Opeens borstweigeren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Noatje, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Gisterenavond wilde mijn Tygo opeens niet meer bij mij drinken, ondanks hongersignalen (handjes/slab sabbelen) brulde hij alleen maar tegen mijn borst. Uiteindelijk na een hele strijd heeft hij om 23.30 gedronken.

Nu heb ik hem zonder problemen om 6.00 gevoed, met een beetje hulp om 9.30, zonder problemen om 11.15.

Om 13.30 maar toen dronk hij maar heel kort, daarnet zat hij weer op handjes te sabbelen, aangelegd, 2 min drinken en daarna weer heel hard krijsen en wil niet meer aan de borst...

Als ik hem aanleg ligt hij boos huilend tegen mijn borst aan, soms zet hij zijn kaken beetje op elkaar en draait met mijn tepel er nog in zijn hoofd beetje weg (=auw voor mij dus!)

Mijn inziens heeft hij geen oorpijn, en spruw (heeft hij gehad uitbehandeld en zie echt niks meer en heb zelf ook geen klachten mee) Hij heeft ook geen koorts...

Iemand nog idee wat dit kan zijn?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat het kan zijn ? Geen idee kan idd een van die dingen zijn die jij noemt: oorpijn, spruw, ziek zijn/worden. Hou dat in elk geval in de gaten.

Wat je zou kunnen doen is veel huid op huid contact. Dus samen met een ontbloot bovenlijf in bed, samen in bad/douche, of je kindje bij je dragen in een draagdoek. Wrs zal je kindje dan wel weer gaan drinken.

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Jamila doet dit meestal een dag voordat ze verkouden wordt of als ze verkouden is, dus misschien zit je kleintje toch iets dwars waardoor hij even niet zo lekker in zijn vel zit.

Bij ons is het wel eens zo erg geweest dat ik een klein beetje af heb gekolfd (40cc) dit per fles heb gegeven, vind ze niet leuk ;), en dan de borst aanbieden. Dan weet ze meestal niet hoe snel ze uit de borst moet drinken omdat ze anders bang is dat die fles weer terug komt.

Dit deed ik ookal toen Jamila nog een stuk kleiner was.

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Probleem is dat hij feiloos uit de fles drinkt :) hij krijgt wel eens gekolfde melk als ik weg ben... ik kan ook gaan kolven en ga flesvoeren maar ben bang dat hij dan misschien geen borst meer wilt...

5. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook last van, alsof er niet genoeg uitkomt.
    Ze ergert zich echt!
    Nu doet ze af en toe ook dat ze eens wat rondkijkt, kletst eens wat, lijkt het wel of ze geen honger heeft en ik maar wachten totdat ze eindelijk eens klaar is....grrrr.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Nee, dan is dat in jou geval misschien niet de beste truuk ;)

Ik zou Nemo haar tips proberen, lekker douchen samen met je kleintje en vervolgens in alle rust met hem lekker in bed liggen (hij alleen een luiertje aan), lekker huid op huid contact. Wellicht helpt dat wel goed!

Succes iniedergeval en hopelijk is even een fase van dwars zijn en plaats je vanavond een berichtje dat hij weer lekker drinkt!

7. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Nou vrijdag heb ik heel de dag geklungeld met hem... en vanaf zaterdagochtend is er niks meer aan de hand :rolleyes:

Ik zat even te denken aan een sprongetje maar dat zou te vroeg zijn met 10 weken.

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Gelukkig gaat het weer goed en drinkt hij weer heerlijk bij je! (geweldige foto trouwens op bv.com!)

Volgens mij begon Jamila rond de 10 weken ook met haar eerste sprongetje hoor, nooit geweten dat dat eigenlijk "te vroeg" is

Deel Deze Pagina