Help. Willen jullie dit lezen?

Discussion in 'Miskraam' started by Noom, Jul 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noom

Noom Lid

Sep 1, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Noom, Jul 9, 2015
    Last edited: Jul 9, 2015
    Hoi allemaal,

Dit is een heel lang verhaal. Hopelijk lees je het het toch door.
    Ik heb even getwijfeld of ik mijn verhaal wel wilde doen maar ik ga het toch doen.
    Ik hoop op reacties van mensen in een soortgelijke situatie want ik ben mega onzeker. Ik weet dat niemand antwoord heeft op mijn verhaal maartoch..

Ik heb in mei een vroege miskraam gehad. Nadat ik getest had werd ik 'ongesteld' 2 weken lang. Ik had de eerste dag van die menstruatieachtige erge buikpijn. Zo had ik het nog niet eerder gehad dus denk dat dat de mk was.
    Een maand later weer geprobeerd en weer 'zwanger'. Positieve test. Zelfde verhaal: ik werd 'ongesteld' met stolseltjes enz dus ik dacht 'he bah, alweer'. Ik vond de ongesteldheid wel iets minder hevig dan normaal maar feit bleef dat er stolselstjes (draadjes enz) aanwezig waren en het duurde echt 6 dagen (met zelfde verloop als ongi. Eerst weinig, in het midden meer en aan het eind enkele drupjes).

Ik bleef daarna last van kwaaltjes houden en wilde in de gaten houden of mijn hcg gezakt was dus ik bleef testen maar die testen liepen alleen maar op en knalden eruit.

Ik een verloskundige gebeld vorige week. Ik was aan de diarree en heel misselijk. Ik denk een buikgriepje. Ik kreeg een echo en daarop was tot mijn grote verbazing een vruchtzakje te zien. Ik was er erg vroeg bij nog dus verder niks te zien. Ik had afgelopen maandag een vervolg echo 's middags, maar 's ochtends begon het:

Ik stapte in mn auto na het boodschappen doen en voelde een hele vreemde druk onderin. Niet in mijn baarmoeder, maar meer alsof het in mijn achterste zat. Ik kreeg er een naar gevoel bij en deed mijn knoop losser. In de auto kon ik niet wachten om in mn broek te kijken want was doodsbang voor bloed. Ik kwam thuis, zette de boodschappen neer en toen voelde ik ineens een warmte eruit komen. Ik wist dat het bloed was. Ik was zo geschrokken! En ik ging direct op het toilet zitten en er stroomde gewoon bloed uit alsof het plas was. Was super verdrietig. Ik dacht; 'die echo vanmiddag heeft totaal geen zin meer' en ik wilde eigenlijk afbellen maar ik dacht ik ga wel gewoon dan kan ik al mijn vragen afvuren.
    Ik wilde mij wassen voordat ik ging en had mijn hele washand onder de reuzenstolsels. Alsof het een brok appelstroop was zo donker (jakkie sorry) en echt van reuzenformaat voor mijn doen. Ongeveer 5cm doorsnee ofzo. Ik was zo verdrietig (dacht zelf dat het het vruchtzakje was ofzo omdat ik dit nog nooit meegemaakt had).

Ik heb geen last van buikpijn gehad.

Ik kwam smiddags huilend bij de verloskundige. Voelde me echt een aansteller. Ik weet dat het veel erger kan maar de wens is zo groot. Juist omdat ik al een kindje heb rondlopen.
    Zij maakte toch een echo. Heel lief en eerlijk mens is het.
    Tot onze grote verbazing zat er een goed gegroeid vruchtzakje en een frummeltje (ieniemienie!) met een knipperlichtje. Maar wel een langzaam knipperlichtje dus kon komen door het te vroege stadium maar ook door mk).
    Maar dus wel een kloppend hartje. Die had ik niet zien aankomen. Had me alweer neergelegd bij een mk. Dus weer hoop.. Maar ondertussen vloeide ik met flatsen (sorry weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) door. Echt veel voor mijn doen hoor!

