Hallo Meiden, Misschien weten jullie wat ik moet doen. Of hebben jullie het zelfde gehad? Lyka krijgt nog steeds bv maar wegens omstandigheden moet ik stoppen. Dus afbouwen daar ben ik maandag mee begonnen. Maar ze weigert de fles na een uur gillen heeft ze 40 ml op. Ik zit er echt helemaal door heen. Heeft er iemand misschien een tip of iets Liefs
hoi flower, is het niet een idee om de BV te mixen met de KV? eerst een klein beetje KV erbij, en dat steeds opbouwen.. op die manier went ze er misschien langzaam aan.. succes!
Weet je zeker dat het de KV is en niet de fles zelf? Er zijn namelijk ook kinderen die niet uit de fles kunnen drinken als ze bv gewend zijn. Dit is een lijstje met tips die je zou kunnen proberen. Waarom moet je eigenlijk stoppen als ik vragen mag?
Dank jullie voor jullie reactie. Stranger: Ik dacht het ook misschien dat ze niet uit een flesje kan drinken omdat ze de fles ook niet goed pakt. Ik moet stoppen omdat ik andere medicijnen moet gaan slikken en die kunnen niet met bv. Ik baal er zelf vreselijk van. Elfje: Misschien is dat ook iets om te proberen kan ze eraan wennen. Liefs
Wat jammer zeg! Op het borstvoedingsforum is een hele lijst met tips om je kind aan de fles te laten wennen. Is er geen bv-vriendelijk alternatief voor je medicatie? Het kan nut hebben om contact te zoeken met een lactatiekundige. Van veel medicatie wordt bij voorbaat gezegd dat het niet samenkan met borstvoeding, terwijl dat soms best kan. Op borstvoeding.com is een hele lijst te vinden van medicatie en een classificering (L1 -veilig t/m L4 -niet doen) in combi met borstvoeding.
Hoi, Ik ben ook aan het overstappen naar flesvoeding. Alannah was eerst een beetje aan het vechten tegen de fles en dronk niet veel. Ze moet 180 hebben en daar kom ik nog niet aan. Ik ongerust natuurlijk. Wat ze mij naderhand hebben verteld is dat flesvoeding zwaarder is dan borstvoeding en ze dan eerder vol zit. En ze moet hier natuurlijk aan wennen. Ik ben nu 2 weken bezig en ze drinkt nu rond de 120 cc en daarnaast geef ik nog borstvoeding als toetje. En de ene baby is de andere niet natuurlijk.. Een drinkt makkelijk snel 180 weg en de andere moet daar aan wennen. Dat is ook met mijn kleine meid. Ze vecht nu gelukkig niet meer tegen de fles. Maar als ze overstuur raakt dan stop ik er gewoon mee. Hopelijk heb je hier iets aan. En anders kan je altijd nog naar het consultatiebureau. Oh, en ze is trouwens niet afgevallen maar aangekomen. En je hebt trouwens een fles Close to nature van Tommee Tippee (o.a. verkrijgbaar bij Etos) waarvan de speen heel erg lijkt op de tepel en wat dunner is (het materiaal) zodat de speen de warmte van het drinken beter doorlaat en het lijkt alsof ze de borst heeft. Misschien een idee? Gr, Danielle
He Flower, da's balen allemaal zeg Een paar weken geleden kwam ik een folder tegen van: De Adiri Breastbottle® nurser kan o.a gebruikt worden als hulpmiddel voor; Als de baby nog niet rechtstreeks de borstvoeding uit de borst kan drinken van zijn moeder Als de moeder haar baby tijdelijk niet rechtstreeks kan voeden ( werksituatie, opname ziekenhuis van moeder/kind) Aangeboren afwijkingen bij baby ( hartafwijking, schisis, pierre robin syndroom, down syndroom) Flesweigeraars ( moeder gaat weer aan het werk en de baby weigert een andere voedingsmethode) Medicijn gebruik wat niet verenigbaar is met het geven van borstvoeding. Als ouders er bewust voor kiezen om hun kind anders te voeden dan rechtstreeks aan de borst. Misschien dat dat anders iets is? Zag dat je uit almere komt en vond de volgende link: http://www.borstvoedingalmere.nl/BVA%20Adiri.htm Succes!
Merk ik wel even bij op, dat er veel medicamenten niet bij staan. Dus de beste info kan je vragen bij je behandelend arts, die heeft de huidige en bijgewerkte informatie.
Bedankt voor jullie reactie's Butterfly: Ze drinkt 40 ml en dan houd ze het voor gezien. Ik had overlegd met het cb en die adviseren mij om iemand anders de fles te laten geven. Ik zal het ook eens na vragen hoe het zit als ze 40 ml drinkt. Ik zat er erg doorheen dat ze zo overstuur raakt met het flesje. Nou gaat mijn man even met haar aan de slag misschien werkt het zo. Maar heel erg bedankt Andere spenen ga ik ook eens voor kijken wie weet scheelt dat ook.
Nee, liever bij een lactatiekundige, die kan het nazoeken in het naslagwerk van Thomas Hale of hem een mailtje sturen in geval van twijfel. De praktijk wijst uit dat het merendeel van de artsen erg slecht op de hoogte is van lactatie en medicatie. Zo wordt nog steeds bij antidepressiva en bepaalde pijnstillers gezegd dat ze niet compatibel zijn met borstvoeding, terwijl ze WEL samen kunnen. Je kunt ook de behandelend arts vragen een fax te sturen aan de afdeling Teratologie van het RIVM, die hebben ook alle laatste gegevens voorhanden.
bij SOMMIGE anti-depressiva kan het ook echt niet. Maar idd er zijn er die wel kunnen, maar die moeten wel geschikt zijn voor jouw klachten.
Klopt, en SOMMIGE doseringen kunnen ook niet. Maar als een moeder borstvoeding wil geven en de arts wil meewerken dan is het maar heel zeldzaam dat er geen alternatief gevonden kan worden.
Nou ik heb een ander flesje gekocht de Tommee Tippee. Bij mijn man pakt ze het wel een beetje zonder te veel huilen. Hopen dat het zo blijft. BEDANKT VOOR DE TIP. Wat betreft de medicijnen het zou evt wel kunnen maar dan moet zij onder strenge controle van een kinder arts en omdat ik in de zwangerschap al prednison heb moeten gebruiken wil ik haar niet aan dit middel blootstellen.