Zonder puckababy een ramp....!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mommy83, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Mijn zoontje van 4,5 maand oud slaapt al een hele tijd in de puckababy (nu de mini). Hij slaapt er heerlijk in, en is eigenlijk snel vertrokken (speentje in, muziekdoosje aan) en 9 van de 10 keer hoor ik hem niet meer...
    Maar vanochtend was de reserve puckababy was een beetje vies geworden, en de andere zat in de was, dus ik dacht: Probeer de winterslaapzak met mouwen... (moet toch een keer afbouwen?) Zijn armen had ik strak onder een laken gestopt, maar steeds gingen ze er weer onderuit, en sloeg hij zelf de speen weer uit de mond. Gevolg: Huilen!!!!! Weer speen gebracht, maar weer onrustig met de armen en speen eruit, huilen.....
    Dit heeft zo'n 20 minuten geduurd waarna ik hem in de vieze puckababy heb gelegd, en daarna was hij zo vertrokken....
    Ik merk ook als hij eenmaal uit zijn slaapritme is, het de hele dag drama is. En we hebben met hem al heel wat meegemaakt qua huilen (hij heeft verborgen reflux en kma) dat ik daar echt niet meer op zit te wachten!! (ja, wie wel? zou je zeggen)
    Op de buik draaien doet hij nog niet, hij ligt ook niet graag op zijn buik i.v.m. zijn reflux...

Heeft iemand ervaringen/tips?
    Op welke leeftijd hebben jullie afgebouwd?

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier was het met de oudste gewoon een kwestie van er zelf klaar voor zijn. Hij werd altijd in een pacco ingebakerd en rond 3,5 maand heb ik het een keer zonder geprobeerd. Nou hij heeft enorm gehuild en slapen ho maar. 2 weken daarna kreeg hij zijn prikjes en ik zag de bui al hangen. Echter ik legde hem in een gewoon slaapzakje in bed en hij sliep en heeft sindsdien als een os geslapen.

3. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @majel24: Dus dat was al met 4 maanden? Super dat het meteen goed ging, ik zie dat bij ons nog niet gebeuren?
    Had je oudste ook een speen dan?
    Bedankt voor je reactie, misschien moet ik geduld hebben en het over twee weekjes ofzo opnieuw proberen...

Nog meer tips/ervaringen?

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier ook een puckababy gehad, waar ze ontzettend goed in sliep. Wat jij zegt, naar bed, speentje in, muziekje aan en weg was ze...

Heb een aantal keer overdag geprobeerd zonder, en dat ging de ene keer wel en de andere keer niet..
    Ik had er maar 1 dus soms moest ze wel. Dan sliep ze vaak maar heel kort.

Ik heb verder niks bijzonders gedaan om het af te bouwen. Een week voordat ze 4 maanden was heb ik haar een aantal keer overdag zonder laten slapen en toen dat goed ging ook s'nachts. Toen heb ik hem niet meer gebruikt.

Ik was blij dat die er was maar was ook blij dat ik er "vanaf" was.
    Succes!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben de Puckababy mini afgebouwd door steeds 1 armpje uit de slaapzak te laten. En dan steeds wisselen welk armpje we er uit lieten. Toen dat goed ging gaan proberen met twee armpjes er uit. Toen dat goed ging (en dat was al heel snel) in een gewone slaapzak.

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik had mijn beide kinderen in de pacco-doek. Dus het echte inbakeren. Bij mijn zoontje heb ik het in een keer afgebouwd toen hij 2,5 maand was. Bij mij dochter heb ik dit ook met 2,5 maand geprobeerd, maar toen merkte ik direct dat ze langer nodig had om in slaap te komen en ook eerder wakker werd. Ik heb haar toen weer ingebakerd en 3 weken later weer geprobeerd. Toen ging het in 1 keer goed. Ze hadden allebei geen speen.
    Misschien lukt het over een aantal weekjes wel ineens?
    De tip van hierboven van 1 armpje los vind ik een goede. Daar hoor ik meer goede verhalen over.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben nu ook begonnen met afbouwen en het gaat eigenlijk best goed. Ik doe overigens sokjes over de handjes. Ik had dit gelezen, of het helpt weet ik niet, maar ik ben wel tevreden.

8. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Ik heb hier ook sokjes om de handen gedaan, echt de oplossing voor ons!

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Hier was het echt een ramp en uiteindelijk hebben we de puckabag gekocht en wonder boven wonder ging het toen een stukje beter. Het was/is nogsteeds geen geweldige slaper maar ik was al lang blij met elke verbetering ;)

10. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips!

@Tania en Andreams: Hoe oud waren jullie kindjes toen jullie gingen afbouwen?
    En sliepen jullie kindjes met of zonder speen?

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Mijn zoontje was drie maanden, toen kon hij er echt niet meer in omdat hij steeds omrolde. Hij sliep (slaapt) met een speentje.

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij hebben onze jongste zoon in de pacco doeken ingebakerd gehad
    Na de laatste inenting wilden we hem er niet meer in hebben want hij wordt er te groot voor
    Het was een ramp, kon er per nacht wel 6 keer uit omdat hij overstuur wakker werd
    Nu hebben we hem in een winterslaapzak gelegd met de mouwtjes naar binnen en het eind van de zak onder zijn matras
    Hij slaapt heerlijk en slaapt zelfs ineens door van 19 tot 7!
    Hopelijk gaat het ook zo goed als hij met zijn armen in de mouwen ligt

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Idd: de mouwtjes van de slaapzak naar binnen slaan...

14. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Mijn zoontje was 5,5 maand en sliep altijd in met een speentje. Vaak verloor hij die dan na een uurtje en daar werd hij dan ook niet wakker van. Maar ik zou het zeker eens proberen met sokjes om de handjes, het was hier echt een wondermiddel, en baadt het niet dan schaadt het niet toch?

15. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ja, dat met die sokjes om de handjes is echt een goeie! Ga ik zeker proberen!
    Maakt het nog uit welke sokjes? Of moet ik speciale krabwantjes hebben?

16. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Nog vraagje (want loop binnenkort tegen zelfde probleem op denk ik), hoe moet ik dat zien mouwen van slaapzak naar binnen slaan...?

Waarschijnlijk heel simpel maar vat hem even niet :)

17. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Off topic: Grappig Meril, onze kleintjes schelen maar 1 dag!!!

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je doet ze binnenstebuiten naar binnen als je begrijpt wat ik bedoel? De mouwtjes zitten dus in het lig gedeelte waardoor ze al minder ruimte hebben plus de armen niet kunnen maaien!

19. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Nee hoor, ik had gewoon de sokjes van bambino (Kruidvat) die hij normaal gesproken ook om z'n voeten heeft. Het ziet er wel gek uit, maar hij was binnen 5 minuten vertrokken en heeft de puckababy nooit meer nodig gehad. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal gaan! Succes ermee!

20. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    @andreams: Ok, dat ga ik zeker proberen! Dus je hebt ook niet eerst afgebouwd met een armpje eruit, of één slaapje? Meteen 'cold turkey'? En hoelang heeft hij die sokjes nog om zijn handen gehad? Waarom denk je dat die sokjes hebben geholpen? Dat de kleine zo geen kouden handjes had, of toch een gevoel van geborgenheid? Of omdat de speen er zo niet makkelijk uitging?
    Sorry, een heleboel vragen....maar ik zie er zo tegenop om af te bouwen, na hele slaapdrama's gaat het eindelijk goed nu...

Alvast bedankt, he!

Deel Deze Pagina