een vraagje.. ik heb net mijn echo gehad(34 weken)en het ging allemaal een beetje gehaast, en lees ik nu pas de resultaten. ze vertelde tijdens de echo wel dat het hoofd wat groot was, maar ging er verder niet op door, dus dacht er niks bij. maar nu lees ik de resultaten, kan iemand mij mischien uitleggen wat het eventueel kan betekenen? dbp:83 mm=33.5 weken (het hoofdje lijkt op echo) f.l.:61 mm=32 weken (?) c.a.:258 mm=30 weken(volgens mij de romp, je ziet het hartje) ik heb vrij hoge suiker(o'sullivan 162)kan dit ermee te maken hebben? ik woon in spanje, en de helft wat ze me vertellen, begrijp ik vaak helaas niet. en zou het wel echt graag willen weten, en of ik er nu mischien iets aan kan doen, of dat het vanzelf wel goed groeit? heel erg bedankt vast voor eventuele uitleg.
Ieder kindje is weer anders. Het ene kindje heeft een groter hoofdje dan het andere, net als wij, daar kan je zelf geen invloed op uitoefenen. DBP: (ook wel BPD) biparietale diameter, dat is de afstand van oor tot oor AC: (ook wel FAC) abdominal circumference, de buikomtrek FL: femur length, de lengte van het bovenbeen. Wel is het zo dat de groei van je kindje volgens de echo iets achter blijft in groei, maar niet extreem hoor. Dit zou eventueel te maken kunnen hebben met je suiker, maar ook bijvoorbeeld als je het druk hebt, door stress, door roken, etc... Rust is altijd heel erg belangrijk. Vaak zien we wanneer je voldoende rust neemt, de kleine een groeispurt maakt. Lonneke
Hoi Lonnekke! Dank je wel voor je snelle antwoord, ben meteen een stuk geruster. Ik rook of drink niet, en ga nu uiteraard een stuk rustiger aan doen! Beetje moeite met slapen, en word ik weer kribbig van, maar zal zeker mijn best doen! Helpt het als ik meer eet? Ze weegt nu ong. 1700 gram. mijn bloeddruk was verder goed. even nagekeken omdat ik van die opgezwollen handen en voeten heb. en ik ben wel ong. 10 kilo aangekomen. groetjes judith, en nogmaals bedankt voor je hulp, ben er erg blij mee dat we hier om hulp kunnen vragen, word zeer gewaardeerd!
Meer eten helpt niet. Gezond eten is en blijft wel belangrijk. Makkerlijker gezegd dan gedaan he, dat rustiger aandoen, maar tja... wel heel belangrijk... Lonneke