De vk zei wel dat het vruchtje een beetje laag zat (geen goed teken las ik). Het is allemaal nog zo klein en slecht te zien. Maar dat is geen goed teken. En het vruchtzakje was iets plattig ze had het liever ronder gezien. Ze dacht zelfs een tweede dooierzakje te zien maar ze kon echt nog niet plaatsen of dat een dooierzakje was of een vruchtzakje of iets anders wat eraan geplakt zat enz. Alles dus nog mega onduidelijk.

Ik word gek van de onduidelijkheid en onzekerheid! Ik vind het vreselijk om weer een mk te hebben maar als het zo moet zijn dan wil ik er zo snel mogelijk vanaf omdat het zoveel verdriet doet en ik zo niet verder kan. Ik blijf hoop houden ook al wist de vk ook nog niets en neigde ze eerder naar niet goed dan wel goed.
    Maar dinsdag en woensdag weinig bloed verloren. Alleen bij het afvegen. Wel helderrood. Geen stolsels. En vandaag weer iets meer alsof ik ongesteld ben in het begin/eind. Geen stolsels verder meer. Maar geen bruin bloed, gewoon helder.

Ik voel me echt al weken lang heen en weer geslingerd van blijdschap naar verdriet naar hoopvol naar hoop opgeven enz. Het maakt me gek.
    Intussen voel ik me niet super zwanger. Ik heb wel zere en opgezette borsten en ben heel moe maar dat kan ook door alle emoties komen. Geen pijn in mn bekken of super misselijk etc wat ik wel direct bij onze dochter had. Ik weet dat je zwangerschappen niet kunt vergelijken maartoch..

Ik heb een echofoto meegekregen en de vk zei; hier een foto van de 2 vruchtzakjes. Ik kan er geen wijs uit worden want er was maar 1 klein kloppend hartje. Geen 2. En kan me bijna niet voorstellen dat het er 2 zijn want dan moet je meer klachten hebben toch?

Heeft iemand een idee wat er gaat gebeuren? Denken jullie dat de miskraam nog op gang gaat komen? Ik vind het zo gek dat ik eerst bloed als een rund, een echo met hartje, en daarna neemt het bloeden 'af'. Althans, het stroomt er niet uit zeg maar.
    Ik ben zo onzeker en bang. Bang voor die grote stolsels en het verliezen van een vruchtzakje, bang bij iedere plasbeurt (en ik moet vaak), bang voor pijn, bang voor het definitieve maar wil ook duidelijkheid. Ik blijf hoop houden en denk dat ik stiekem gewoon aan het vechten ben tegen een mk. Ik weet het gewoon niet meer.
    Dinsdag heb ik weer een echo en ik weet dat er nog veel kan gebeuren deze week. Maar de dagen kruipen!

Ik word gek van mezelf.

Iemand ervaring??

Liefs,

onzekere Noom

2. Nonma

Nonma Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,659
    116
    63
    Female
    Marketing
    Amsterdam
    Jeetje wat een verhaal! Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Volgens mij gebeurt het ook wel eens dat er een tweeling in zit en dat 1 van de 2 het niet redt, dus dan heb je een miskraam van 1 van de vruchtjes, maar de andere blijft goed... Kan dat het niet zijn? Verder kan ik er niks zinnigs over zeggen, ik heb bij mijn zwangerschap ook gebloed in de eerste paar weken, maar niet zo heftig als jij beschrijft... neemt niet weg dat ik me ook kapot schrok en pas gerust was bij de 12 weken echo, toen hij duidelijk goed gegroeid was en het hartje goed klopte...

het blijft iets heel fragiels, zo'n embryo... Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat!

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Dag Lieve Noom,

Wat een rotverhaal.

Het komt mij bekend voor, niet alles maar het verloop qua bloedingen en goede echo's wel. Helaas was dat bij mij bij mijn derde miskraam.

Ik heb drie goede echo's gehad met hartactie, de laatste echo was op een donderdag, de maandag erop was het hartje gestopt met kloppen.

