Zoontje is 7.5 week en heeft n enkele keer 5uur tussen zijn flessen gelaten. (Wel in de avond) Weet nog dat we bij m'n dochter de laatste fles tussen 22 en 24 gaven. Als ze dan snachts kwam n klein flesje en dan tussen 5.30 en 7 weer n grote. Dit ging goed en ze liet de nachtvoeding snel staan. Mijn zoontje laat er snachts maar max 4 uur tussen, eerst gaf ik n grote fles (150+5) omdat hij dan verzadigd is en weer 4 uur slaapt. Maar went hij hier dan niet aan?? Daar ben ik bang voor dus heb ik vannacht weer n poging gedaan met n kleine fles. Gevolg: 1.5uur wakker en niet tevreden. Hij krijgt dan 6 flessen van 150+5 en weegt inmiddels ong 6kg. Dus qua gewicht zou je denken dat hij wel door kan slapen of niet? Hoe doen jullie dit??
Hier heeft mijn dochter vaak nog een nachtvoeding nodig. Maar als ik haar een kleine fles ( voor haar dan klein 60) geef is ze toch zo wakker. Kinderen gaan pas doorslapen als ze er aan toe zijn!
Mijn dochter kreeg toen ze nog nachtvoedingen had gewoon dezelfde grote als overdag. Toentertijd zaten we op 6 x 120ml. In het begin liet ze er 3 a 4 uur tussen en dat verschoof steeds verder op. Toen ze een week of 9 was zaten er 5 a 6 uur tussen en vanaf een week of 12 liet ze de nachtvoeding staan en werd de eerste voeding half 7 en gingen we over op 5 x 150ml. Hier was het als dochter zich melde schone luier, fles geven en binnen 30 min sliepen we weer verder. Dus gewoon gegeven waar dochter om vroeg en het regelde zich idd vanzelf.
Ik gaf gewoon altijd een normale fles, op deze leeftijd. En alles op verzoek van mijn kinderen. Overdag maximaal 4 uur ertussen, savonds en snachts wat ze zelf willen.
Hier ook gewoon een normale fles gedaan hoor... Eraan wennen...? Waar hebben we het over... Een baby van 2 maanden bijna... Die nachtvoeding is hartstikke normaal Een kind gaat doorslapen wanneer het eraan toe is, niet wanneer je kind 6 kilo is geweest of zo en zo oud is
Ja jullie zullen wel gelijk hebben. N kleine fles werkt in ieder geval niet bij hem. Hij zal t nodig hebben en voor ieders nachtrust ook beter. Was alleen benieuwd hoe anderen dat deden, maar jullie gaven ook gewoon n normale fles en lieten hem vanzelf staan dus zal wel goedkomen. Nadeel is alleen wel dat ie al bijna aan z'n max zit zo qua voeding en nog geen 2 maanden is
Als je merkt dat honger ook echt honger is, dan is forte voeding wellicht te overwegen. Want met zo jong al op de max zitten is echt wel kantje boord denk ik. Ook omdat ze nog sprongen krijgen en mogelijk (tijdelijk) wat extra willen drinken. Je kan ook een schepje pure jbpm in de voeding doen. Mijn dochter kreeg tot 2,5 maand de volledige fles 's nachts wat ze overdag ook dronk. Daarna met 4 maanden geen nachtfles meer. Tussen die periode, gaf ik bijv. 100/3
We gebruiken al forte. 3 schepjes op een fles van 150+5 dus we kunnen nog wat ophogen wat dat betreft. Ook zijn we sinds zaterdag over gegaan van nutriton op puur jbpm. Mijn dochter zat ook snel aan de max qua voeding en liet ook snel de flessen vervallen. Dus ik hoop dat ons zoontje t ook gewoon gaat redden met deze hoeveelheid de komende periode hihi