Kleuter ligt 's nachts wakker omdat ze alles zo spannend vindt..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Onze dochter zit nu een half jaar in groep 1/2 en vindt het daar op zich leuk. Alleen vindt ze het erg druk met de andere kindjes en de dingen die ze daar doen. Het is eenmeisje dat graag alles rustig overziet en dat lukt daar niet. Ook doen ze daar dikwijls onverwacht dingen en daar kan ze dan echt 's nachts wakker van liggen. Nu gaat ze binnenkort op zwemles, dus dat is ook weer heel spannend voor haar. Wij proberen haar wel zo goed mogelijk voor te bereiden, maar soms heb ik het idee dat we dat beter niet kunnen doen, omdat ze zich dan weer zorgen gaat maken. Termen als hoogsensitief zijn wel gevallen op het cb en op school. Maar wat mij zorgen maakt is dat ze momenteel echt niet lekker in haar vel zit en ik haar graag weer vrolijk zou zien...

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja.. wij doen eht vooral niet te lang vantevoren
    als we bijv. 3 maanden vantevoren zeggen "je mag bij oma logeren" horen we 3 maanden elke dag "hoeveel nachtjes?", "ik mag komend weekend logeren he!" (nee over 3 maanden pas)

dus dan zit ze 3 maanden lang te "miepen" over het logeren.

vaak zeggen wij het dus de avond of de dag ervoor pas :)
    dat scheelt hoop stress.
    maarja.. zeker op school onverwachte dingen kun je lastig voor zjin.
    onze school werkt overigens met een planbord en dat vind ze echt heerlijk.
    je komt de klas binnen.. en kunt meteen zien wat er gaat gebeuren.
    en ja er wordt weleens afgeweken... maar dat kun je gewoon op het planbord aanpassen en dan valt het "after effect" toch wel weer mee.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh en onze laatste aanwinst: een agenda voor onze dame :)

4. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Wij zeggen het ook niet heel ver van te voren hoor :). Maar als er bv op school iets speciaals is dan wordt daar naar toe gewerkt en dat bouwt de spanning natuurlijk erg op. Ik probeer mezelf zo afzijdig mogelijk te houden, want ik merk dat als ik me ergens druk over ga maken dat zij dat ook doet... Ze werken bij ons trouwens ook met een planbord en daar holt ze dan ook als eerste naar toe 's ochtends.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het zwemmen echt nog even laten. Sowieso is na 5+ een beter moment om te beginnen, omdat ze daarvoor meestal nog niet de kracht en motoriek hebben om goed en snel te leren zwemmen.

Hier ook een gevoelig meisje, dus spannende dingen vertellen we wel van te voren, maar we zeggen niet meer: morgen ga je ... Dat merkt ze die dag zelf wel ;). Vrijdag gaat ze kamperen met haar oudste broertje en met mn lief. Dat het zover is, hoort ze echt vrijdag pas, anders valt ze donderdagavond echt niet in slaap ;)

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Ik kan het nog wel een week of 2 van te voren zeggen dat we iets gaan doen, want dat vergeet ze. Maar daarna zeg ik het ook echt niet meer tot het zo ver is. Maar met dingen als Sinterklaas,kerst en verjaardag is het wel drama en dan hebben wij veel baat bij Kindival van VSM. Toen ze net op school zat werkte het ook goed en kon ze toch lekker slapen ondanks alle indrukken.

Deel Deze Pagina