Hebben ze bij jou helemaal geen onderzoek gedaan naar de oorzaak van de bloedingen? Hebben ze gekeken of je een verkorte baarmoedermond hebt? Of je een hematoom hebt? Uitstulpend baarmoederslijmvlies? Blaasontsteking? Of idd een tweeling.
    Allemaal mogelijke oorzaken van bloedverlies.

Je zult op je strepen moeten staan, mijn ervaring is dat het beleid erg afwachtend is bij bloedverlies. En jij hebt duidelijkheid nodig.
    Hou er wel rekening mee dat er geen oorzaak gevonden wordt en je moet afwachten. Maar zorg dat er iig gezocht gaat worden. Want stel dat er een hematoom zit, daar kun je verder niets aan doen maar geeft je wel een reden van die bloedingen. En misschien wat rust.

Heel erg veel sterkte. Ik weet hoe afschuwelijk deze periode is voor je en ik hoop met heel mijn hart dat het bij jou wel goed afloopt.

4. dolliej

dolliej Fanatiek lid

Mar 24, 2015
    1,683
    1
    0
    Ik denk je zwanger Was van een tweeling en een kleintje bent verloren, weet anders niet echt een ander antwoord. Allesinds heel heftig allemaal! Ik wens jou super veel geluk en hoop dat,dinsdag een geruststellende echo mag Zijn

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Oh, en ga weg bij je VK en vraag om een verwijzing naar een gyn.
    Die hebben namelijk veel meer verstand van dit soort zaken dan je vk.

Nogmaals sterkte meid!

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Jeetje wat zwaar en emotioneel belastend moet dit voor je zijn...

Helaas kan alleen de tijd je meer duidelijkheid bieden, hoe moeilijk dat ook is (weet ik uit ervaring).
    De optie 'zwanger van 2, miskraam van 1' klinkt erg aannemelijk, maar zeker weten doe je niks.

Ik hoop voor je dat de tijd vliegt en dat de echo dinsdag goed!

Zo niet, dan hoop ik op snel duidelijkheid, want dit is enorm zwaar.

7. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Poeh wat heftig... Ik zou ook denken dat je een vruchtje bent verloren maar dat een tweede er nog zit. Zolang je geen krampen hebt als je bloed is er een grote kans dat het wel goed komt. Ik zou gaan kijken of je morgen nog ergens terecht kunt, je vk of een gyn... Dan ga je misschien iets zekerder het weekend in, je bent inmiddels weer wat daagjes verder dus hopelijk zie je verschil in hart actie.

8. Noom

Noom Lid

Sep 1, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames, heel erg bedankt voor het lezen. Alleen dat al doet mij goed!
    Ik weet niet zeker of het een tweeling is/was inderdaad maar de vk zag het gewoon niet. Ze dacht een tweede dooierzakje maar ze zei het kan ook iets anders zijn.
    Dit is de verloskundige in het ziekenhuis. Als ik dinsdag geen duidelijkheid heb ga ik indd om een gyn vragen. Ik kan hier slecht tegen. Merk wel dat ik meer bloed als ik drukker ben. Ik durf gewoon haast niet naar het toilet bang voor wat eruit komt.
    Als jullie het interessant vinden zal ik jullie op de hoogte houden. Dinsdag duurt nog zo lang. Misschien heb ik daarvoor al 'duidelijkheid' en verlies ik het vruchtzakje. Misschien ook niet....
    Heel erg bedankt voor het meelezen!!! Doet me echt goed. Het is echt een walgelijk lang verhaal namelijk.

Reacties blijven meer dan welkom!

Heel veel liefs

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Weet ze zeker dat het 2 vruchtzakjes waren? Is een ervan niet wellicht een hematoom? Want een hematoom in de baarmoeder kan voor heftige bloedingen zorgen. Welke af en aan aan kunnen houden. Er zijn hier meer vrouwen welke in hun (prille) zwangerschap een hematoom hadden.

Ik zou een deskundige, een gynaecoloog, een echo laten maken.

