf wel als hij constant op het potje wilt zitten. Hier is het soms een week interessant, soms de wc en dan weer een hele poos niks. Het komt echt vanzelf wel, je kindje is erg vroeg.
Hoi, Wij lieten onze dochter ook na haar eerste verjaardag geregeld op het potje zitten om er aan te wennen. Soms met en soms zonder succes hoor. Duurde uiteindelijk een tijd voordat ze zindelijk was (ze was toen bijna 3 jaar). Maar als hij het al zo goed aangeeft, gewoon lekker volhouden. Potje inderdaad in het zicht en misschien van die luiers kopen die je omhoog en naar beneden kan trekken zoals een onderbroek. Vond ik vooral makkelijk. Knap hoor dat hij het al zo goed zelf kan aangeven!
Bedankt dames! Gewoon lekker zijn gang laten gaan dus?! Jullie doen dat ook? Ja, misschien vindt hij het nu dus wel heel interessant en morgen niet meer. Ach, we zien het wel! We zijn vanmiddag onverwacht even bij een vriendin en zoontje langsgegaan. Zaten we dus ook in de auto, toen hij zei "bah". Haha! Ja, ehhh... Vroeg aan hem of hij geplast of gepoept had, maar nee. Moet je plassen, ja dus. Precies als daarvoor dus! Geen potje in de buurt en hij leek teleurgesteld. Bij thuiskomst maar gelijk z'n luier af gedaan en waarempel, hij loopt naar het potje en plast. Hihi! Vind het toch wel erg grappig! We gaan maar op deze manier door, denk ik. Zolang hij het leuk vind!
Leuk he? Waar je al niet blij mee kan zijn! Heel knap van je zoontje, ik zou er gewoon spelenderwijs mee door gaan, geen druk op leggen. Mn zoontje was met 2 jaar en 3 maanden ook praktisch zindelijk. Wel merkte ik dat hij heel gevoelig was voor het feestje erom heen: de aandacht, stickers krijgen als beloning, bellen blazen, de blijdschap... toen het lolletje eraf was werd het al minder en toen zn zusje geboren was, was het voorbij met de zindelijkheid... nu zijn we het weer langzaam aan het oppakken, maar de lol en het nieuwtje van het beloningssysteem is helaas weg... De motivatie is ver te zoeken bij hem... jammer... Dus ga door zo lang het leuk is! Mocht het later toch over zijn dan weet je dat hij het iig kan. Dat hou ik me ook voor. Hij kan het, het zit ergens nog in zn systeem ( poepen doet hij nog wel altijd op de wc, dat is schijnbaar te vies om in zn luier te doen...) en het komt wel weer goed als hij het daar de tijd voor vindt
Zo, dat is snel!! Kan hij niet even wat tips komen geven aan mijn jongens? Hier roepen ze wel de hele tijd 'bah' .. maar dan zijn ze al bezig met plassen/poepen!! Het potje word vooralsnog als hoed gebruikt
Druif Dat heb ik inderdaad vaker gehoord.. Dat wanneer er een broertje of zusje geboren wordt, ze toch weer een luier willen. Jammer eigenlijk, maar dat is natuurlijk zo'n verandering voor ze. Misschien is dat wel een goede tip van je.. Niet té veel belonen nog. We zijn nu natuurlijk steeds erg enthousiast als hij wat doet. Maar ik zal de stickers en dergelijke nog achterwege laten. Haha! Leliana Haaai!! Mijn neefje loopt ook met de pot op z'n hoofd! Grapjas! Maareh, Levi gaf dus ook steeds aan dat hij aan het plassen en poepen was. Daárom dacht ik... "Hij weet wat hij doet, dus probeer het spelenderwijs eens met het potje!" Na het eten ging hij er weer op zitten, maar gebeurde de eerste paar minuutjes niet veel. Toen hoorde ik wat gekreun.. Hahaha! En weer een poepje! Hahahaha! Ge-wel-dig! Ik ben echt benieuwd, hoor.. Ga er maar vanuit dat het tijdelijk is, maar houden het potje er gewoon bij. Geeft hij aan dat hij wil, dan is het mooi. En anders.. Anders maar niet. Ik denk dat ik het maar zo ga doen. Thanks voor de tips!
Grappig zeg. Ik zie nog gebeuren dat hij het straks echt niet meer in zijn luier wil doen, ook als het jou echt niet uitkomt ofzo...
Hahaha, hier is het totaal nog niet aan de orde, maar je hebt het gewoon zo leuk omschreven! Lollig begin van mijn dag! Thanks!
Prima toch! Vroeger waren de kindjes veel eerder zindelijk, dus waarom niet. Als hij het zelf wil, dan gaat het zeker lukken! Ik snap wel dat je blij bent! Fijn als je straks van die luiers af bent! Hier wil een mannetje van net 1 geen luiers meer aan. Hij plast elke keer hurkend op de commode als ik hem net de luier uit heb gedaan. Natuurlijk moet hij wel luiers aan, maar ja, ik ga nu wel een potje kopen. En ga hem er gewoon elke keer uit bed of bij de poepverschoning erop zetten. En dan kijken wat er gebeurt. Lijkt me best lachen
Dat zei m'n schoonmoeder vandaag ook. Vroeger waren ze sneller zindelijk. Maar ja, we zullen het zien hoelang het goed blijft gaan. Vandaag thuis ging het net als gister. Perfect! Bij m'n schoonouders was hij druk aan het spelen en kletsen, heeft er wel een keer geplast op het potje en liet dat ook heel trots zien aan opa en oma. Verder had hij daar geen tijd voor.
wauw hoe trots wil je nou zijn?! je zoon is echt een schatje.. vind het heel knap hem hoor ..mijn zoon is ook 21 maanden en ik zie hem dat echt zoiets niet doen hoor!