Uit logeren & met de trein. Wat moet ik mee!

Discussion in 'De lounge' started by sill, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hoi Dames!

Aanstaande Zaterdag ga ik met de trein naar mijn moeder ( Dordrecht-Alkmaar ) met mijn kleine man van 2 maanden. Nu blijven wij daar ook slapen. Van zaterdagmiddag tot zondag begin van de avond zullen we er zijn.

Mijn moeder heeft een campingbedje met matrasje ter beschikking.
    Ik zou neem de kleine mee in de wandelwagen natuurlijk.
    Nu mijn vraag, wat en hoeveel moet ik meenemen? Dit staat al op mijn lijstje :

Luiers, speentje, billendoekjes, flesvoeding, flesje, kleding, dekentje, lakentjes, inbakerdoek, hydrofiele luier x2, monddoekjes.. maar echt verder kom ik niet.

Ik zal 1,5 uur onderweg zijn, moet ik ook een flesje meenemen voor onderweg? Ik vertrek na de middagvoeding, wanneer de kleine man normaal urenlang goed slaapt.

Tips tips tips! Zo welkom!!

Liefs,
    Sill!

2. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Poeh dat word sjouwen voor je!

Ik zorgde altijd dat er al kleding,nachtkleding en luiers bij mijn moeder lagen....scheelde sjouwen..

vergeet ook geen speelgoed! Altijd handig haha

3. Bri

Bri Niet meer actief

Je inpaklijstje ziet er niet zo verkeerd uit. Ik nam de lievelingsknuffel ook nog mee.

Flesje mee voor onderweg lijkt me wel handig, je weet maar nooit of je vertraging hebt, of dat je zoontje ineens z'n schema in de war gooit.

Vergeet je je eigen tandenborstel en schone onderbroek ook niet? ;)

4. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    At Home

Haha! goed dat het zegt!!

Ik heb zelf een tas met alle kleding e.d. en in de luiertas komen de verzorgingsspullen, die kan aan de wandelwagen.. Het sjouwen komt wel goed, zit meer met de trein in en uit stappen... Op dordrecht is vriendlief er nog... Maar op Haarlem met overstappen, hoop ik toch wel hulp te krijgen! :O

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor de zekerheid warm en koud water meenemen voor onderweg, in een thermoskan of gewoon echt héét water in de fles zelf. Dan kun je dat altijd op temperatuur brengen met koud, voor zover het nog niet voldoende afgekoelt is.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Niet hopen ;) gewoon vrágen... De meeste mensen willen écht wel helpen en soms krijg je 3 aanbiedingen om te helpen en soms bied niemand zich aan, maar als je het dan vraagt, is het echt geen probleem hoor!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Da's ook mijn ervaring. Er zijn altijd wel mensen die willen en kunnen helpen. Alleen niet iedereen let even goed op, die hebben een hulpvraag nodig voordat ze iets doen....

Van tevoren lijkt het allemaal moeilijk en ingewikkeld, zo'n uitstapje met je kleine. Maar blijf rustig en ga gewoon. Zul je zien dat het de volgende keer alweer veel makkelijker gaat. Veel plezier!

8. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    At Home
    Jaa, ik ben ook spontaan genoeg om het te vragen! Ik ging, voordat ik met mijn vriend samenwoonde, een paar keer per week met de trein op en neer. Ik reisde erg veel met de trein. Alleen met een kleintje is het een ander verhaal! Op Dordrecht zal vriendlief me helpen om de wandelwagen in de trein te krijgen, dus dat is geen probleem.

Alleen je kan alleen bij de deuren zitten zeker? Dan hoop ik wel een trein te treffen waar zitplaatsen zijn, ik zie het niet gebeuren dat ik 1,5 uur moet staan. Op zich geen probleem, maar wel irritant!

Ik zat ook te denken 1e klas te reizen en in een coupé te gaan zitten. Alleen 1 op de 10 treinen heeft dat maar, die gok durf ik niet te nemen. En me wandelwagen achterlaten helemaal niet. Zou in eerste instantie met de kleine in een draagzak gaan, maar heb die wandelwagen nodig bij mijn moeder!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Op de balkons zijn toch altijd zitplaatsen? Kans is idd wel aanwezig dat je niet een coupé inkunt, omdat de gangpaden wat smalletjes zijn.

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Let wel op dat je dan geen intercity pakt dat je met trap naar een verdieping moet in de trein! :D Die dubbel dekkers.

11. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    At Home
    Jaa, die zijn erg! Ik zie het allemaal wel!!

12. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Succes, t komt echt allemaal wel goed..ik ga zo vaak met de trein..en krijg altijd hulp met in en uitstappen..behalve in de spits..hebben ze allemaaal haast hahaha en je kan overal zitten hoor...kun je de wagen voor je zetten...

Share This Page