10. Noom

Noom Lid

Sep 1, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ga daar zelf ook steeds meer aan denken. Misschien is dat het wel. Moet ik dan tot dinsdag wachten of bellen? Ik vind mezelf al zo'n zeur. Maar met een hematoom kunnen ze niks doen toch? Krijg je daar ook zulke stolsels van dan? Ik ga vanaf nu tot aan dinsdag proberen rustig aan te doen. Ik plas nu weer een beetje bloed. T lijkt vandaag weer erger te worden. Maar geen pijn of stolsels enzo.. Zucht..

Hier is een foto van de echo. Snap er niks van hoe ik het moet zien..ik denk dat je hier kundig voor moet zijn. Geen idee of het een onderaanzicht of zijaanzicht etc is..

image.jpg

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

12. Noom

Noom Lid

Sep 1, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey! Heb je linkje helemaal gelezen. Ik hoop stiekem dat ik een hematoom heb. Heb liever geen hematoom maar het geeft hoop dat het niet perse een mk is en wat jij zegt.. Misschien door de vorigr mk inderdaad ontstaan! Ik was ook huppa gelijk daarna weer zwanger misschien had ik een maandje ertussen moeten laten.
    Al met al heb ik net het zhuis afdeling vk gebeld en mag ik vanavond nog komen voor een echo. Ben zo zenuwachtig. Bang voor slecht nieuws maar dan heb ik wel duidelijkheid....
    Wordt vervolgd..

13. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    Sterkte meid ik duim voor je op een goede afloop succes vanavond!

14. Nonma

Nonma Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,659
    116
    63
    Female
    Marketing
    Amsterdam
    Ik ben geen expert, maar ik meen wel 2 'luchtbelletjes' ofwel vruchtzakjes te zien...

15. evelxx

evelxx Lid

Apr 16, 2015
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    heb heel je verhaal gelezen... pfoeh ik zou er ook alles behalve gerust in zijn! Ik had enkel wat bruinig bij afvegen in begin, en maakte me daar al druk in. Heel veel succes straks, ik hoop voor jou op een goede afloop!! Laat zeker iets weten hé
    Je had al een kloppend hartje dus dat is toch al iets he

16. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Spannend, maar fijn dat je straks iig duidelijkheid hebt!

17. liz87

liz87 Actief lid

Feb 5, 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb heel je verhaal gelezen en die onzekerheid is echt killing weet ik uit ervaring. Je stelt je helemaal niet aan! Het lijkt erop dat er 2 vruchtzakjes zijn. Ik dacht er ook gelijk aan dat het een tweeling zou kunnen zijn waarbij 1 het niet red..
    Gelukkig mag je vanavond nog langskomen, ik wil je heel veel sterkte wensen en ik ga voor je duimen!
    Dikke knuffel

18. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Pfff wat een verhaal! Ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat! Laat je weten wat ze vanavond zeggen?

19. Noom

Noom Lid

Sep 1, 2013
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Net echo gehad. Er zit alleen nog veel bm slijmvlies. Geen embryo, geen vruchtzakje. Die ben ik blijkbaar toch verloren. Moet nu ijzer prikken en bloeddruk meten. Misschien gecurreteerd ivm dikke slijmvlies. Maar ik heb iig duidelijkheid. Al is het heel teleurstellend allemaal. Had echt nog hoop!! Ben blij dat ik gegaan ben anders had ik tot dinsdag hoop gehad.
    Liefs

20. MariaC86

MariaC86 Lid

Jun 28, 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je angsten kan ik goed voorstellen. Ik ben ook continu bang geweest en leeft dan van echo maar echo.
    bij mij was het bloedverlies geen goed teken maar dat wil niet zeggen dat dat een gegeven is voor iets dat mis gaat.
    Het feit dat je nu kloppend hartje hebt na zoveel bloed verlies is wel goed toxh?
    Ik snap je angst maar hier kan niemand er wat van zeggen wat het gaat worden. het klinkt heel cliche maar het enige dat je kan doen is afwachten... er zit echt niks anders op. killing,ik weet het. maar niemand kan je vertellen hoe het af gaat lopen of hoe het misschien lopen gaat.
    ik wil wel heel veel succes wensen! het is niet niks allemaal!

Share This Page