Nutrilon Goedenacht

Discussion in 'Flesvoeding' started by Loeki2, Nov 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Mijn dochtertje krijgt nu Nutrilon goedenacht en ik ben er erg tevreden mee, maar kan iemand mijn het verschil uitleggen tussen de poedermelk en de kant-en-klare pap?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk zelf dat goedenacht wat zoeter is..? Ik heb t hier ook ongeopend staan.. Justin heeft s 1 pakje gekregen van me en een paar uur later kreeg ik t terug.. :) ;)

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik denk dat je bedoelt het verschil tussen de goedenacht in poedervorm en de goedenacht kant en klaar uit zo'n pakje he?

Ik denk dat het de bedoeling is dat het in principe hetzlefde is.
    Maar....ik heb het beide gebruikt en ik vind de kant en klaar dikker (meer papachtig) en zoeter ruiken als de poeder.
    Op alleen de poeder slaapt mijn zoontje ook minder goed door, ik deed daar dan evengoed wat nutrix door.

4. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hier doe ik het ook zo.
    Poeder is veel goedkoper dan kan en klaar en een pak nutrix kost ook niks.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Op de poedervorm staat tot 18 maanden op de K&K staat tot 36 maanden. Merk idd dat de K&K dikker is.

Ze slaapt prima op de poedermelk, maar ik zie geen direct verschil en dat is er volgens mij wel.

6. Michelle20

Michelle20 Actief lid

Jan 3, 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    mischien makkelijker?

Nutrilon heeft ook de standaard flesvoeding in kant en klare pakjes voor het "makkelijke"

7. sim

sim Niet meer actief

kun je niet achterop de pakjes kijken naar de samenstelling? misschien is het dikker omdat het anders bereid is om de houdbaarheid te lengen (maar dat de samenstelling wel hetzelfde is..)

8. sim

sim Niet meer actief

heb net even gebeld, die pakjes proeven wat zoeter omdat dat gesteriliseerd is en door dat proces wordt het wat zoeter, en wat dikker, maar de samenstelling is exact het zelfde, er is dus geen suiker aan toegevoegd.

pyjamapapjes dus wel, misschien worden ze daar voor de nacht ook wel weer actief van :(

laat je even weten of ze er beter van gaan slapen, dan ga ik het ook eens proberen ;)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hier wordt er heerlijk geslapen op Nutrilon Goede nacht. Ze krijgt nu om 19 uur een flesje en slaapt dan het klokje rond, of meer.

Voor ik Nutrilon gaf kwam ze 1x of 2x per nacht, na de laatste fles van 23 uur. Ze sliep niet meer dan 4 uur aaneengesloten en nu ruim 12 uur.

10. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    Jo slaapt iets beter op Goede Nacht melk dan op moedermelk maar het maakt niet veel uit. Ik geef het niet al te vaak want vind dat zn ontlasting er wel erg hard van wordt. Jullie beebs geen last van?

11. sim

sim Niet meer actief

wauw dat klinkt hoopvol :D

ik heb het net tussen de middag toch gekocht, ben wel erg nieuwsgierig! hoop dat hij er niet van gaat spugen, want die ervaring heb ik met de nutrilonpoeders. maar als ik die doos zie val ik al bijna in slaap haha. ga het vanavond proberen, ben benieuwd!

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nee, hier geen poepproblemen, nou ja, ze heeft wel duidelijk vollere luiers, zo erg dat ALS ze eens per 2 dagen poept, ik haar ook vaak gelijk moet gaan wassen, maar dat heb ik graag over voor mijn nachtrust.

Ik heb wel gehoord dat meer last krijgen van hun ontlasting met GN.

13. sim

sim Niet meer actief

nou hij heeft over de avond lekker geslapen, maar snachts nog niet door, ach ik had ook niet op een wonder gerekend, maar hij vind het wel erg lekker, normaal laat hij altijd wel zo'n 50 cc staan, maar nu was het huilen toen de fles op was.

zou je dit trouwens ook mogen vervangen voor de ochtendpapfles? inderdaad kan hij er goed op poepen, vandaag twee keer gepoept, en normaal 1 keer in de twee dagen.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik zou het niet weten Sim.

15. sim

sim Niet meer actief

ga morgen eens bellen, eens vragen :)

16. geke

geke Fanatiek lid

May 10, 2006
    3,155
    0
    0
    hmmm, als ik jullie zo hoor valt t wel mee. Jo poept sowieso altijd meerdere keren per dag. Ook als ie Goedenacht heeft gehad, alleen leek het een keer wat harder. Kan natuurlijk net zo goed door de bijvoeding komen... misschien door brood.

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Andere ontlasting kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk.

18. sim

sim Niet meer actief

nou ik heb een nieuw probleempje :( sinds mijn introduktie met gn melk, drinkt ie de gewone opvolgmelk haast helemaal niet meer!

heb gisteravond een kant en klaar pakje gegeven, vond ie ook heel lekker, maar hij wou na die tijd gewoon lekker spelen, ben drie kwartier met hem in de weer geweest voor hij wou slapen, dus hier alleen nog poeder haha.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ach hebben ze het te lekker gemaakt?

20. sim

sim Niet meer actief

haha, denk het wel, het is net zo'n konijntje aan zo'n flesje in het hok, mijn man zegt al; als ik de fles optil blijft ie er gewoon aanhangen :)

Share This Page