vanochtend zag ikbij naar toilet gaan tot mijn grote afgrijzen een wormpje bij de ontlasting Waarschijnlijk heeft mijn dochter het ook (had buikpijn) De assistente van de huisarts gaat overleggen met de huisarts maar heb online al gezien dat ik het gebruikelijke medicijn niet mag nemen in eerste maanden van zwangerschap. Wat nu?? Iemand ervaring?
Heb je niet aangegeven bij de assistente dar je zwanger bent? Dan zal zij met de huisarts toch de beste oplossing voor je zoeken denk ik succes!
Ja heb ik zeker aangegeven. Maar als ik zo online kijk is er niet een standaard alternatief dus een soort van second opinion hier op Zwangerschapspagina is welkom!
Super vervelend maar helaas best een veel voorkomend probleem. Goede hygiëne en de kans op herbesmetting zo klein mogelijk maken. Die eitjes die die dingen leggen s nachts zijn je grootste vijand. Ze zeggen wel dat knoflook eten helpt.
Het gaat vanzelf over, mits er geen herbesmetting plaatsvind. Dus die kans zo klein mogelijk maken. Dus de rest van het gezin een kuurtje, nagels kort houden en extra letten op goede hygiene (handen wassen, handdoekenwissel)Sterkte, is niet leuk.
Knoflook helpt echt. Ik had het helaas ook tijdens de zwangerschap en ik deed (een paar dgn) een klein theelepeltje knoflook (geraspt uit zo’n potje) in een paar slokken melk. Dan neus dichthouden, achteroverslaan en een dropje oid klaar hebben liggen super goor natuurlijk, maar na een dag of drie was het helemaal over.
Ik doe tijdens wormpjes bij de kinderen altijd ook nog de deurklinken dagelijks afnemen, bedden wat vaker verschonen, de kinderen 2x per dag een schone ondergoed ipv 1x, en de handdoeken na het douchen meteen in de was (ipv 2x gebruiken ). Puur om herbesmetting te voorkomen. Succes! Hopelijk zijn jullie er snel weer van af.
Bedankt voor alle tips!! Hier kan ik zeker wel wat mee. Maar er zijn dus geen alternatieve medicijnen begrijp ik? Ik ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen.
Die pilletjes mogen tegenwoordig wel tijdens zeangerschap. In de eerste 3 maanden met goedkeuring van huisarts, dus waarschijnlijk mag je wel een pilletje als je teruggebeld wordt.
Ik heb net van de huisarts gehoord dat ik inderdaad wel gewoon die pilletjes mag hebben. Maar het zit me helemaal niet lekker, omdat dat tot niet zo lang geleden helemaal niet mocht. We zijn al anderhalf jaar aan het proberen en ik wil echt geen risico’s nemen. Wat zouden jullie doen?
Heel eerlijk, puur voor je gevoel zal ik kijken of je het bij jezelf kan bestrijden dmv bovenstaande tips. Je bent nog zo pril zwanger... Mocht deze zwangerschap (en ik hoop het niet!!!) helaas eindigen, zou ik mezelf altijd afvragen: is het door die pilletjes gekomen. Ik zeg niet dat dat kan, want dat weet ik niet. .. maar dit zou puur mijn gevoel zijn
O ik ben nog een tip vergeten op te schrijven: vieze onderbroeken in een aparte mand, zodat eventuele eitjes zich niet door je andere was verspreiden. Ondergoed lekker heet wassen én je handen wassen nadat je (vooral deze) was hebt gedaan
Bedankt voor je reactie! Ja ik heb zelf inmiddels ook zoiets van even een paar dagen aankijken en heb net al knoflook rauw ingenomen ,lekker... Ik heb zelf maar een wormpje gezien en bij de kinderen zelfs helemaal niks. Voel me wel een beetje schuldig dat ik nu mijn kinderen die medicijnen heb laten innemen, maar ja. Na anderhalf jaar proberen wil ik echt geen risico’s nemen met deze zwangerschap!